Sari la conținut

Regulament Canasta

De o vreme, pentru ca ne-am cam plictisit de remy (ca sa nu mai zica baietii ca sunt furati pe fatza mereu :P ), ne-am apucat sa jucam un alt joc Canasta, preluat de la parintii mei care fac campionate cu diversi prieteni.

Setul de joc:

Setul are 4 table de joc si 106 piese dintre care:

  • 104 sunt numerotate de la 1 la 13 si de patru culori diferite, fiecare culoare avand doua serii de la 1 la 13.
  • 2 piese au imaginea unui chip pe ele si acestea se numesc “joly”.
  • 2-arii si joly reprezinta “valori” adica pot inlocui alte carti. (la jocul de canasta sunt 10 jokeri).

image

Jocul se joaca in 2, 3 si 4 persoane. De obicei in 4 pentru a forma 2 echipe. Partenerii unei echipe stau la masa, fata in fata.

Pregatirea jocului:

Fiecare dintre jucatori isi ia cate o tabla de joc.

Piesele se amesteca cu fata in jos pe masa, iar apoi se construieste un zid format din 15 gramezi de cate 7 piese. Piesa care ramane in plus este folosita la facutul jocului de catre unul dintre jucatori ales pentru prima data aleator, dupa care de la al II-lea joc cel ce face piesele fiind cel din dreapta celui care le-a facut anterior.

Cel ce face piesele ia piesa ramasa in plus si o aseaza in gramada cu numarul de pe ea, numarata fie de la stanga la dreapta fie de la dreapta la stanga, ridicand prima piesa si punand-o pe aceasta in locul ei. Piesa ridicata se aseaza pe urmatoarea gramada cu fata in jos.

piese02_thumb

Aceasta gramada se da jucatorului din dreapta celui care a facut piesele, acesta fiind si primul jucator. Gramezile se impart in continuare, fiecarui jucator revenindu-i cate 2 gramezi. Dupa ce fiecare jucator si-a primit gramezile, gramada imediat urmatoare se pune peste urmatoarea gramada marcandu-se astfel de unde se vor trage pe viitor piesele. La impartire daca se ajunge la sfarsitul gramezilor si inca mai trebuie impartite la jucatori atunci se continua impartirea acestora din celalalt capat.

Jocul:

Se impart cate 14 carti la fiecare, iar cel din dreapta celui care a facut cartile primeste 15 si decarteaza primul. Restul de carti se pun in mijloc, se intoarce prima si se aseaza alaturi…sub ea se pune “surpriza” alcatuita din tot atatea carti cat indica numarul de pe cartea intoarsa prima. Primul nu trage carte, doar pune jos o carte peste surpriza. In acel moment vine randul urmatorului jucator (in sens trigonometric) sa traga o piesa din gramada inaltata, care la randul sau va lasa jos o piesa de pe tabla. Piesele lasate jos la sfarsitul fiecarui tur sunt asezate una peste alta peste surpirza (in ordinea jucatorilor).

Tura jucatorului incepe prin a lua o carte si se termina prin a lasa o carte jos, astfel incat pe tabla sa fie cel mult 14 piese la terminarea turei.

Obiectivul jocului este de a “etala” piesele de pe tabla asezandu-le in formatii in dreptul uneia dintre echipe, pentru a face minim 2  canaste. Scopul jocului este realizarea unui numar de puncte, 10.000. Castigatorii sunt cei care ajung primii la 10.000 si inchid jocul. In cazul in care nu inchid jocul se continua pana cand cei ce au punctajul mai mare sau egal cu 10.000 puncte reusesc sa inchida.

La etalare se folosesc numai terte, in acet joc “suitele” nu exista. Se pot folosi si “dublele” pentru a forma o terta.

camasta_terta

Sistemul de punctaj:
1 25 puncte
2 (joly) 20 puncte
3 (rosu, galben) 100 puncte
3 (negru, albastru) – 100 puncte
4 –6 5 puncte
7 – 13 10 puncte
joly 50 puncte

* 3(galben si rosu)- iti da dreptul sa schimbi o piesa si iti aduce 100 puncte fiecare.

3(negru si albastru)- blocheaza urmatorul jucator astfel incat nu mai poate rupe(decat cu canasta de 3 ).

Etalarea se face la :

-50 puncte (fara “valori”) pana  la 1500 puncte;

-90 puncte (este permisa folosirea “valorilor”) – intre 1500 puncte si 300 puncte;

-120 puncte (cu “valori”) – intre 3000 puncte si 5000 puncte;

– canasta – peste 5000 puncte.

O canasta este o formatie compusa din minimum 7 piese de acelasi rang. O canasta poate cuprinde maximum 3 valori. Acestea pot inlocui orice piesa de orice rang. Canastele pot fi:

  • „neagra”-  cuprinde atat piese cat si “valori”;
  • „rosie” sau naturala – este formata numai din piese naturale – fara “valori”;
  • canasta de jokeri – canasta formate exclusiv din “valori”
  • canasta de 3- ari – este singura canasta care nu poate contine si “valori”.

Canasta Neagra

camasta_eosie

Canasta Rosie

canasta_rosie

Canastele facute se strang de pe masa, cele rosii cu o piesa rosie deasupra si cele negre cu o piesa neagra.

Etalarea se face numai dupa ce s-a incheiat prima tura. La etalare nu este obligatoriu sa se scoata toate formatiile de pe tabla, important este ca etalarea sa aiba minimul de  puncte. Piesele se pot pastra pentru o viitoare rupere sau pentru o etalare mai tarziu cu riscul ca daca cineva inchide aceste puncte sa se scada in loc sa se adune. Toate formatiile etalate raman pe masa pana la sfarsitul jocului, cu exceptia canastelor care se strang si se pun de o parte.

Dupa ce a trecut prima tura:

Se poate alege dintre: a lua o piesa din gramezile formate la inceputul jocului sau de a “rupe” ultima piesa din sir, cu conditia ca aceasta sa fie folosita in formatie la etalare in aceeasi tura. Pentru ca piesele sunt asezate una peste alta, se poate rupe doar ultima piesa luand dupa aceea toate piesele de dedesubt.

Dupa etalare, partenerul celui care s-a etalat NU poate sa rupa in aceeasi tura decat cu canasta (adica sa aiba 6 piese pe tabla iar cu cea rupta sa faca o canasta) si incepand de tura urmatoare are voie sa rupa daca are pe tabla 2 piese care alaturate celei de jos formeaza o formatie.

La ridicarea teancului pieselor decartate, jucatorul arata perechea ce ii confera dreptul de a rupe si o etaleaza impreuna cu cartea din top. Apoi ia restul pieselor si etaleaza (sau nu) dupa cum doreste. Nu se pot “lipi” piese la formatiile echipei adverse, numai  partenerii se pot lipi unul la altul.

Se poate etala si rupe in acelasi timp: trebuie sa ai punctajul minim de etalare, in functie de ce scor ai, plus alte 2 piese de pe tabla care sa se potriveasca cu cea cu care vei rupe (in aceste conditii te etalezi si iei si toata gramada de piese de jos).

Etalarea se face cu minim 3 carti si joker daca ai trecut de pragul de 90 (jokerul are valoarea lui, 50 puncte – nu valoarea cartii pe care o inlocuieste). In cazul in care nu exista punctajul pentru etalare, aceasta se poate efectua si cu formatie de jokeri (cu riscul de a nu-i mai folosi in alte canaste ci doar in canasta de jokeri). Indiferent de punctajul la care esti, te mai poti etala direct cu canasta, nemaitinand cont daca trebuie sa obori la 50, 90 sau 120 puncte.

