Sari la conținut

Vegetarianismul este o boala psihica

galerieNu o spun eu, nu am eu de unde sa fac asemenea aprecieri. O spune Organizatia Mondiala a Sanatatii care a inclus vegetarianismul pe lista afectiunilor psihice.

Sunt convins ca o sa-mi sara multa lume in cap cu acest post dar na… daca OMS zice asta, trebuie sa-i credem. Oricum, niciodata nu i-am vazut prea sanatosi la cap pe cei care au renuntat la cea mai bune leguma, carnea :)

Sunt de acord cand se spune ca foarte multa carne nu este chiar buna pentru organism, dar sa renuntam de tot la ea mi se pare totusi o masura extrema.

O sa auzim acum ca o dieta vegetariana echilibrata este buna, si carnea poate fi inlocuita. E adevarat probabil, dar cine tine oare aceste diete echilibrate? Si nu spun ca nu se tin pentru ca lumea nu vrea, ci pur si simplu pentru ca nu se poate. Sunt legume la care omul de rand nu are acces, fie pentru ca sunt foarte sumpe, fie pentru ca nu se gasesc. Si atunci vegetarianul consuma produsele care se gasesc, iar ele nu pot inlocui carnea.

Da, o sa-mi sariti in cap, dar na, asta e parerea mea.

Update: Se pare ca stirea este falsa, multumesc Alina pentru lamurire.

Ti-a placut acest articol?
comentarii Facebook
58 comentarii
  1. Dragos 5 Jul 2012 @ 12:16

    Bai Cristi te credeam mai serios!

    Pai tu stii cine e OMS? E organizatia aia care in parteneriat cu industria farmaceutica indobitoceste si intoxica populatia cu tot felul de informatii care are facilita intereselor lor de business.

    Se poate Cristi sa tii absolut o dieta vegetariana si iti aduc eu copii de 2 3 ani care arata mai bine ca aia hraniti cu snitele. Si o dieta vegetariana se poate tine si cu legume si cereale si costa uneori chiar mai putin ca o dieta normala. Sa nu imi zici ca nu isi permite lumea rosii, castraveti, cartofi, fasole, linte si ovaz, mei, orez, faina si alte derivate din astea. E o aberatie!

    Stii care e de fapt substratul? Exista un caz doua in lume unde s-au intamplat chestii nasoale cu vegetarieni iresponsabili si acum fac mare caz pe treaba asta. Dar de ce nu zice nimeni cati se intoxica zilnic cu carne hormonizata din comert, in ce conditii sunt crescute animalele care se sacrifica, cati aditivi are carnea in ea ca sa arate cum arata etc

    Sa stii ca vegetarianismul nu e doar un moft, e si un stil de viata responsabil. Din pacate nu exista educatie si lumea nu se documenteaza pe tema asta, dar foarte scurt iti spun ca orice proteina animala se poate inlocui cu una vegetala, mult mai repede procesabila si cu mult mai putine urmari in corpul nostru.

    PS Ca sa fiu sigur ca nu o sa ma intrebi pe mine de ce nu sunt vegetarian (sic!) o sa iti spun cu rusine, ca din comoditate si lipsa de responsabilitate. Sper ca in viitor sa reusesc!

    Raspunde
  2. Alex 5 Jul 2012 @ 12:16

    bine ca a fi vegetarian a ajuns boala psihica, dar a fi homalau e o mandrie …
    ce-a ajuns si lumea asta …

    Raspunde
  3. Alina 5 Jul 2012 @ 12:24

    Cristi, verifica inainte de copy paste
    Dragos, mai usor cu teoria conspiratiei.
    http://medicologia.info/2012/03/vegetarianismul-oms-tulburari-psihice/

    Raspunde
  4. Dragos 5 Jul 2012 @ 12:26

    Alina daca traiesti in lumea lui Peter Pan nu-i vina ta ;)

    Raspunde
  5. cristi 5 Jul 2012 @ 12:27

    Ca sa nu existe dubii, am scris de cel putin 2-3 ani la sectiunea about, pe facebook:

    “I don’t suffer from insanity. I enjoy every minute of it!!!”

    clar, da? :)

    Raspunde
  6. Alex 5 Jul 2012 @ 12:34

    Dragos ai dreptate, clar legumele sunt mult mai sanatoase decat “carnea” pe care o mancam (o sa ajungem probabil in curand sa scriem si la “carne” continutul in procente de carne, la fel ca la sucurile “naturale”). Din pacate si legumele s-au dus de-a dura, cel putin in rromania n-am mai gasit de multa vreme o rosie cu gust de “rosie”, parca si alea de la tara nu mai sunt ce erau odata (si cica au gasit unii o explicatie pentru asta, dar mai putin conteaza).

    Pe de alta parte insa sa fii vegetarian inseamna ca nu te poti bucura de un gratar cu micii sfaraind pe el. Destul ca am trecut la un regim cu cat mai putina carne, dar e de nevoie, ca-mi bate ficatul in teava. Dar sa faci asta de buna voie, consider are un pic de masochism inclus.

    Raspunde
  7. Dragos 5 Jul 2012 @ 12:37

    Si Alina, chit ca e fals sau adevarat ce considera sau nu OMS legat de vegetarianism, ce am spus eu este total adevarat, atat in ceea ce priveste OMS-ul cat si in ceea ce priveste dieta vegetariana si realitatea inconjuratoare.

