Sari la conținut

Taxa auto

459373419_ff2ea76783_m Ce parere aveti de taxa auto si anume despre faptul ca este de 3 ori mai mare ca pana acum?

Scriu acest post pentru ca tot vad ca oamenii fac scandal si vor ca legea sa fie abrogata si sa se permita in continuare introducerea in tara a tot felul de harburi.

Eu vreau ca legea sa ramana si taxa auto sa fie de 3 ori mai mare sau de 5 ori mai mare.

Niciodata nu mi-au placut harburile si tot timpul am fost pentu masinile noi.

M-am saturat sa vad pe drumuri tot felul de hechituri care scot nori de fum in urma lor, care polueaza, langa care nu poti sa stai la semafor…

In felul asta ne mai innoim si noi parcul auto.

Ti-a placut acest articol?
comentarii Facebook
20 comentarii
  1. octavian 15 Dec 2008 @ 21:10

    problema e ca s-a aplicat prea rapid, si aia care aveau putin bani si si-au luat ceva de afara numai au bani sa le inscrie… dai pe ea 1500 euro si mai platesti taxa inca pe atat…

    Raspunde
  2. criserb 15 Dec 2008 @ 21:14

    Si noi astia de ce ar trebui sa acceptam toate harburile? Asta e…

    Stai tu linistit ca nu aia care au dat 1500 de un harb fac scandal ci aia care au dat mii de euro pe un “bemveu” pe un “vectra” sau mai stiu eu ce masina cu care sa fie cool.

    Puteau de banii aia sa isi ia masini noi dar a fost algerea lor sa-si ia una veche ca sa fie mai adevarati…

    Raspunde
  3. octavian 15 Dec 2008 @ 21:18

    te inseli.

    Raspunde
  4. mohui 15 Dec 2008 @ 22:28

    octavian,
    tu ai vazut cine protesta la guvern sau pe unde au mai fost proteste d-astea?! numai din aia cu salba la gat si ghiulul pe deget, cei care fac bisnita cu masini… asa ca, sa fie taxa cat mai mare!!!

    Raspunde
  5. Spyder 15 Dec 2008 @ 23:02

    Eu unul nu sunt de acord cu triplarea taxei, OK, tripleaza taxa la harburi care au 30 ani si care au un nivel de poluare ridicat. Dar eu personal am fost pus in situatia sa achizitionez o masina de curand (mai exact cu cateva zile inainte de marirea taxei), si am fost extrem de dezamagit cand am aflat ca se mareste. Vroiam sa cumpar o masina din 2006 cu 23.000km, practic noua, taxa initiala a fost de 3.000 euro iar acum este de 9.000 euro…..
    Cel mai corect era, ca la prima inmatriculare sa teste noxele, estetica masinii etc, si daca nu era ok sa nu se inmatriculeze deloc… dar la o masina noua sa ai o taxa de 9.000 euro nu este normal. Oricum nu va tine mult taxa asta, max 6 luni, pana face UE scandal.

    Raspunde
  6. valeria 15 Dec 2008 @ 23:08

    eu sunt de acord cu triplarea taxei pt auto SH
    Guvernul are datoria sa-si protejeze industriile nationale( mai ales in cond. actuale)
    SUA au impus taxe enorme la importul masinilor japoneze, si ninanui nu i s-a parut scandalizant

    Raspunde
  7. octavian 15 Dec 2008 @ 23:11

    @mo, @serb ce v-am zis…

    As fi si eu de acord cu taxa, dar sa se aplice peste 3 luni, ca cei care deja si-au cumparat masina sa poata sa o inantriculeze.

    Raspunde
  8. criserb 16 Dec 2008 @ 09:12

    Mda, din pacate are si Spyder dreptate, sunt totusi masini care luate de afara sunt masini f bune… dar trebuie facut cumva sa innoim parcul auto. Asa nu se mai poate.