Tehnica jocului

Toate actiunile jocului se subordoneaza scopului principal, realizarea unui numar cat mai mare de puncte. Ridicarea teancului  decartat prezinta un interes major. Sansele de a lua teancul decartat cresc proportional cu numarul pieselor de pe tabla. De aceea etalarea prematura a unui numar mare de pietre nu este recomandabila (scade numarul perechilor de pe tabla). Prima etalare – deschiderea teancului – trebuie sa fie cat mai economica.

In unele faze ale jocului este potrivit „a chema” piesa buna de la adversarul din dreapta prin decartarea unei piese dintr‐o formatie lunga. Daca „figura” se repeta, este posibil ca adversarul sa fie indus în eroare, crezand ca pe tabla nu mai avem o pereche de rangul respectiv.

Un alt lucru important este impiedicarea adversarilor sa ridice piesele decartate. O prima conditie este memorarea pieselor iesite, care pot da indicii despre “mana adversarului”, mai ales in primele ture. Piesele unicat se decarteaza in primele ture (de obicei), cand teancul pieselor decartate este „subtire”, iar cele de blocaj se pastreaza pentru mai tarziu. Cand teancul s‐a ingrosat, nu trebuie sa ezitam a decarta un Joker sau un doi sau 3 de negru (albastru) pentru blocarea teancului.

  • treiul de negru sau albastru nu ii da dreptul urmatorului jucator sa rupa decat cu canasta de 3;
  • jockerul nu da dreptul nimanui sa rupa o tura intreaga (doar urmatorul jucator poate sa rupa cu canasta de jockeri)

Dupa ce adversarii si partenerii au etalat, numarul si rangul pieselor de pe masa pot da indicatii pentru alegerea piesei de decartat.

Cand un jucator a ramas cu 1 – 4 piese pe tabla, deci exista pericol de „inchidere”, se etaleaza cat mai mult posibil, dar mai ales cu valori mari (care se scad la sfarsitul jocului).  Jucatorii pot inchide numai daca au minim 2 canaste. Se anunta la 3, 2, 1 piesa ramase pe tabla.

Terminarea jocului

In  momentul in care  s-a terminat teancul de piese de jos se termina si jocul si ambele echipe isi numara punctele pe plus sau minus daca nu a inchis nimeni.

Jocul se inchide  si atunci cand una din echipe inchide (partenerii se pot intreba daca sa inchida sau nu).

A inchide inseamna a da jos toate piesele de pe tabla, si piesa ce urmeaza a fi data jos se pune pe masa cu fata in jos.

Numararea punctelor

Echipa care are toti 3-ari de galben si rosu primeste 800 puncte, iar echipa care e prinsa cu toti 3-ai de negru si albastru pe tabla i se scad 1600 puncte.

3-ari de negru si albastru se pot scoate din joc (daca ii ai pe toti 4) in momentul in care jocul se apropie de sfarsit si se observa ca nu mai sunt atatea ture incat sa fie dati jos unul cate unul. Ramasi pe tabla ei valoreaza minus 100 puncte.

Inchiderea se puncteaza cu 100 puncte, apoi se numara baza: cate canaste sunt (fiecare cu punctajul ei – vezi mai sus) + inchiderea + 3-ari de galben sau rosu. Apoi se numara toate piesele etalate plus toate piesele din canasta fiecare piese cu punctele ei. Tot ce e pus peste canasta (canastele cu mai mult de 7 piese) se numara 50 puncte indiferent cate piese ai peste canasta. In cazul in care o echipa nu s-a etalat deloc pe parcursul jocului i se scad toate punctele de pe tabla inmultite cu 2. Daca respectiva echipa s-a etalat dar nu are nici o canasta atunci i se scad toate punctele etalate si de pe tabla.

Valoarea canastelor o aveti mai jos:

canasta rosie (fara valori) 500 puncte
canasta neagra(cu valori) 300 puncte
canasta de 1 neagra 500 puncte
canasta de 1 rosie 1000 puncte
canasta de jokeri 2000 puncte
canasta de 3 3000 puncte

Daca echipa are macar o canasta se aduna piesele etalate si se scad cele de pe tabla.

Ti-a placut acest articol?
comentarii Facebook
187 comentarii
  1. criserb 7 Jan 2009 @ 21:31

    Bravo Dana, nici nu stii de cand il asteptam online =d> :*

    Raspunde
  2. Ghiocel07 7 Jan 2009 @ 22:43

    Mama, dar lung mai este! #:-s

    Raspunde
  3. dana 7 Jan 2009 @ 23:13

    @ghiocel- trebuia sa cuprind tot, nu? :D

    Raspunde
  4. Ghiocel07 7 Jan 2009 @ 23:22

    @dana – Normal ca da. Apreciez ca ai avut rabdare sa scrii atata.

    Raspunde
  5. dana 7 Jan 2009 @ 23:25

    multumesc, multumesc :)

    Raspunde
  6. taz 8 Jan 2009 @ 01:21

    Frumos. Ia punetz voi si tragetz o fuga pana la Pacific, shi va trag o batae (la canasta, mah), fix pe plaja din Santa Monica, de nu va vedetz :D

    Raspunde
  7. criserb 8 Jan 2009 @ 09:50

    Taz sa facem atata drum pentru o bataie? putem sa o luam f bine si acasa :P

    Raspunde
  8. taz 8 Jan 2009 @ 19:49

    Mmda, da’ Pacificu’, sa va mai spele din lakrimile de dupa? n avetz acolo. da’ plaja cu toate goli.. aaa.. bunaciunile ei, sa va mai inveseleasca ? n avetz d astea in Bucuresti, nu vezi ca ninge afara? :P
    voi luatz batae unde vretz, numa’ sanatozhi sa fitz:) io ziceam ca poatea e mai dulce bataia la Pacific. parerea mea :D

    Raspunde
  9. das 17 Jan 2009 @ 15:48

    8-|8-|8-|8-|8-|8-|8-|8-|8-|8-|8-|8-|

    Raspunde
  10. Dana 17 Jan 2009 @ 16:47

    @das – ce oftezi asa profund, nu ai inteles ceva, sau e prea complicat?

    Raspunde
  11. ionut 1 Feb 2009 @ 13:19

    Buna!am si eu o nelamurire: daca etalez 6 3-ari si il astept pe al 7-lea,ce se intampla daca intre timp echipa adversa inchide?cum se calculeaza formatia de 3-ari?cu plus? cu minus?sau se anuleaza cei pozitivi cu cei negativi?

    Raspunde
  12. criserb 1 Feb 2009 @ 14:18

    Buna, daca te-a prins sfarsitul jocului cu ei etalati se scad 100 de puncte fiecare :) Cei pozitivi nu exista, erau pozitivi daca ii schimbai pe parcursul jocului, dar cum tu nu i-ai schimbat ei nu exista…

    Raspunde
  13. vancea mihaela danusia 8 Mar 2009 @ 02:26

    ce faci cind ramai cu 4 treiari(negru si albastru) pe tabla?
    schimbi 4 carti?poti cobori ca formatie de 3 si sa inchizi jocul?
    mai ales daca au ramas putine carti in joc si nu vrei sa se blocheze jocul.