    Cu toti stim ce scrie in statutul OMS insa ce practica cu adevarat e total diferit. Sa nu uitam ca de la OMS a pornit si pandemia cu AH1N1 care s-a dovedit a fi o mare minciuna menita sa imbogateasca niste buzunare, sa nu uitam ca OMS promoveaza laptele praf pentru copii si sustine ca laptele de vaca creaza alergie la lactoza and so on. Minciuni peste minciuni!

    Nu confunda conspiratiile lui Dan Brown cu realitatea imediata.

    Raspunde
  8. ipo 5 Jul 2012 @ 12:43

    @Dragos: natural omul este omnivor, deci normal e sa manance si carne si legume/fructe. iar ce nu e normal e… aaa… anormal.

    Raspunde
  9. Dragos 5 Jul 2012 @ 12:47

    Arata-mi si mie ipo te rog de unde ai tras concluzia ca natural omul e omnivor?

    Eu zic ca e tocmai invers, a fost la inceput vegetarian si s-a transformat ulterior:

    “Iata, va dau toata iarba ce face samanta de pe toata fata pamantului si tot pomul ce are rod cu samanta in el. Acestea vor fi hrana voastra” (Facerea 1, 29)”

    Raspunde
  10. Dragos 5 Jul 2012 @ 12:50

    @ipo

    Side note: In caz ca nu accepti textul biblic si esti cumva darwinist, sa stii ca si maimutele au fost si sunt vegetariene ;)

    Raspunde
  11. Alina 5 Jul 2012 @ 12:51

    @Dragos OMS recomanda lapte praf? Pe ce lume traiesti? Am nascut de 2 ori si crede-ma ca nici un OMS nu mi-a recomandat lapte praf. Ba mai mult OMS recomanda alaptare exclusiva pana la 6 luni si alaptare pana la 2 ani. Dar daca tu vrei sa vezi conspiratie in orice rand scris de OMS, treaba ta, eu o sa continui sa imi hranesc copiii echilibrat, asta incluzand si carne.

    Raspunde
  12. cristi 5 Jul 2012 @ 12:52

    ups, nu trebuia sa citezi din geneza :D

    uita-te la 1, 30

    “Iar tuturor fiarelor pământului şi tuturor păsărilor cerului şi tuturor vietăţilor ce se mişcă pe pământ, care au în ele suflare de viată, le dau toată iarba verde spre hrană. Şi a fost aşa”

    In plus, o sa superi toti darwinistii, nu vrei asta…

    Raspunde
  13. Alina 5 Jul 2012 @ 12:53

    @Dragos Dragul meu, scoate nasul din Biblie si mai citeste si niste carti reale de stiinta. Maimutele sunt multe, saracutele, de la ierbivore la omnivore.

    Raspunde
  14. Dragos 5 Jul 2012 @ 12:56

    Pai si eu ce am zis, INITIAL oamenii au fost vegetarieni. Asta am si spus, pana la Noe nu au murit de dieta asta.

    Alina, nu am zis ca OMS recomanda pur si simplu lapte praf, il recomanda in defavoarea laptelui de vaca atunci cand copilul nu mai este alaptat din diferite motive. Ceea ce este o aberatie! Eu fac pariu ca nici nu stii cum este facut laptele praf sau ca e nociv doar prin faptul ca sta in pungi de ALUMINIU. O treaba agreeata de OMS.

    Nu mai rupe din context si citeste tot ce scriu.

    Raspunde
  15. Dragos 5 Jul 2012 @ 13:02

    Alina, faptul ca o maimuta mai mananca si insecte din cand in cand nu o face omnivora, 90% din dieta lor este ierbivora/vegetariana cum vrei sa ii zici.

    Raspunde
  16. Raluca 5 Jul 2012 @ 13:02

    Niste popcorn va rog…ca ma distreaza teribil discutia.
    Este alegerea fiecaruia ce decide sa manance.

    Raspunde
  17. Dragos 5 Jul 2012 @ 13:13

    Ca o concluzie ca m-am plictisit sa ma lupt cu morile de vant, intelegeti un principiu de baza, nici legumele nu mai sunt ce au fost, dar carnea din comert nu MAI E CARNE. E doar material intoxicat de hormoni de crestere, imbunatatit cu glutamat si alti aditivi CHIMICI meniti sa ii interactioneze la nivelul sistemului nervos pentru a ne stimula gustul.

    E pacat ca lumea nu isi da seama ca prin consumul de carne, nu numai ca sustine o industrie a macelariei de animale in cel mai barbar fel ci chiar isi fac rau profund, zilnic cu mana lor. Ne mai vorbin de copii, care in primii ani ar trebui sa consume maxim carne organica.

    Alina si eu am un copil si nu e vegetarian, dar nici nu ii dau nimic de pe piata in materie de carne si lactate, daca am organice (adica de la curte) cum se intampla in cele mai dese cazuri ii dau, daca nu, il tin pe legume si cereale.

    Rezultatele nu se vad acum, o sa imi zici ca sunt grasi copii, arata bine, e totul ok, insa efectele se vad peste cativa ani, in timp corpul hranit cu nocivitati de supermarket acumuleaza toxine pe care nu le poate elimina si o sa vezi mai incolo. Acelasi lucru se intampla si cu vaccinurile care btw, iubita ta organizatie OMS, le sustine cu toata taria si mai fac un pariu, ca nu te-ai uitat niciodata pe prospectul de la vaccin sa vezi ca scrie ca ar putea provoca Autism in unele situatii!!!!!