    Probabil ca cea mai buna solutie era sa se anunte din timp, asa cum zice Octavian, sau in cazul de fata ar trebui ca cei care si-au cumparat masini pana la o anumita data, pana cand a fost anuntata legea sa le poate inscrie… iar cei care si-au luat dupa ce legea a fost data sa le inscrie platind de 3 ori taxa. Ei erau anuntati… si le-au luat constienti ca taxa e mare…

    Dar mai e o solutie pentru tine Spyder… poti sa o inscri in Bulgaria si e mult mai ieftin ;)

    Raspunde
  9. Spyder 16 Dec 2008 @ 09:50

    Solutia cu Bulgaria este valabila si foarte OK pentru masinile pana in 160cp, ceea ce vreau/vroiam eu are 251 cp si se calculeaza 36 euro per cal incepand de la 0, un calcul simplu ne arata ca 251×36 = 9.036 euro… crezi ca nu m-am interesat :p

    Nici varianta cu anuntarea din timp nu cred ca era o solutie prea buna, si asta pentru ca, mai toata lumea dadea fuga in Germania si chiar ca aduceau toate harburile… sa fie, ca cine stie…

    Solutia cat de cat OK, era ca, masinile aduse pana in data de 15 decembrie care au intocmit declaratia vamala sau care au solicitat inmatricularea pana in data de 15 decembrie sa nu intre sub aceasta lege.

    Sincer sper sa revina cat mai repede legea la normal, in nici o tara din UE nu exista asa ceva…. Strategia este clara, sa creasca vanzarea marci DACIA, si a masinilor noi, DAR si masinile noi, chiar si euro 4, daca au peste 2000cmc se aplica taxa triplata…. de exemplu un BMW 335i (cu motor de 3500) se plateste 9.000 taxa.. nu mi se pare normal…

    Sa citez: “Traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul” :)

    Raspunde
  10. ionut_d 16 Dec 2008 @ 10:25

    Eu sunt de acord. Cei care bat campii prin fata parlamentului au bani. Si-a luat o cunostinta un bemveu de 3 ani cu 18.000E (tzeapa de altfel pentru ca se gaseste cu maxim 13.000). Daca ai sa dai atatia bani pe o masina veche (cu peste 100.000km) ai bani si de taxa. PUNCT

    Si dupa cum spunea si Mo, au protestat in majoritate samsarii si cocalarii.

    Tu spuneai de 5 ori, eu spun de 10 sa fie marirea. O masura buna. De ce sa fim cimitirul de masini al europei? Ne-au inchis rand pe rand toate fabricile ca sa cumparam de la ei (vezi DAC si Tractorul Brasov si multe multe altele), acum vreti sa fim si cimitirul lor de masini?!

    Raspunde
  11. Spyder 16 Dec 2008 @ 11:04

    Eu imi mentin pozitia si zic ca este o prostia taxa asta, care cu siguranta nu va tine mult… dupa cum am zis si mai sus, ar trebui triate cumva masiniile de gen cazaturi/harburi/gunoaie etc si cele care au un an/doi vechime si care corespund din toate punctele de vedere normelor de poluare etc.

    Nu contest faptul ca sunt muuulti samsari si oameni care traiesc din “afacerea” masinilor SH din germania/belgia etc, dar totusi, mie unul, mi se pare o prostie sa dai de exemplu 70.000 euro pe o masina cand in 2 ani valoreaza 30.000 euro, eu unul prefer sa o iau SH cu 1/2 ani vechime o tin un an o vand si pierd cateva mii nici de cum zeci de mii cum pierzi la o masina cand o cumperi de noua. Masina este in opinia mea un consumabil, care trebuie schimbat la un moment dat, indiferent de cati bani ai, cred ca simti ca pierzi 40.000 euro la o masina in 2 ani, eu unul prefer sa pierd 2-3k….

    Fiecare cu conceptiile lui.