    Raspunde
  14. criserb 8 Mar 2009 @ 08:29

    Cand ramai cu 4 treiari de negru pe tabla poti sa-i scoti din joc (cei de negru nu se schimba) ii scoti pur si simplu din joc. Ca sa faci asta chiar trebuie sa-i ai pe toti 4.

    Raspunde
  15. vancea mihaela danusia 9 Mar 2009 @ 23:33

    problema este ca,scuze,buna seara in primul rind,eu am ramas doar cu 4 de 3 negru pe tabla,deci alte piese nu mai aveam.ce as fii putut face?mai ales ca adversarii mei sunt o echipa de ofticosi???????????
    :d:d:d:d

    Raspunde
  16. vancea mihaela danusia 9 Mar 2009 @ 23:41

    canasta,joc de foarte multi ani,19 ani si a fost prima data cind am ramas doar in 4 piese pe tabla,mai ales treiari negri.dar noi jucam dupa alte reguli,banuiesc ca sunt cam vechi.de ex:nu facem canasta de 3,cu 3 rosu si galben luam 2 piese,cu 3 albastru si negru blocam jocul,de coborit coborim la 50 de puncte,dar fara valoare(2sau joker),la 90 de puncte si la 120 de puncte,obligatoriu formatie de trei piese de acelasi fel si valori.vad ca pe net sunt postate mai multe reguli si stiluri de canasta.multumesc oricum de raspuns

    Raspunde
  17. criserb 9 Mar 2009 @ 23:49

    Eh… daca voi jucati dupa alte reguli nu prea am cum sa-ti raspund. Eu ti-am raspuns dupa regulile ce le folosim noi :) Zic ca sunt destul de bune, in mare, cam astea sunt pe mai multe siteuri… acum cine stie care or fi regulile ‘adearate’

    Raspunde
  18. miu miu 15 Apr 2009 @ 22:35

    sunteti online?

    Raspunde
  19. Roxana 20 Apr 2009 @ 16:33

    Am si eu 2 intrebari: poti sa inchizi cu 3 de negru sau albastru si daca te poti etala cu 2 carti+joly sau iti trebuie minim 3 carti si un joly. :D

    Raspunde
  20. criserb 21 Apr 2009 @ 07:50

    1. Da, poti sa inchizi cu 3 de negru.
    2. Nu poti sa cobori cu doua carti si un joly, iti trebuie minim 3 carti dupa care poti sa pui un joly.

    Raspunde
  21. maryus 21 Apr 2009 @ 18:52

    ma da cum faci canastele si cum se joaca ?

    Raspunde
  22. criserb 21 Apr 2009 @ 19:10

    Maryus – incepe sa citesti de sus, cuvant cu cuvant si ai sa-ti raspunzi singur la intrebari.

    Raspunde
  23. nico 22 Apr 2009 @ 16:39

    salut. cu ce carti se pot schimba 3 rosu si galben? aleg din gramada formata de noi prin decartare sau iau una din cartile intoarse?

    Raspunde
  24. criserb 22 Apr 2009 @ 16:43

    Din cartile care nu s-au jucat :), adica astea

    Raspunde
  25. nico 22 Apr 2009 @ 19:36

    am tot schimbat la 3-ari ca au ramas doar ei jos. ce facem in cazul asta? ca nu e tocmai ok sa-l tot schimbi si sa primesti cate 100 de puncte si apoi sa-l dai jos

    Raspunde
  26. Roxana 22 Apr 2009 @ 19:42

    Treiarii de rosu si galben ii schimbi si raman in afara jocului… iei alta carte si cu ei nu mai ai treaba decat la sfarsit cand faci punctajul. Singurii care se dau jos sunt cei de negru si albastru. Si pe aia poti sa-i scoti dar numai daca ii ai pe toti 4 odata. Si asta intrebasem si eu ca mi s-a intamplat ca in ultimele carti sa ramana treiarii inchisi si nu stiam daca poti inchide cu ei.

    Raspunde
  27. nico 22 Apr 2009 @ 20:25

    :)) ce tampenii am facut noi pana acum :)) multumesc pt lamuriri

    Raspunde
  28. barba 24 Apr 2009 @ 21:45

    bai nene nu e bun canasta de 3 -ariii nu exista ,,,, 3- de roau e 100 de pcte (toti 4 = 100×4 x2+= 800 de pct si 3 de neagra e -100 dk te prinde la inchidere cu el in mana) asta stiu sigur …

    Raspunde
  29. Roxana 25 Apr 2009 @ 12:42

    Nici eu n-am mai auzit de canasta de trei-ari… Noi jucam cu mia la toti trei-arii, cu plus 1000 daca ii ai pe cei deschisi si -1000 daca te prinde cu toti aia inchisii, dar cu canasta n-am jucat niciodata

    Raspunde
  30. Marius 1 May 2009 @ 22:31

    buna . as avea si eu o intrebare . cum sunt incepator si as vrea sa invat . dupa ce m-am etalat pot sa rup exemplu mi se da un 7 , am un 7 pe tabla si un 2 ….pot sa rup si sa folosesc 7 si 2 si 7 sau nu am voie decit daca mai am 2 X 7 astept raspuns multumesc

    Raspunde
  31. Roxana 2 May 2009 @ 20:32

    Nu, iti trebuie neaparat doi de 7 pe tabla.

    Raspunde
  32. criserb 3 May 2009 @ 00:19

    Nu inteleg de ce nu jucati cu canasta de 3-ari? La noi asa se joaca, cel putin asa jucam noi si alti cunoscuti de-ai nostrii…

    E foarte greu sa o faci si normal daca te prinde cu ei pe tabla e nasol :)

    Raspunde
  33. CRISTINA 3 May 2009 @ 16:48

    vrau si eu sa stiu daca dupa primul joc o echipa are peste 900 de puncte si cealalta mai putin care este nr. de puncte cu care se poate cobora fiecare echipa jocul viitor?

    Raspunde
  34. Roxana 3 May 2009 @ 19:11

    Peste 1500 se trece la 90, peste 3000 la 120 si peste 5000 la canasta. Daca aveti ambele echipe sub 1500, va coborati tot la 50

    Raspunde
  35. Mihai 4 May 2009 @ 14:24

    as vrea si eu sa ma lamuresc cum folosesc surpriza, ce este cu ea, cum se formeaza!! Multumesc!!!

    Raspunde
  36. Roxana 4 May 2009 @ 17:46

    Surpriza presupun ca te referi la pachetelul de carti cu atu-ul. Cand rupi se iau toate cartile date jos plus surpriza, care insa se arata si celorlati jucatori. Partea nasoala este cand se incepe sa se traga si din surpriza (nu a rupt nimeni) caci daca nu ai canasta facuta deja esti obligat sa inchizi caci se intorc piesele de trei ori si nu se mai ajunge la tine, deci se anuleaza jocul si urmatorul e dublu:D Sper ca am fost d folos si ca este corect:P

    Raspunde
  37. Paris86 5 May 2009 @ 17:35

    Buna, va rog sa-mi spuneti ce se intampla cu cartea care se afla cu fata in sus de deaspra surprizei si cum se poate juca…. Va multumesc ! :)

    Raspunde
  38. Roxana 5 May 2009 @ 20:13

    Cand rupi iei tot pachetelul cu surpriza, inclusiv atuul. Daca nu se rupe si se intorc piesele(trageti in continuare de sub atuu, acesta se pastreaza ultimul) atuu-ul ramane si il puneti normal, peste alte 6 piese care formeaza iar surpriza, care va fi luata in caz de rupere.