    Atat!

    Raspunde
  18. Alina 5 Jul 2012 @ 13:19

    @Raluca, corect pentru persoanele de peste 18 ani :)
    Ce faci atunci cand dai de un parinte care da doar legume unui copil in conditiile in care colesterolul are un rol esential in dezvoltarea creierului? Sau mamele vegane care alapteaza?
    Sunt putine oricum in Europa, cele mai multe sunt in India, din cauza religiei. Dar la ei este de inteles, la cat de cald este si cata saracie au nu prea au curajul sa manance carne care probabil ca este stricata.

    Pe mine ma intristeaza ochelarii de cal si de o parte si de alta. Si cei care se inchina in fata vegetarismului si cei care il catalogheaza drept nebunie. Lumea asta este atat de mare, suntem 7 miliarde jumate, cu zone de clima total diferita si cu diete total diferite. Si uite ca totusi toti traim aproximativ bine merci. Uite un exemplu, in Europa se ridica in slavi laptele de parca e un aliment minune pe cand asiaticii au un procent foarte mare de alergici la lactoza, ca asa sunt ei genetic.

    Dragul nostu porc, ocarat si luat in deradere. Uite, musulmanii nu mananca deloc si nu mi separ nici mai sanatosi nici mai destepti. Nemtii sunt renumiti pentru carnita de porc si berea si nici ei nu cred ca stau mai bine cu sanatatea. Echilibru in toate.

    Raspunde
  19. TyT 5 Jul 2012 @ 13:27

    Bai, nu stiu ce sa zic ! Eu nu cred ca as putea nici macar 1 saptamana fara carne ! Am prieteni care sunt vegetarieni de 7 sau chiar 11 ani …

    Raspunde
  20. Iulian 5 Jul 2012 @ 14:25

    Tuturor vegetarienilor le urez succes in gasirea de proteine.

    Raspunde
  21. maddy 5 Jul 2012 @ 14:39

    nici un regim de viata bazat pe restrictii drastice nu mi se pare sanatos sau normal si dietele vegetariene si vegane intra in categoria asta. pentru mine mancarea e o sursa de nutrienti dar si de bucurie, ca sa zic asa. imi place sa mananc preparate bune si noi, sunt o gurmanda. nu mi`as refuza absolut nimic cat timp este consumat in moderatie.

    Raspunde
  22. Cezi 5 Jul 2012 @ 14:50

    Exista o vorba:”Ceea ce maninci esti ceea ce esti”! Gresit! Educatia si apoi liberul arbitru pe care il avem ne face sa ne deosebim unii de altii! Ceea ce este bine pt tine poate sa nu fie bine si pt mine! Concluzia mea: -Sa ne uitam in jur si sa incercam sa traim cit mai omeneste posibil! Intradevar cei care ne vor urma sa vada greselile noastre si sa nu le repete! Respect pt cei vegetarieni si totodata respect pt omul care traieste crestineste!

    Raspunde
  23. Crox 5 Jul 2012 @ 17:31

    Nu sunt vegetarian, ba din contra, fata de vegetarieni am aceeasi atitudine cum am fata de lesbiene, incerc sa le schimb convingerile, fie chiar si partial. Nu trebuie totusi omis faptul ca OMS (WHO) este condusa de o “gasca de incompetenti” (a se citi “cele mai mari companii farmaceutice din lume”).
    Nu m-ar surprinde ca in urma unei astfel de clasificari aberante, OMS sa trimita echipe de psihiatrii in Somalia pentru a trata vegetarienii somalezi de aceasta cumplita boala psihica. Nu m-ar surprinde deloc.

    Raspunde
  24. K.Paul 5 Jul 2012 @ 18:04

    @Dragos + 1!

    Raspunde
  25. Alina 5 Jul 2012 @ 18:38

    @Criserb Poate ar trebui totusi sa pui o explicatie ca stirea e falsa… Altfel nu faci decat sa propagi informatie gresita si sa pui paie pe foc pentru conspirationisti.

    Raspunde
  26. criserb 6 Jul 2012 @ 01:05

    @Alina – am facut update la post, ai dreptate. Stirea se pare ca e falsa. Chiar daca eu am verificat in presa, se pare ca majoritatea au fost pacaliti… multumesc ca mi-ai atras atentia!

    Raspunde
  27. Ondine 6 Jul 2012 @ 01:49

    Criserb, sa nu te increzi niciodata in nascocirile suspecte ale jurnalistilor nostri. Cate tampenii n-am citit in ultima vreme, inclusiv despre cum sa indepartezi capusele cu untura pe jurnalul.ro, parca (noaptea mintii, vorba ‘ceea). Multumesc ca ai preluat si explicatia mea. :)

    Cateva precizari: OMS incurajeaza consumul alimentelor de origine vegetala, la fel ca toate celelalte societati din domeniu (American Cancer Society etc.), puteti citi si in articolul meu despre asta. Vegetarianismul, practicat cu cap si cu informare prealabila, este un regim de viata perfect viabil (a se observa comunitatea adventista). Totusi, pentru cei care nu tin sa renunte la produse de origine animala, cel mai important lucru de stiut e ca o dieta “health conscious” (respectarea piramidei alimentare, consum adecvat de legume si fructe, evitarea carcinogenilor din cartofi prajiti, carne afumata, arsa pe gratar, ne-fumatul etc. :D) are aproape aceleasi beneficii ca o dieta vegetariana (daca discutam de morbiditatea si mortalitatea prin boli cardiovasculare, de exemplu). Sunt multe de spus, si am promis un articol pe blogul meu.