    Raspunde
  12. Cami 16 Dec 2008 @ 11:27

    Mie mi se pare aberant ca s-a triplat taxa la masinile noi, peste 2.0.Pai ce parc vrei tu sa innoiesti, daca pui la o masina de 30de mii, taxa 9000 E? Asta cum se numeste?

    Raspunde
  13. criserb 16 Dec 2008 @ 11:34

    Asta cu masinile noi e cu doua taisuri… statul asta tre sa stranga si el bani si o face din taxe. Astea sunt taxe de lux sau ceva de genul. Cine te pune sa-ti iei masina peste 2.0? Ia de 1.9 si nu mai exista nici o taxa, sau ia-ti ecologica si aia nu are nici ea taxe…

    Poti sa iei ecologica si de afara, aia nu are taxe de loc.

    Din ce sa faca statul asta bani daca la nimic nu vrem taxe?

    Raspunde
  14. Spyder 16 Dec 2008 @ 12:00

    Nu zic sa nu fie taxa… peste tot exista taxe de inmatriculare/poluare/vechime etc, taxele de pana acum erau foarte OK si corecte, dar acum au intrecut orice masura.

    Raspunde
  15. ionut_d 16 Dec 2008 @ 12:07

    Urmatoarea masina va fi obligatoriu Hybrid, mai ales pentru consum.

    Spyder, la ce iti trebuie o masina cu motor mare? Unde ai sa mergi cu ea?

    Raspunde
  16. cipoc 16 Dec 2008 @ 12:19

    si eu sunt de aceeasi parere
    adu dom`le o masina buna nu un harb

    Raspunde
  17. Spyder 16 Dec 2008 @ 12:34

    Sunt fan masinilor cu motor mare din mai multe motive, enumar cateva: 1) fiabilitate mult mai ridicata in timp
    2) la drumuri lungi se comporta net superior unui masini cu motor mic/hybrid (raspuns la acceleratie, etc)

    Ca ideea o masina hybrid este cam cu 20% mai scumpa decat acelasi model pe benzina… Consum bun poti sa ai si cu un diesel si performante extrem de bune.

    La momentul de fata masinile 100% electrice sunt extrem de scumpe si nici nu am avea infrastructura necesara pentru a le alimenta…

    Daca toata lumea vrea un aer mai prospat si pretind ca sunt fan masinilor eco/hybrid, de ce nu luati bicicleta sau un scuter electric la ce va trebuie masina ?? Ideea ca o masina consuma mult si imi iau hybrid nu e tocmai o ideea buna, cel putin nu in Romania (inca). Am un prieten cu un Toyota Prius… (nu as merge cu asa o masina nici daca e cadou) din pacate a avut ceva problema cu masina cu baterile sau nu mai stiu ce, oricum la reprezentanta Toyota oameni nu erau pregatiti sa repare sau sa identifice problema la aceea masina…

    Raspunde
  18. raca 17 Dec 2008 @ 23:57

    Eu nu pot decat sa ma bucur daca samsarii tzepari in traininguri adibas vor ajunge la sapa de lemn. Iar muncitorii de la fabrica x/y/z (sau dealerii in costum din showroom-uri) vor avea locuri de munca.

    Ma gandesc doar la sfertul de milion de americani ramasi deja fara locuri de munca din industria auto… si cam regret ca nu a intervenit politia in forta sa-i capaceasca+aresteze pe toti manifestantii ilegali care blocau DN-uri. :P

    Oricum eu sunt a priori de acord cu toate masurile care:
    1. au fost luate de guvernul Tariceanu :))
    2. stimuleaza industria sau starpesc bisnita.
    3. reduc supraconsumul. In special supraconsumul de masini. Suntem un popor de dobitoci, n-avem nici unde parca dar parca toti ne-am nascut cu curul in masina.