    Raspunde
  39. ovidiu 8 Jun 2009 @ 21:32

    Am si eu o intrebare…Ce se intampla cand jos mai este numai o carte si aceasta este 3 de galben sau albastru?

    Raspunde
  40. criserb 8 Jun 2009 @ 23:21

    Daca e 3 de galben nu o poti schimba ca nu mai ai cu ce :) asa ca o dai jos ca sa nu iti ramana pe tabla… daca e 3 de albastru il dai jos direc…

    Raspunde
  41. Roxana 9 Jun 2009 @ 13:33

    Ba nu. Daca este 3 de galben se intorc cartile date jos si-ti iei carte, cum sa nu:| Cartile oricum se intorc ca nu mai ai d unde trage asa ca de ce sa nu-si ia si cartea corespunzatoare? E mai naspa daca nu mai sunt nici carti date jos, adica tocmai s-a rupt caci atunci e pericol sa se refaca jocul.

    Raspunde
  42. Crystyano 17 Jun 2009 @ 23:46

    In primul rand sa stiti k nu se face canasta de 3-ari!!! Joc canasta de 10 ani si nu am auzit de asa ceva, iar de treaba ku surpriza nici atat. Nu rupi decat cartile date jos!!!

    Raspunde
  43. Roxana 18 Jun 2009 @ 15:42

    De canasta de 3-ari nici eu n-am auzit dar surpriza…am invatat de la parintii mei care joaca de 30 d ani:P si la toti prietenii cu care am jucat se rupea si surpiza…

    Raspunde
  44. Pingback: O zi linistita

  45. eduardo 10 31 Aug 2009 @ 21:33

    Salut, vreau si eu sa va intreb ce valoare au 3-arii in etalare. Pot de ex sa ma etalez cu 3 3-ari si 3 4-ari ? Se mai mentin -100p pentru 3 negru ?

    si inca ceva : pot sa ma rup cu 2 valori sa iau o alta carte diferita, 7 de ex ?

    Raspunde
  46. criserb 31 Aug 2009 @ 22:06

    Nu poti sa te etalezi cu 3-ari, decat daca ai canasta de 3-ari pe tabla, alta posibilitate nu e sa cobori cu 3-ari.

    Dupa ce esti etalat poti sa cobori cu minim 3 3-ari, dar daca partenerul sau tu nu reusiti sa faceti canasta pana la sfarsitul jocului vi se scad toti, 100 puncte bucata. Daca ii ai pe toti de negru sau de rosu se scad 800 puncte. (in cazul in care nu ai canasta)

    Daca reusesti sa faci canasta se puncteaza 3000 puncte si atat, 3-ari separat nu se mai numara.

    Nu poti sa rupi cu valori.

    Raspunde
  47. Roxana 31 Aug 2009 @ 22:14

    Mai nene, eu n-am auzit sa cobori cu 3-ari. ori ai min 7 sa faci canasta ori nu. Daca ai 3 de rosu/galben de ex la sfarsit valoreaza 300 pcte. Daca ii ai pe toti 4 sunt 1000. La fel cu cei de negru/albastru…daca te prinde cu 3 minus 300, te prinde cu toti minus 1000. Si in cazul in care tu te refereai totusi la 2-ari, ca aia sunt joli, nu poti sa cobori cu 3 de 2 si 3 de 4 de ex… iti tb min 4 de 4, adica baza tb mereu sa fie mai mare decat nr de joli.

    Raspunde
  48. eduardo 10 31 Aug 2009 @ 22:18

    nu, ma refeream la 3, acum m`am lamurit. multumesc frumos :)

    Raspunde
  49. Roxana 31 Aug 2009 @ 22:33

    Cu placere:)

    Raspunde
  50. eduardo 10 2 Sep 2009 @ 13:37

    mai am cateva intrebari :) :

    1) daca sa zicem ca eu am inchis jocul la etalarea de 120 p si am trecut de 10.000, se considera ca am castigat, sau trebuie neaparat sa trec prin toate etapele, adica si prin jocul de canasta ?

    2)daca eu am inchis si am depasit 10.000 si am 11.000, si altul are 13.000, dar nu a inchis, cine e castigator ?

    3)la jocul de Canasta e obligatoriu sa fac 2 canaste pe mana, ca un hand fortat, sau am voie sa ma rup de jos si cu 6 carti din mana sa formez o canasta ? Daca da, cum mai pot termina, considerand ca teancul rupt cuprinde 14 carti diferite ?

    4)de unde imi pot alege o carte daca am dat jos 3 de rosu/galben ? trb sa aiba 100p ?

    Raspunde
  51. Vali 2 Sep 2009 @ 14:25

    1. da, ai castigat
    2. unul dintre voi e castigatorul… cine trece primul de 10.000 si inchide castiga
    3. faci cate canaste vrei… si ai voie sa rupi pt a face canasta.daca ai 14 carti diferite… nasol… te lipesti pe unde poti..
    4. dc ai 3 de rosu tragi o carte din teancul de carti :D de unde tragi de obicei… 3 rosu e cotat cu 100 puncte daca te cobori si -100 daca ramai cu el in mana.

    Sper sa-ti fie de folos

    Raspunde
  52. eduardo 10 2 Sep 2009 @ 23:19

    si eu stiam ca doar 3-arii de negru si albastru se scad -100 daca ii ai in mana la inchiderea jocului. acum aflu ca si 3 de rosu :d :d

    Raspunde
  53. Roxana 2 Sep 2009 @ 23:22

    Nu stiu daca se scad ca nu mi s-a intamplat. 3 de rosu sau galben n-ai de ce sa-l tii pe tabla, sa tii o carte blocata… stiu sigur ca se scad totusi si astia in caz ca n-ai facut canasta.

    Raspunde
  54. eduardo 10 2 Sep 2009 @ 23:26

    pai acum aflu ca 3-arii de rosu/galben sunt carti blocate, dar daca vreau sa fac o canasta de 3-ari, atunci de ce sa nu ii tin ? ca e cea mai valoroasa, 3000 p :)

    Raspunde
  55. Dana 2 Sep 2009 @ 23:26

    atat 3-arii de negru,respectiv albastru, cat si 3-arii de galben sau rosu se scad la sfarsitul jocului daca ai ramas cu ei pe tabla. Daca ai 4 3-ari de negru(albastru) si nu i-ai scos din joc se scad 1600 puncte si daca mai ai inca unul rosu ti se mai scad inca 100 puncte.

    Raspunde
  56. Dana 2 Sep 2009 @ 23:28

    poti sa ii tii pe tabla , dar daca tu ai 6 3-ari de toti si mai astepti unul iar cealalata echipa inchide …ce faci ? te prinde cu ei pe tabla si atunci ti se scad toti :)

    Raspunde
  57. Roxana 2 Sep 2009 @ 23:30

    sunt carti blocate in sensul ca ii tii degeaba, in loc sa ii pui jos langa cartile tale coborate si sa mai iei o carte in schimb.

    Raspunde
  58. eduardo 10 2 Sep 2009 @ 23:30

    am inteles, deci e cam riscant cu 3-arii astia ai vostri :))

    Raspunde
  59. Roxana 2 Sep 2009 @ 23:33

    eu stiam ca daca ii ai pe toti cei 4 de rosu si galben valoreaza 1000 si daca te prinde cu toti cei de negru si albastru e minus 1000. Acum pp ca depinde de la pers la pers…asta stabiliti si voi la inceputu jocului.