    Dragos, problema cu laptele sta in felul urmator: se recomanda, asa cum zicea si Alina, alaptarea exclusiva pana la 6 luni. Daca alaptarea nu e posibila sau mama o refuza, in niciun caz copilul NU trebuie hranit cu lapte de vaca! Laptele de vaca este anemiant pentru sugari! Laptele de vaca nu contine suficient fier, asadar sugarul care consuma laptele de vaca ca substitut pentru laptele matern are sanse foarte mari sa dezvolte anemie feripriva. Concluzia: ori alaptezi, ori hranesti copilul cu formulele din comert care sunt imbogatite cu fier. (In spitale de copii sunt foarte frecvente aceste cazuri de anemie feripriva la sugari pe care anumite mame defavorizate refuza alaptatul, dar nici nu au bani sa cumpere formula, asa ca apeleaza la varianta cea mai ieftina si mai nesanatoasa – laptele de vaca).

    Raspunde
  28. Ondine 6 Jul 2012 @ 01:52

    Da, am fost usor incoerenta pe final, sper ca intelegeti voi fraza :p (“pentru ca” in loc de “pe care”).

    Raspunde
  29. Dragos 6 Jul 2012 @ 04:03

    Ondine, OMS stiu ca incurajeaza multe, au si facut o comisie care a elaborat planul CODEX ALIMENTARIUS, un proiect stralucit care vine in interesul nostru si al sanatatii noastre. Sesizati ironia, este cel mai mare complot impotriva umanitatii acest proiect si este condus de nimeni alta decat OMS. So, give me a break…

    Legat de lapte, eu zic sa te mai documentezi, laptele de capra, de magaritza si de vaca, exact in ordinea asta si aici vorbim de produse exclusiv organice, adica de tzara, sunt cele mai apropiate de laptele matern. Laptele praf, adica formula, in primul rand nu este lapte, si aici te rog pe tine sa le zici citiorilor prin ce procedeu se face laptele praf, sa vedem daca o sa mai dea cineva copiilor asa ceva. Quick question: Stiai ca laptele praf nici macar nu e produs steril? Desi, culmea, e sigilat?

    In alta ordine de idei, vorbiti toti de vegetarianism dar nu aud decat de legume si fructe. Fratilor, pe langa legume si fructe avem si CEREALE. Vorbeai de lipsa de fier Ondine, de mei s-a auzit? Ca are un continut extraordinar de fier si complex de B-uri. De quinoa s-a auzit? Ca are mai mult calciu decat laptele?

    Va rog, inainte sa emiteti afirmatii veniti cu argumente ca induceti oamenii in eroare.

    PS Ondine, te invit la mine la tzara sa iti arat o ciurda de copii care traiesc cu lapte de vaca, hai sa vezi ce anemici sunt, sa vezi ce chef de viata n-au si cum stau toata ziua lesinati :))) ma si bufneste rasul serios…asta cu laptele de vaca, cu alergiile si anemiile e deja absurda.

    Noroc

    Raspunde
  30. Ondine 6 Jul 2012 @ 12:08

    Dragos, imi pare rau, dar asa nu putem purta o discutie, nici macar nu ai citit cu atentie afirmatiile mele si ma acuzi de dezinformare?!

    “Asta cu laptele de vaca si anemiile” e cat se poate de reala si te invit intr-un stagiu de pediatrie, la Marie Curie de ex., unde l-am facut eu ca sa vezi ca se intampla. Ce legatura au copiii pe care ii descrii tu cu ce am zis eu? La tine la tara ai copii sugari (<12 luni) hraniti exclusiv cu laptele de vaca/capra in loc sa fie alaptati si toti sunt sanatosi tun? Eu nu cred asta, si probabil ca nici nu ai vrut sa spui asa ceva, dar eu despre asta discut.

    Again, am discutat de deficitul de fier in contextul SUGARILOR nealaptati de mamele lor care sunt hraniti cu lapte de vaca. Poti intelege asta? Meiul nu are mai mult fier decat graul si oricum e aberant sa ii dai unui copil nealaptat mei inainte de 6 luni ca sa ii corectezi anemia feripriva cauzata de refuzul de a-l alapta combinat cu refuzul de a-i da formula.

    Nici OMS, si nici eu nu incurajam administrarea de lapte praf la sugari. Dar sunt situatii in care mama nu poate alapta (cauza psihologice, sociale, infectie HIV etc.). In astfel de cazuri, copilul mai mic de 1 an NU trebuie sa primeasca lapte de vaca. Daca vrei sa intelegi, bine, daca nu, eu nu am cum sa te conving.

    Si pana la urma, tu spui ca doamne-doamne ne-a facut vegetarieni dar crezi ca laptele e bun? Laptele nu e un produs de origine vegetala. Vrei sa stii ce parere au vegetarienii si raw-veganii de la noi din tara despre lapte? :)) Te-ai ingrozi de cat de periculos il fac sa para. Dar asta se intampla cand traiesti crezand in mituri si conspiratii…

    Raspunde
  31. Dragos 6 Jul 2012 @ 12:22

    Ondine, e drept ca nici eu nu am trasat perioada, e vorba de copii peste 6 luni, da sub 6 luni nu e de dat laptele de vaca insa peste 6 luni nu e nicio problema, pentru ca ii poti da lapte de vaca si poti diversifica cu cereale. Am eu exemplu clar de copii care au primit de la 6 luni lapte de vaca si au acum aproape 1 an jumate si nu au avut nicio anemie.