    Raspunsuri punctuale:
    Spyder, Masini noi vs. SH: erai obisnuit sa iei masini SH exclusiv din motive financiare. Acum poti sa nu te mai gandesti la bani cand alegi, e la fel de pagubos oricum ai face:). Fie te obisnuiesti cu ideea, fie astepti noul guvern sa intre in actiune cu programul lui “anticriza” de mariri salarii (intr-adevar, probabil taxa va fi redusa foarte repede).

    Spyder, valoarea taxei: anul trecut am luat masa cu un danez, care mi-a zis ca o masina ca a mea (atunci aveam o Octavia 1.9 TDI) costa 25k EUR la ei :o. Desigur ca danezii platesc atat din cauza taxelor, si tocmai pentru a reduce supraconsumul, a proteja natura, a degaja infrastructura si nu in ultimul rand a reduce dependenta energetica de altii (arabi, rusi). Dar pe noi nu ne prea pasioneaza nici un subiect de genul asta, noi vrem cat mai multe masini, asfalt si drumuri peste tot :(

    Octavian: adevarat, ar fi fost mai bine un termen mai mare, dar industria auto nu are 3 luni la dispozitie (deja exista multi muncitori in somaj tehnic). Oricum taxele au putut fi platite pana duminica, problema samsarilor era ca nu aveau timp sa le vanda asa repede :D

    Cami: nu mai e prioritate innoirea parcului auto, ci scaparea de la faliment a industriei auto. Avantajul colateral este scaderea parcului auto. Cel mai bine ar fi sa fie mai putine si mai noi… poate ca macar una o sa se intample :)

    Raspunde
  19. Spyder 18 Dec 2008 @ 10:29

    @raca: din punctul meu de vedere este o prostie sa pierd 40.000 euro in 2 ani pentru o masina pe care oricum o schimb. Dupa cum am zis si mai sus, eu am vrut sa iau o masina SH practic noua (23.000km) care era in jurul sumei de 25.000 euro + taxa dar acum taxa e 9.000. Sunt mai mult decat convins ca aceasta taxa marita si de 5 ori nu va creste vanzarea DACIA, si asta este simplu, REPET eu nu fac referire la samsari/bisnitari, eu unul nu imi voi lua o Dacia niciodata, de ce, ca nu imi place, nu e pe gustul meu etc. Voi lua masina SH de la noi doar ca probabil in loc sa dau 25.000 + 9.000 taxa, total 34.000, o voi gasi la noi cu 30.000 si asta e. Segmentul clientilor Dacia nu cred ca vor masini mai scumpe de 12.000 max… deci e targetat un segment.

    Cat despre fosta ta masina fiind mai scumpa in alta tara, este foarte normal, daca te uiti in Germania, Franta, Italia fost/actuala masina este mai scumpa in alte tari, dar nu datorita taxei, asa cum in State masinile sunt la jumate de pret fata de noi/europa de ce crezi ca toate X5, X6, Lexus sunt aduse din state, e simplu la noi/europa X6 full costa spre 100.000 euro in state e cam 70.000 USD…. need I say more.

    Nu inteleg de ce majoritatea zic ca e buna taxa ca scapam de samsari etc, dar nu numai samsari cumpara masini SH, dupa cum am mai zis, daca era vorba doar de reducerea numarului de harburi inmatriculate exista o solutie mult mai buna si anume, se ducea masina la RAR, daca nu corespundea din punct de vedere noxe, estetic etc la revedere, statul nu o inmatricula si putea sa o dezmembrez sau sa-ti dea voucher remat in valoare X pentru o masina noua DACIA.

    Oricum, taxa va reveni la normal in cateva luni max 3 zic eu. Chiar daca ar sta cativa ani, nu cred ca se rezolva ceva….

    Raspunde
  20. octavian 22 Dec 2008 @ 22:35

    @Spyder am noutati pentru tine!

    Raspunde
Comentează și tu

Sfat: Inainte de a apasa butonul de mai jos asigura-te ca ai folosit un limbaj decent si ca nu te cheama “masina de spalat”, daca nu vrei ca vorbele tale sa ajunga in spam ;)