    Raspunde
  60. dana 2 Sep 2009 @ 23:35

    eu in regulament si in ce am invatat de la parintii mei (ca facem campionate)stiu asa : daca ai toti 3-arii de rosu si galben schimbati valoreaza 800 puncte pe plus (daca ai mai putini- cate 100 fiecare), daca te prinde sfarsitul jocului cu toti 3-arii de negru si albastru pe tabla ti se scad 1600 puncte.

    Raspunde
  61. eduardo 10 2 Sep 2009 @ 23:36

    eu nu inteleg, cum sa ai 4 3-ari de negru, daca joci cu pietrele de la Rummy ? nu sunt doar 2 3-ari de negru si 2 de albastru ???

    Raspunde
  62. dana 2 Sep 2009 @ 23:38

    sunt 4 3-ari buni si 4 3-ari rai :) cei buni sunt aia de galben si rosu , iar ceilalti “rai” sunt aia de albastru si negru . eu le zic de negru la toti :) greseala mea :D

    Raspunde
  63. eduardo 10 2 Sep 2009 @ 23:39

    aaa gata :))) am inteles, nicio problema, nu eram eu obisnuit cu denumirile :”>

    in fine, si cei 4 de rosu si galben sunt rai daca esti prins cu ei…

    Raspunde
  64. Roxana 2 Sep 2009 @ 23:39

    mi se pare mai aiurea la parintii tai decat la ai mei;)) adica daca ii ai pe aia buni sunt doar 800 si daca te prinde cu aia rai – 1600? :| Mai corect sa fie 1000 pe plus si respectiv 1000 pe minus:P

    Raspunde
  65. eduardo 10 2 Sep 2009 @ 23:45

    cam asa e… dar asta ( partea cu scazutul si numaratul 3-arilor) e valabil pt o echipa, nu ? nu doar pt un jucator ?

    Raspunde
  66. Roxana 2 Sep 2009 @ 23:47

    canasta e joc de echipa. tot ce se aduna sau se scade se scade la echipa. daca u ai un 3-ar si coechipieru inca unu vi se aduna 200 pcte. etc:P

    Raspunde
  67. dana 2 Sep 2009 @ 23:49

    @roxana – poate e mai nasol la ai mei ..da stii cum e ..duci traditia mai departe asa cum ai mostenit-o ;) :) asa am invatat asa spun mai departe , bineinteles acuma fiecare joaca asa cum stabileste la inceputul jocului.

    Raspunde
  68. eduardo 10 2 Sep 2009 @ 23:54

    imi mai puteti explica si mie cum asez SURPRIZA si cum iau din ea dupa, apoi cum s reaseaza daca ma rup si o iau eu ? :d :d :d

    Raspunde
  69. dana 2 Sep 2009 @ 23:56

    daca rupi si daca iei tu toata supriza plus piesele de deasupra ei ….tu vei da o carte jos si vei forma o noua gramada pe care se vor pune iarasi carti.

    Raspunde
  70. eduardo 10 3 Sep 2009 @ 00:04

    si surpriza e practic atuul de la Rummy, sub care se pun atatea carti cate indica ea, nu ?

    Raspunde
  71. dana 3 Sep 2009 @ 00:08

    exact …pe care fiecare pune cate o piatra .

    Raspunde
  72. eduardo 10 3 Sep 2009 @ 00:46

    si cand te rupi, surpriza ramane sau o iei pe tabla ?
    apropo, cele 10 carti care se pun sub surpriza (sa zicem ca e un 10) de unde se iau ? :)

    Raspunde
  73. criserb 3 Sep 2009 @ 08:06

    Cand rupi iei pe tabla toate piesele inclusiv cele de sub 10, iei tot si pui la tine pe tabla.

    Raspunde
  74. eduardo 10 3 Sep 2009 @ 13:52

    dar daca sa zicem ca eu am tras de sus, apoi dau jos langa cartile mele un 3 de rosu/galben, am voie sa mai iau inca o carte de sus ?

    Raspunde
  75. Roxana 3 Sep 2009 @ 13:53

    normal. chiar si daca ai tras atunci 3 de rosu/galben. si daca ai in surpriza mai tragi o carte. numai sa fie randul tau.

    Raspunde
  76. dana 3 Sep 2009 @ 15:37

    @eduardo – sub atu (adik in surpriza) sunt mereu 7 piese nu mai mult , peste care fiecare jucator pune cate o piatra. daca atu-ul e 10 nu inseamna ca surpriza are 10 piesse dedesubt …ca asa mi s-a parut ca ai inteles tu :) Daca nu e asa scuze :)

    Raspunde
  77. eduardo 10 3 Sep 2009 @ 18:19

    nu, pai chiar asa intelesesem :)) :)) asa scrie undeva mai sus, in regulament… dar e bine ca m`am lamurit. adica sunt 8 piese, surpriza sia atu ? :d

    Raspunde
  78. eduardo 10 3 Sep 2009 @ 18:26

    si daca sa zicem ca am in mana un 3 de rosu, mai rup din teancul cu surpriza si mai sunt acolo 2 de 3, am voie sa iau pt fiecare 3 (pus jos) cate o piesa, adica 3 in cazul ala, sau nu ??

    Raspunde
  79. eduardo 10 3 Sep 2009 @ 18:56

    nu stiu de unde imi vin intrebarile astea , dar vreau sa ma mai lamuriti la ceva :d :)) : am inteles ca 3-arii se scad daca esti prins cu ei, se aduna daca ii ai jos, schimbati (sau in canasta, si mai bine:d), dar e normal ca eu sa tin pe tabla sa zicem 2×3-ari rosu/galben sa ma pot rupe de jos sa fac canasta ? ca pana acum mi s`a zis ca 3 rosu/gaben e carte blocata, nu are sens sa o tin, ci sa o dau jos la schimbat…

    Raspunde
  80. criserb 3 Sep 2009 @ 19:47

    e normal sa tii, daca mai iei 4 3-ari de jos poti sa faci canasata.

    Raspunde
  81. Geanina 4 Sep 2009 @ 07:30

    Sincera sa fiu eu joc canasta de cand eram micuta cu parintii mei.Eu regulamentul il stiu putin diferit in sensul ca 3-ari buni se anunta si se pun langa tabla ta deci nu se dau jos pt a-i putea lua si altcineva iar cand vine din nou randul pers care are 3-ul sau 3-arii buni trage de jos in afara de piesa lui tot atatea piese cati 3-ari are pusi langa tabla lui.La final sunt calculati 100p dar raman mereu langa tabla ta.Cat despre surpriza din cate stiu e gramajoara de 7 piese adica piesa cu care s-a numarat care e cu fata in sus iar dedesubt alte 6 piese care nu se stiu de inainte (de asta se numeste surpriza pt ca nu pune nimeni nici o piesa acolo ci e gramada formata cand s-a numarat)

    Raspunde
  82. eduardo 10 4 Sep 2009 @ 10:46

    de fapt 5 :P

    Raspunde
  83. eduardo 10 4 Sep 2009 @ 21:24

    @Geanina : daca pun 3-arii buni, adica pe cei de rosu si galben langa tabla mea, am avantajul ca nu mi se scad, ci se numara 100 p, plus ca mai iau carti pentru ei, dar ei NU pot fi inclusi in canasta de 3-ari, nu ??? :)

    si vreau sa va mai intreb, ca mi s`a inamplat, sa am peste 5000p si sa joc la canasta. acolo e obligatoriu sa ma etalez NUMAI cu canaste, sau am voie sa pun, pe langa alte canaste, si alte formatii (gen 4 de 10) ? :d

    Raspunde
  84. criserb 5 Sep 2009 @ 00:29

    @eduardo 10 – am si eu o intrebare: tu ai citit regulamentul? Nu de alta dar pui niste intrebari care se regasesc clar in el.