    Oricum, problema mea nu e legata de perioada 0 – 6 luni ci dupa, sunt parinti inconstienti care dau lapte praf pana la 2 -3 ani. Acolo e problema mare.

    Iti zic eu ce parere au vegetarienii de la noi de lapte organic, sa fie dat dar cu masura. Ei blameaza foarte mult ce e in comert, nu laptele de casa, de la tzara. Sa stii ca am vb cu vegetarieni si nu doar adepti ci oameni care promoveaza si au un rol activ in comunitatea lor si mi-au spus clar de lapte, daca vrei sa il administrezi, neaparat organic, si in cantitati nu prea mari.

    Oricum, ei recomanda si laptele de soia, care iar e un aliment alternativ la laptele praf administrabil tot de la 6 luni.

    Deci repet, ai dreptate pana in 6 luni, mai departe e o prostie sa mergi pe lapte praf.

    Legat de afirmatia cu miturile si conspiratiile, stiu ca e mai usor sa te culci pe o ureche si sa nu te stresezi cu toate prostiile, sa zici, da ma, e conspiratie, in loc sa cercetezi si sa vezi ca de fapt nu e nicio conspiratie. OMS a avut odata statutul de guardian dar nu-l mai are. Ori vrei sa zici ca, CODEX-ul e conspiratie?

    Apropo de ce zic vegetarienii de lapte de vaca, intreaba-i putin ce zic de ala praf :))) si totusi inca nu ai spus cum se prepara, cum se stocheaza, cum toti asa-zisii nutrienti din el sunt compusi de sinteza chimica and so on…

    Raspunde
  32. Ondine 6 Jul 2012 @ 13:18

    Faptul ca tu cunosti cateva cazuri fericite de copii carora li s-a administrat si lapte de vaca, dupa alaptarea exclusiva, in perioada de diversificare nu face cu nimic mai bun hranirea sugarilor exclusiv cu lapte de vaca.Oricum, acele exemple ale tale nu sunt nici semnificative, nici relevante statistic pentru populatia generala. (De ex, cati copii cu fibroza chistica ai vazut tu la tara? Crezi ca boala asta nu exista?) Uite, iti prezint cateva diferente esentiale intre LM si LV:
    – laptele de vaca contine de 3 ori mai multe proteine decat laptele matern si este un lapte cazeinos (raport proteine solubile/cazeina pt. LM=60:40, iar pt LV=20:80)
    – laptele de vaca contine beta-lactoglobulina (spre deosebire de cel matern care nu o contine deloc), care e puternic alergizanta
    – laptele de vaca nu contine oligozaharide, ci numai lactoza
    – laptele de vaca contine de 3 ori mai mult cholesterol decat LM, si e deficitar in acizi grasi esentiali
    – raportul Ca:P este inadecvat pt absorbtie in LV (consumul de LV in loc de LM poate duce chiar la rahitism)
    – Fe este in cantitate mai mica in LV si oricum se absorbe de aproape 3 ori mai prost decat din LM
    – alergenicitatea LV poate produce hemoragii intestinale oculte (care contribuie la instalarea anemiei feriprive)

    Situatia ideala pt un copil este: alaptare exclusiva pana la 6 luni, apoi diversificare cu continuarea alaptarii pana la 2 ani. Se recomanda evitarea laptelui de vaca pana la 1 an.

    De ex, raw-veganii spun ca laptele este cancerigen (pt ca au citit asta in studiul China, o alta lucrare aberanta). Cum te decizi unde se termina conspiratia si unde incep argumentele? Nu e vorba de culcat pe o ureche, e vorba de analiza critica. Dupa cum ai vazut, tu stiai ca OMS recomanda laptele praf, cand in realitatea nu e deloc asa. Cate dintre informatiile pe care le stii sunt dublate de argumente rationale si valide? Ti-ai pus intrebarea asta?

    Raspunde
  33. Ondine 6 Jul 2012 @ 13:20

    *Raportul Calciu: Fosfor (P) era scris acolo si de aceea a iesit emoticonul.

    Raspunde
  34. ipo 6 Jul 2012 @ 13:31

    Sa mor de ras si nu alta. Dragos asta, pe langa ca e vegetarian, ceea ce poate parea putin ciudat, e si nitel habotnic, ceea ce poate parea la fel de putin ciudat. Impreuna, cele doua par ciudate de-a binelea.
    Hai ca ma duc la McDonald’s, sa halesc u chiftea, cu prietenii mei anormali si omnivori.

    Raspunde
  35. Dragos 6 Jul 2012 @ 13:32

    Ondine, iti inteleg argumentele, nu am spus ca OMS recomanda laptele praf izolat, am spus ca il recomanda in detrimentul laptelui natural. Of course, pentru a intari si a creste o industrie farmaceutica ce nu ar trebui sa fie la nivelul asta.

    Deci, te rog sa iei in context ce zic, recomanda in detrimentul celui natural, nu in detrimentul alaptarii.

    Legat de conspiratie ma repet, CODEX ALIMENTARIUS nu este o conspiratie, ci o miscare menita sa industrializeze si sa puna mana pe toate remediile naturiste si sa le treaca prin paharele Berzelius ca sa fie ei siguri ca se ridica la nush ce mama lor se standarde. Cu alte cuvinte, nu le convine ca lumea se trateaza naturist si nu chimic, cu medicamente de la Bayern. E ceva foarte real si adevarat.

    Stiu ca unele mame nu pot alapta, sau nu au lapte sau nu vor, de asta zic ca laptele praf este un PRODUS MAI MULT TOXIC DECAT NUTRITIV si e recomandat de folosit in regim de urgenta doar pe perioade scurte, maxim 6 luni. De acolo, se poate uite daca nu vrei cu lapte de vaca, merge pe lapte de soia. Perfect natural si sanatos. Dar de la 6 luni.

    Din punctul meu de vedere nici nu ar trebui sa existe formule de lapte praf pentru mai mult de 12 luni sa zic maxim. Dar, desigur sunt multe lucruri care nu ar trebui sa fie si sunt.

    Raspunde
  36. Ondine 6 Jul 2012 @ 14:00

    OMS nu recomanda laptele praf in detrimentul laptelui matern!!! Unde ai citit tu asta? Jeez.
    Laptele matern este IDEAL pentru sugar.

    Laptele de soia nu are nici el o compozitie adecvata pentru a inlocui laptele matern. De exemplu, nu contine deloc cholesterol, care e foarte important pt sugar in cantitatea din laptele matern (am scris aiurea mai sus, acum vad, laptele de vaca contine de 3 ori mai PUTIN cholesterol decat LM, si e deficitar in acizi grasi esentiali).

    Ce legatura are Codex Alimentarius cu discutia noastra? Ce ti-a facut in mod direct Codexul? Faptul ca vor sa eticheteze corespunzator suplimentele alimentare nu e o chestie rea. Lumea trebuie sa inteleaga ca suplimentele pot fi si ele periculoase, atat direct (vezi ca exemplu extractul de marul lupului despre care am scris deja http://medicologia.info/2012/04/marul-lupului-nefropatia-balcanica-si-cancerul-in-taiwan/ ), cat si indirect, prin utilizarea lor in detrimentul unor remedii farmaceutice eficiente in diferite afectiuni care se pot astfel agrava.

    Raspunde
  37. Dragos 6 Jul 2012 @ 14:06

    E ultimul comment ca vad ca imi pierd vreme:

    Cu majuscule, OMS NU RECOMANDA LAPTELE PRAF IN DEFAVOAREA ALAPTARII CI IN DEFAVOAREA LAPTELUI NATURAL DE PROVENINENTA ANIMALA. ADICA A LAPTELUI NATURAL.

    GET IT NOW?

    Legat de codex, daca asta ai inteles, e ok. Ma opresc aici, succes cu blogul, ne auzim peste 10 ani ;)

    Raspunde
  38. Dragos 6 Jul 2012 @ 14:13

    Cand o sa iti iei ceai de menta doar cu reteta de la farmacie si doar in cantitatile pe care le vor ei, procesat chimic nu mecanic cum e acum, din pricina Codexului sa vezi ca o sa mai deschizi ochii.

    Raspunde
  39. Ondine 6 Jul 2012 @ 14:20

    Da, in defavoarea laptelui natural de provenienta animala pentru toate motivele pe care le-am expus mai sus, adica din considerente stiintifice si medicale. Daca tu preferi sa le ignori, e strict problema ta.

    Raspunde
  40. Dragos 6 Jul 2012 @ 14:29

    Ai comparat lapte de vaca cu ala de mama, nu lapte praf cu ala de vaca!

    Nu are niciun termen de comparatie laptele praf cu ala de vaca din moment ce unul este ARTIFICIAL, compus CHIMIC si altul este NATURAL, ORGANIC chiar daca are mai putini nutrienti, nutrienti care se pot completa prin diversificare de la 6 luni cu cereale precum quinoa, mei, fulgi de ovaz and so on.

    La fel si cu laptele de soia. Serios acum chiar nu iti dai seama? Ca o combinatie de lapte de vaca sau lapte de soia cu cereale este de 10 ori mai buna decat un RAHAT de lapte praf nesteril tinut in punga sau cutie de aluminiu. E ceva natural versus ceva artificial.

    Raspunde
  41. Vasile 6 Jul 2012 @ 14:38

    Eu am copilărit în Bucovina voievodală şi pitorească, unde toată lumea avea văcuţe elveţiene, d-alea mişto. Copilaşii care zburdau pe uliţă aveau cam toţi simptome de rahitism.

    Restu’ discursului lui Dragoş e conspiraţionism copy-paste aşa că nu-ţi mai pierde vremea Ondine, sunt convins că ai de făcut chestii mai utile. Buhuhu OMS e rău.

    Raspunde
  42. Vasile 6 Jul 2012 @ 14:38

    P.S. Buhuhu

    Raspunde
  43. Alina 6 Jul 2012 @ 14:53

    aZiceam ca nu ma mai amestec dar pentru ca tot se discuta de laptele praf vs lapte de vaca uite aici un articol bunicel
    http://www.doctissimo.fr/html/grossesse/bebe/nourrir/articles/13103-lait-de-croissance-lait-entier-bebe.htm
    Si daca tu crezi ca taranii au mei si lapte de soia si alte cereale din astea “banale” atunci chiar traiesti pe alta lume.