    Si da, dupa 5000 puncte te poti etala NUMAI cu canasta. Dupa aia poti sa cobori orice, dar mai mult de 3 piese.

    Raspunde
  85. eduardo 10 5 Sep 2009 @ 12:25

    l`am citit foarte bine, dar in el se regasesc lucruri despre care voi mi`ati spus cu totul altceva. spre exemplu aici s`a scris ca “Restul de carti se pun in mijloc, se intoarce prima si se aseaza alaturi…sub ea se pune “surpriza” alcatuita din tot atatea carti cat indica numarul de pe cartea intoarsa prima”, ori Dana mi`a zis ca sub surpriza se pun doar 6 carti, 7 cu ea. nu mai inteleg :|

    Raspunde
  86. eduardo 10 7 Sep 2009 @ 16:19

    pot inchide cu vreo valoare ? si daca da, joculs e dulbeaza ca la rummy sau nu, ca la pinaclu ?

    Raspunde
  87. criserb 7 Sep 2009 @ 20:09

    Se poate inchide dar nu se dubleaza, punctajul e normal.

    Raspunde
  88. eduardo 10 7 Sep 2009 @ 23:46

    ok

    Raspunde
  89. Tina 15 Nov 2009 @ 11:59

    Noi mai avem o regula ref. la 3-arii “rai”, daca ii ai pe toti 4 poti sa ii declari, doar ca nu ai voie sa inchizi in tura in care ii declari. In schimb are voie sa inchida coechipierul tau la prima tura a sa, sau tu la tura urmatoare. Daca inchide echipa care i-a declarat, au +1100 pct, daca inchide echipa adversa, echipa care i-a declarat are – 1100 pct (si eu stiu de punctajul +1000/-1000 pentru 3-ari).

    Raspunde
  90. eduardo 10 15 Nov 2009 @ 14:58

    frumoasa regula Tina :)

    Raspunde
  91. Catalin 23 Nov 2009 @ 12:53

    Ce se intampla cand cartea de deasupra surprizei(atuul)este o valoare (2 sau joker)? Se considera jocul dublu?

    Multumesc

    Raspunde
  92. criserb 23 Nov 2009 @ 13:00

    @Catalin – nope, la canasta jocul nu se dubleaza :)

    Raspunde
  93. Catalin 23 Nov 2009 @ 14:00

    Treiarii de galben si rosu se pot schimba oricand?
    De exemplu, la inceputul jocului cand imi vin pe tabla decid sa-i pastrez in ideea de a face o canasta de trei si spre sfarsit observ ca nu mai sunt sanse; in consecinta pot sa-i schimb ca si cum i-as fi tras de jos in acel moment al jocului? :)

    Raspunde
  94. radu 3 Dec 2009 @ 09:06

    am si eu o intrebare :
    eu stiu ca daca in vrei sa rupi gramada de 10 pietre si mai sunt doar doua pietre nejucate esti obligat sa inchizi altfel se scade tot ce etalezi plus de pe tabla? dar daca sa zicem ca raman decat doua pietre si nu pot sa rup ca mereu raman asa ce fac?

    Raspunde
  95. eduardo 10 3 Dec 2009 @ 12:25

    @Radu : nu prea iti inteleg intrebarea. Dar presupunand ca acea gramada de 10 pietre ai reusit sa o iei, rupandu`te, atunci nu e obligatoriu sa inchizi, chiar daca au ramas 2 pietre nejucate (cel putin eu asa stiu). In acel joc, daca nu inchide nimeni, se considera si se numara totul ca un joc normal, diferenta fiind ca nimanui nu i se vor puncta cele 100 de puncte pentru inchidere.

    Raspunde
  96. Roxana 3 Dec 2009 @ 13:01

    ba si eu stiu ca inchisu e obligatoriu. dar daca raman 2 carti iti mai vine o data randul si poti sa inchizi atunci. stiu ca in cazul in care rupi totul si nu mai ramane nicio carte, si in cazul in care n-ai deja canasta se reface jocul ca tu iei toate cartile, faci sa zicem minim o canasta dar abea tu poti sa inchizi (abea turul urmator dupa ce ai facut canasta poti inchide) si nu iti mai vine randul tie ca se intorc de 3 ori cartile pana la tine.

    Raspunde
  97. eduardo 10 3 Dec 2009 @ 23:15

    pai nu ai voie sa inchizi exact in tura cand ai facut a doua canasta ?

    si inca ceva, daca mai raman 2 carti jos cum sa iti mai vina tie randul, avand in vedere ca joci in 4, in 2 echipe ?

    Raspunde
  98. Paul 9 Jan 2010 @ 15:03

    Buna, am si eu urmatoarea intrebare. Am ramas cu o singura piesa pe tabla, trag o piesa din gramada, o lipesc la ce am etalat jos si pun piesa ramasa in circuit, fara sa anunt ca inchid (si fara sa inchid de fapt, caci nu vreau). Motivul pentru care as face una ca asta – coechipierul meu a mers pe o canasta de 3 si acum incearca sa scape de ei, dar mai are destui pe tabla, asa ca vreau sa mai astept. Este ceva incorect in asta? Merci.

    Raspunde
  99. criserb 9 Jan 2010 @ 21:21

    Nu este nimic incorect, poti sa joci in continuare fara piese pe tabla.

    Raspunde
  100. eduardo 10 9 Jan 2010 @ 23:00

    e posibil asa ceva ??? :O

    Raspunde
  101. Roxana 10 Jan 2010 @ 22:48

    mie mi se pare o porcarie. n-am mai auzit pe nimeni care sa joace fara carti pe tabla….

    Raspunde
  102. criserb 10 Jan 2010 @ 23:24

    De ce sa fie o porcarie? eu am pus tot ce am pe tabla si il las pe partenerul meu sa inchida… e foarte ok.

    Raspunde
  103. eduardo 10 11 Jan 2010 @ 11:34

    mie mi se pare super ciudat. e prima data cand aud. dar asa o fi :)

    Raspunde
  104. Saw 11 Jan 2010 @ 17:09

    Se joaca dupa reguli diferite. Important sa fie acelasi set de reguli pe toata durata partidelor. Cele mai logice mi se par urmatoarele :d

    Punctaj:
    “1”=25pct, “2”=20pct(valoare), “3” de Rosu/Galben=+100pct, “3” de
    Negru/Albastru=-100pct, “4/5/6/7/8″=5pct, “9/10/11/12/13″=10pct, “Joly”=50pct.
    Canasta rosie:500pct, neagra:300pct
    Canasta de “1”rosie:1500pct, de “1”neagra:700pct
    Canasta de valori rosie:3000pct, de valori+1/2joly:2000pct
    *e mai logic jocul cu 5 tipuri de carti mici(5pct) si 5 tipuri de carti mari (10pct).Nu exista canasta de “3”!