    Si apropo, si hartia este produs artificial, de ce nu iti iei tu niste brusture cand te duci la toaleta?

    Raspunde
  44. Ondine 6 Jul 2012 @ 14:55

    Majoritatea formulelor se bazeaza fix pe laptele de vaca, desigur cu compozitia modificata pentru a fi adecvate dpdv nutritiv pentru copii. Adica in primul rand refacerea raportului optim de cazeina:proteine din lactoser pt. digestibilitate buna. Continutul lipic al laptelui de vaca este imbunatatit cu acizi grasi saturati din uleiul de cocos, cu acizi grasi nesaturati din ulei de soia, porumb etc. Diversificarea nu inseamna ca de la 6 luni bagi in copil toate alimentele de pe fata pamantului ca sa-i completezi laptele de vaca, ea se practica ideal cu introducerea cate unui aliment nou in fiecare saptamana!

    De asemenea, dincolo de mamele care nu pot alapta, exista copii la care alimentatia naturala (cu lapte matern) este contraindicata, lucru valabil si pt. laptele de vaca. Pentru copiii cu intoleranta la lactoza, formulele delactozate sunt o adevarata salvare. La fel pentru cei care sufera de galactozemie. Exista formule de lapte cu o anumita combinatie de aminoacizi pentru cei care sufera de fenilcetonurie. Sunt atat de multe lucruri de spus, nu poti privi lucrurile atat de radical si de simplist.

    Raspunde
  45. Ondine 6 Jul 2012 @ 14:57

    * raport cazeina – proteine din lactoser, continut lipidic etc :D

    Raspunde
  46. Dragos 6 Jul 2012 @ 15:01

    Alina, nu folosesc hartie tocmai ca e artificiala dar nici natura nu o distrug, ma sterg cu mana goala =)))))))))))))))))))))))))))))

    Raspunde
  47. dan 6 Jul 2012 @ 21:01

    Ce nu inteleg eu in toata discutia asta, si tot ce se intampla in ziua de azi. De ce trebuie sa ne contrazicem unii pe altii. Nu e cum zici tu. E cum zic eu. Ba nu, e cum zic eu. De ce nu plecam de la o idee si sa vina fiecare cu ceva bun la acea idee si pe final sa iasa ceva la care toti am contribuit.

    Ca in final toti dorim binele tuturor nu? Si nu doar ca eu sau tu sau el sa aiba dreptate.

    Divide et impera…

    Raspunde
  48. Ondine 7 Jul 2012 @ 13:59

    Dan, nu e vorba de contraziceri gratuite, e vorba de discutii argumentate si constructive. Mai sus, Dragos a facute cateva afirmatii false pe care eu, avand cateva lecturi medicale si un stagiu de pediatrie in antecedente, am simtit nevoia sa le corectez, pentru binele cititorilor, nu de dragul diviziunii.

    Asadar, contrar ideilor lui Dragos, OMS nu recomanda laptele praf in detrimentul laptelui matern, OMS recomanda alaptarea exclusiva pana la 6 luni (toti cei care au senzatia ca OMS ne vrea raul ar putea incerca, in primul rand, sa citeasca materialele lor inainte de a pleca urechea la barfele conspirationiste). Laptele matern NU trebuie inlocuit cu lapte de vaca atunci cand alaptarea nu e posibila. Nu se recomanda administrarea laptelui de vaca la sugari (copii<12 luni). Cine prefera sa-l creada pe Dragos care nu are studii medicale si ale carui idei se bazeaza pe cativa copii pe care i-a vazut el la tara ca beau lapte, sa fie sanatos. Eu am vazut suficienti copii care in loc sa fie alaptati sau sa primeasca formulele speciale (foarte apropiate dpdv nutritiv de laptele matern) primeau lapte de vaca si dezvoltasera anemie feripriva.

    Cea mai buna optiune pentru copil este alaptarea. Cand alaptarea e contraindicata sau mama o refuza, solutia nu e in niciun caz laptele de vaca (care nu are nicio legatura cu laptele matern, nutritional vorbind, ba mai mult, are si potential alergenic/anemiant), solutia e laptele praf. Fiecare parinte face desigur cum doreste, dar argumentele mele provin din practica zilnica a medicilor pediatri si din studiile stiintifice.

    Raspunde
  49. Dragos 7 Jul 2012 @ 14:27

    Chiar nu vreau sa mai continui polemica, insa un aspect vreau sa il clarific.

    MINTI CU NERUSINARE vis-a-vis de spusele mele, chiar mai sus e un comment al meu cu MAJUSCULE in care sustin ca OMS nu are nimic impotiva alaptarii.

    Data viitoare lasa propaganda si fii onesta in afirmatii.

    Raspunde
  50. Ondine 7 Jul 2012 @ 14:50

    Ok, copy/paste:
    “[…] sa nu uitam ca OMS promoveaza laptele praf pentru copii si sustine ca laptele de vaca creaza alergie la lactoza and so on. Minciuni peste minciuni!”

    “Alina, nu am zis ca OMS recomanda pur si simplu lapte praf, il recomanda in defavoarea laptelui de vaca atunci cand copilul nu mai este alaptat din diferite motive.”

    Deci: 1. OMS NU promoveaza laptele praf pentru copii. Laptele de vaca chiar are potential alergenic (prin continutul de beta-lactoglobulina), ceea ce poate duce la ceea ce am zis mai sus (microhemoragii intestinale care contribuie la instalarea anemiei, anemie care se produce si din cauza faptului ca fierul din laptele de vaca nu se asimileaza la fel de bine ca cel din laptele matern, si nici ca cel din formulele de lapte praf imbogatit cu fier).
    2. OMS recomanda laptele praf in defavoarea laptelui de vaca pentru ca are TOATE motivele sa o faca. Ti le-am enumerat in comentariile anterioare.

    Cand o sa ai copii o sa reconsideri inversunarea asta a ta de a hrani sugari cu laptele de vaca (sper), lapte care nu prezinta niciun beneficiun pentru ei, din contra.

    Raspunde
  51. Ondine 7 Jul 2012 @ 17:52

    “Legat de lapte, eu zic sa te mai documentezi, laptele de capra, de magaritza si de vaca, exact in ordinea asta si aici vorbim de produse exclusiv organice, adica de tzara, sunt cele mai apropiate de laptele matern.”

    Uite, Dragos, daca pe mine ca absolventa de medicina nu ma crezi (desi ti-am oferit suficienta “documentatie”) ca nici laptele de vaca, nici laptele de capra nu au aceeasi valoare nutritiva ca laptele matern, si ca nu sunt recomandate pentru substituirea acestuia, poate pe un medic specialist in nutritie si boli metabolice il crezi.

    http://www.nutritionistcluj.ro/iii-nutritia-de-a-lungul-vietii/iii-2-nutritia-sugarului/lapte-uman-versus-lapte-de-vaca/

    http://www.nutritionistcluj.ro/iii-nutritia-de-a-lungul-vietii/iii-2-nutritia-sugarului/laptele-de-capra/

    Raspunde
  52. adriana 7 Jul 2012 @ 21:46

    @ ondine
    Am un nepot care nu a suportat nici laptele maica- sii si nici feluritele sorturi de lapte praf din comert.Tot ce minca, dadea afara;INtr-o luna de zile nu luase nici macar un gram, ba mai mult slabise. Ei,inchipuie-ti ca parintii l-au trecut pe lapte de vaca si i-a mers foarte bine.Acum are 13 ani si nici nu e anemic si nici handicapat.

    Raspunde
  53. Alina 8 Jul 2012 @ 10:56

    @Adriana OMS “RECOMANDA”, nu da cu parul. Nu zice nici ca iti iese copilul handicapat, nici idiot, doar avertizeaza ca exista riscuri daca un bebelus bea lapte de vaca.

    Nepotul tau este un caz extrem, probabil de reflux gastroesofagian, care se duce treptat in timp, probabil ca de aceea dupa o luna a putut bea ceva fara sa dea afara . In farmacii exista formule speciale pentru asta, dar nu fac minuni, tot trebuie sa tii copilul cel putin o jumatate de ora la verticala.

    Raspunde
  54. Cristina 9 Aug 2012 @ 22:44

    Ar fi corect să scrii chiar la începutul articolului că ai publicat o informație mincinoasă și ridicolă fără măcar să te documentezi, deoarece puțină lume stă să se uite în comentarii și mai ales amănunțit. ;-)

    Raspunde
  55. Cristina 9 Aug 2012 @ 22:46
    Raspunde
  56. Cristina 9 Aug 2012 @ 22:48

    Delay that order. :-P
    Când m-am uitat prima oară am rămas cu impresia că ai trecut update-ul în comentarii, e bun și la sfârșit. Dar linkul de mai sus e util oicum.

    Raspunde
  57. moni 27 Dec 2012 @ 13:53

    Maimutele nu sunt vegetariene!!!!!!!!!!!!!! Daca au ocazia, mananca carne cu mare placere. Cititi “In umbra omului” de Jane Goodall.

    Raspunde
  58. Raluca 14 Apr 2021 @ 23:34

    @Dragos – “Laptele natural” e lapte natural și are combinația optima de nutrienti pentru puiul animalului. Sunt tot mai mulți copii (sugari) care au alergie la proteina laptelui de vaca și o grămadă de adulți care nu îl digera bine, deci nu as ridica în slavi nici laptele de vaca și în nici un caz ca înlocuitor al laptelui matern. In toate trebuie sa existe un echilibru și cred ca ar trebui sa ne verificam informațiile din toate sursele disponibile dar și sa ne păstrăm scepticismul. Dacă cunoaștem 2-3 chiar și o suta de persoane care sunt bine după un anumit regim nu putem generaliza pentru toată lumea. Sunt o grămadă de factori de mediu și genetici care influențează evoluția oamenilor și nimeni din punctul meu de vedere nu deține adevărul absolut. Totuși din câte observ în jurul meu vegetarienii sau veganii sunt mult mai sănătoși și energici și cred ca toate marile organizații sunt susținute financiar (și astfel controlare) de “grupuri de interese”. Se pare ca toate lanțurile mari de fast food și din industria cărnii sunt donatori activi pentru organizații legate de sănătate și automat recomandările acestor organizații sunt părtinitoare.

    Raspunde
Comentează și tu

Sfat: Inainte de a apasa butonul de mai jos asigura-te ca ai folosit un limbaj decent si ca nu te cheama “masina de spalat”, daca nu vrei ca vorbele tale sa ajunga in spam ;)