    Etalare: numai terte!
    50pct (fara valoare) pana la 1500pct.
    90pct (cu max.1 valoare) pana la 3000pct
    120pct (cu max.2 valori) pana la 5000pct.
    peste 5000pct se etaleaza numai cu canasta!
    Se etaleaza cu minim 3 de acelasi fel (baza) plus valoare daca
    este voie, dar nici odata numarul valorilor din linie nu va fi
    egal sau mai mare cu baza(3baza+2valori;4baza+3valori).
    Te poti folosi de cartea data de adversar ca sa etalezi, dar nu
    poti rupe gramada de carti jucate, respectiv surpriza.
    Coechipierul poate insa in aceasi tura sa rupa daca are cartile
    necesare. La rupere se iau toate cartile jucate plus surpriza care
    se arata adversarilor.

    Se anunta minimul de 3/2/1 piese ramase pe tabla de joc.
    Trebuie sa ai minim 2 canaste pentru a inchide. Inchisu=100pct,
    nu se dubleaza jocul daca inchizi cu valoare.
    Trebuie sa ai minim 1 canasta pentru a nu se scadea toate piesele
    etalate sau cele adunate pe tabla,exceptand treiarii de
    galben/rosu.
    Daca ai o canasta dar jocul e inchis de echipa adversa, se scad
    doar piesele de pe tabla, restul de piese etalate adunandu’se la
    total.
    Daca o echipa inchide jocul si cealalta nu e etalata deloc,
    respectivei i se scad de 2 ori punctele.
    Daca nu inchide nimeni se refac cartile jucate.

    Observatie pentru 3 (vad ca e nedumerire mare cu el):
    3 de rosu/galben se pun in fata tablei de joc in orice moment al
    jocului iar in locul lor se trage o carte, la sfarsitul jocului
    calculandu-se cu plus 100pct fiecare. Indiferent daca faci sau nu
    canasta minima ei vor fi mereu +100pct.
    3 de negru/albastru valoreaza -100pct daca se regasesc pe tabla la
    sfarsitul jocului. Ei pot fi scosi din joc daca se strang toti 4
    de catre o singura persoana. Au rol de blocare a persoanei
    urmatoare – nu pot fi rupti chiar daca au 2 treiari de
    negru/albastru!
    Tot rol de blocare o au si valorile daca sunt jucate(date jos),ele
    blocheaza toata tura pana la persoana care a jucat-o. Nu se poate
    rupe o valoare decat daca ai 6 valori pe tabla!
    Nu se joaca fara piese pe tabla (pastrezi minim una).
    Nu se vorbeste despre joc in timpul jocului.
    Nu se cer pareri (lipes valoare aici sau acolo , inchid nu inchid) :-\” se accepta semnele (daca tineti la gluma :”> )
    Distractie placuta!

    Raspunde
  105. eduardo 10 11 Jan 2010 @ 21:13

    multumim de lamuriri >:D<

    Raspunde
  106. eduardo 10 11 Jan 2010 @ 21:41

    SUNT FOARTE MULTE DIFERENTE…. nici nu stiu de unde sa incep
    1)cum poti sa punctezi 500 pct pt canasta de 1 rosie si 700 pt cea neagra ?? sper ca e o greseala :|
    2)in momentul in care un jucator s`a etalat, coechipierul nu are voie sa se rupa in momentul acela, asa stiam eu;
    4)cum sa te folosesti de cartea data de cel de dinaintea ta in etalare fara sa iei si toate cartile de dedesubt (implicit si surpriza)?? credeam ca e posibil, ca la remi, sa te etalezi rupandu`te in aceeasi tura.
    5)cum vad, rolul 3 de albastru/negru e DOAR de a bloca urmatorul jucator, daca nu se poate faca canasta de 3`ari iar daca ii tii pe tabla ti se scad… nu ?

    Raspunde
  107. criserb 11 Jan 2010 @ 22:02

    @Saw – ceea ce ai pus tu nu e regulament e… nici nu stiu ce sa-i zic… intr-un regulament trebuie sa se explice cum se joaca jocul respectiv nu doar punctele. In plus Eduardo are dreptate sunt doar 5 puncte vazute de el, eu am mai gasit cateva dar nu vreau sa ma contrazic…

    Raspunde
  108. eduardo 10 11 Jan 2010 @ 22:17

    iar canasta de 3`ari facea jumatate din frumusetea jocului. :d

    Raspunde
  109. mihaela 31 Jan 2010 @ 13:35

    buna..am si eu o intrebare..dak am coborat canasta de 3-ari..(toti de galben+rosu+albastru+negru)..se pune 3000 de puncte…dar cum se socotesc dupaia??..pls vreau un raspuns…!!

    Mersi..!!

    Raspunde
  110. criserb 31 Jan 2010 @ 15:11

    Pai sunt 3000 de puncte (canasta) iar piesele (3-arii) nu se numara separat.

    Raspunde
  111. Maryus 6 Feb 2010 @ 05:12

    daca raman cu 3-de galben/rosu pe tabla ce fac se aduna sau se scad?pot sa inchid cu 3g/r?sau daca am 3 de 3 g/r jos si unul pe tabla se considera ca am 800 pct?

    Raspunde
  112. criserb 6 Feb 2010 @ 12:51

    Daca ramai cu 3 de galben pe tabla se scade 100 puncte :)

    Daca inchizi cu 3 de rosu/negru nu e nici o problema, l-ai dat jos nu-l mai ai… nu ti se scade nimic.

    Daca ai 3 treiari de rosu jos si unul pe tabla cei de jos se aduna 100 puncte pentru fiecare iar cel de pe tabla se scade 100 puncte.

    Intotdeauna daca ai 3 pe tabla la sfarsitul jocului se scade 100 puncte indiferent de situatie…

    Raspunde
  113. Maryus 6 Feb 2010 @ 20:50

    DAR DACA E RANDUL MEU SI NU MAI SUNT CARTI DE TRAS SI VREAU SA PUN JOS 3 DE G SI APOI SA NU PAI PUN JOS O CARTE CA SA IMI INCHID RINDUL SE POATE
    ?

    Raspunde
  114. criserb 7 Feb 2010 @ 00:19

    nu poti sa pui jos daca nu mai ai de unde sa tragi… deci nu se poate. Prima data se trage cartea apoi pui jos…

    Raspunde
  115. eduardo 10 7 Feb 2010 @ 15:57

    da, in momentul ala e ca si cand jocul s`a incheiat, nu ? pentru ca nu mai poti trage vreo carte. si punctele se numara normal, numai ca niciunei echipe nu i se pun cele 100 de puncte (bonus pentru inchidere) :)

    Raspunde
  116. gabytza26 12 Mar 2010 @ 21:05

    Deja m-ati ametit. Pe mine m-au invatat canasta parintii mei (mai mult mama) cand eram mica…si am jucat in cercul lor de prieteni…acum nu stiu de unde au invatat ei regulile dar stiu asa….se joaca cu 2 perechi de carti, se impart cate 14 (15 primului jucator), se intoarce o carte sub care se pune nr de carti aferent cifrei aratate de acea carte (daca este valoare se pune nr de carti dorit si este joc dublu, ceea ce cred ca este important!!!). Se poate juca in 2, 3 sau 4 (pe echipe)…Primul jucator da o carte jos. daca un jucator are 3 rosu il pune in fata s-a si ia o carte in locul lui. Daca are 3 negru il poate da jos pentru a bloca ca urmatorul jucator daca este etalat sa nu ia pachetul. Etalarea se face in functie de puncte cum s-a precizat si mai sus (50 p – >1500 pcte; 90 p – 1500 – 3000 pcte; 120 p – 3000 – 5000 pcte; canasta >5000 pcte). Pentru etalare este obligatoriu sa ai o formatie de 3 carti identice plus valori…o canasta trebuie formata din minim 4 carti identice (picior se mai numeste). daca are si valori este canasta de negru, daca nu are valori este canasta de rosie. Canasta de neagra valoreaza 300 pcte, cea de rosie 600 pcte, canasta de As rosie 1000 pcte; As negru 500 pcte; canasta de valori 2000 pcte. Nu am auzit de canasta de 3-ari, si nici ca poti scapa de ei dc ii ai toti 3-ari de negru). Dupa etalare se poate lua pachetul numai daca jucatorul are 2 carti identice in mana ca ultima carte decartata. Nu am auzit nici ca iti trebuie minim 2 canaste pentru a inchide. Daca se decarteaza o valoarea se blocheaza pachetul pana la cel care a dat valoarea, si nu se poate lua daca ai valori in mana (2 sau 6).
    Punctele sunt: 1=25 pcte; 2=20 pcte; 3 rosu =+100 pcte; 3 negru = -100 pcte; 4-9 = 5 pcte; 10-14 = 10 pcte.
    Se inchide doar daca ai canasta, cel care a inchis primeste in plus 100 pcte. Se aduna canastele, apoi fiecare punct din etalare si din canaste, 3 rosii.
    Pentru ceilalti jucatori daca au canasta li se scad punctele din mana din cele etalate si canaste si diferenta se calculeaza, daca nu au canasta si sunt etalati li se scad toate punctele, daca nu sunt etalati li se dubleaza si se scad toate punctele.
    Daca jocul este dublu orice punctaj se dubleaza.
    Jocul se termina la 10000 pcte.
    Pachetul cand se ia cu asa numita supriza se arata…

    Cred ca am spus tot si astept parerea voastra…:) :)>-
    Este pentru prima data cand caut regulamentul pe internet, si cum nu mai am cu cine sa joc am gasit un site unde pot juca canasta on-line si regulile difera foarte mult.

    Oricum este super tare jocul!!!

    Raspunde
  117. eduardo 10 14 Mar 2010 @ 00:10

    @gabytza26 : eu nu joc canasta de foarte multa vreme, dar am anumite obiectii. In afara de ele, totul e in regula (parerea mea) :

    1)nu cred si nu am vazut ca daca ar fi atuul valoare, jocul s`ar considera dublu.

    2)canasta rosie are 500 de puncte, nu 600.

    3)canasta de trei-ari exista si se puncteaza cu 3000 de puncte. daca cineva ramane cu TOTI trei-arii de NEGRU pe tabla la jocurile finale are voie sa ii scoata din joc, pe baza faptului ca nu mai are efectiv cand sa scape de ei.

    4)trebuie obligatoriu sa ai doua canaste sa inchizi (asa spune regulamentul)
    IMPORTANT : a) daca ai 2 canaste (si alte formatii) si inchizi jocul, ti se numara canastele si celelalte formatii plus 100 de puncte.
    b) daca ai 2/1 canasta (si alte formatii) si se inchide jocul, ti se numara canastele/canasta si celelalte formatii si din acestea se scad punctele de pe tabla.
    c)daca esti etalat fara canasta, se scade tot ce e pus jos plus ceea ce aveai pe tabla.
    d)daca nu esti etalat se scade tot ce e pe tabla dublat.

    5) punctajul e gresit : 4-6 = 5 puncte si 7-13 = 10 puncte si jolly 50 puncte.

    6)IMPORTANT : jocul se termina la 10 000 de puncte doar daca in acelasi joc, respectivul/a jucator/echipa a reusit sa adune 10 000 (sau mai multe) puncte SI sa inchida. altfel nu e considerat inchis jocul.

    asta e ce am spicuit si eu, sper sa intelegeti :)

    gabytza, te`as ruga sa imi spui si mie site(uri) unde pot sa joc canasta online. rummy am gasit, canasta nu… merci :)

    Raspunde
  118. eduardo 10 14 Mar 2010 @ 00:14

    corectura :

    3)canasta de trei-ari exista si se puncteaza cu 3000 de puncte. daca cineva ramane cu TOTI trei-arii de NEGRU pe tabla la TURELE FINALE ALE VREUNUI JOC are voie sa ii scoata din joc, pe baza faptului ca nu mai are efectiv cand sa scape de ei.

    exemplu : mai sunt 3 ture de jucat, apoi se incheie cartile si deci si jocul. daca cineva are toti trei-arii de negru ii poate scoate din joc, dandu`si seama ca nu mai are cand sa ii dea jos, pe rand…

    Raspunde
  119. riks 17 Mar 2010 @ 21:02

    regulile dupa care joc canasta de 30 de ani (cu n parteneri) sunt cele descrise mai sus de Saw… restul sunt povesti si adaptari aduse din vari motive…

    Raspunde
  120. eduardo 10 18 Mar 2010 @ 10:13

    daca am cumpara un pachet de carti sau pietre de canasta (sau de remi), e imposibil sa aiba pe el regulile pentru canasta ? asa ne`am lamuri, sper :)

    Raspunde
  121. criserb 18 Mar 2010 @ 11:00

    La Rummy am gasit regulamentul asa cum zici tu @eduardo dar la canasta nu :(

    Raspunde
  122. eduardo 10 19 Mar 2010 @ 09:51

    stiu… si regulile de canasta prezentate aici sunt luate dupa… ? :d

    Raspunde
  123. criserb 19 Mar 2010 @ 10:12

    Sunt asa cum jucam noi… cum i-am vazut si pe altii ca joaca. Sunt scrise de mine ;)

    Raspunde
  124. eduardo 10 19 Mar 2010 @ 10:25

    ok, am inteles :)

    Raspunde
  125. emilia R 23 Mar 2010 @ 10:23

    daca pui pe pot o valoare de 2,apoi urmatorul piesa normala iar al 3-lea pune un joly mi se anuleaza 2?

    Raspunde
  126. criserb 23 Mar 2010 @ 11:24

    @emilia R – nu am inteles intrebarea. Nu stiu ce inseamna “pot”… poti sa reformulezi?

    Raspunde
  127. eduardo 10 23 Mar 2010 @ 12:00

    cred ca te`ai ratacit, Emilia. Potul e ceva valabil la poker, din cate stiu eu :)

    Raspunde
  128. vali 31 Mar 2010 @ 10:18

    hai sa ne vedem 4 la o canasta!

    Raspunde
  129. eduardo 10 31 Mar 2010 @ 13:09

    unde vali ? :>

    Raspunde
  130. vali79 25 May 2010 @ 11:17

    criserb…. fa si tu un site cu canasta online dak ai posibilitatea :) dar nu cu carti ci cu pietre de remy ca e mult mai frumos

    Raspunde
  131. criserb 25 May 2010 @ 11:29

    din pacate nu am posibilitatea :(

    Raspunde
  132. Alex 8 Aug 2010 @ 17:48

    Noi nu jucam cu canasta de 3 si nici n-am auzit ca se poate bloca teancul si cu 3, ci doar cu 2. In ce situatie pot trage 2 carti de jos cu 3-ul de rosu, ca mi s-a intamplat asta mai demult dar nu mai imi amintesc?
    Daca ma cobor jos cu canasta/alipire si inchid, trebuie musai sa mai dau o carte jos sau nu? Daca am nevoie de atu si mai am o carte pe tabla pot lua atu sa completez canasta si sa inchid cu piesa de pe tabla?
    De asemenea mi s-a intamplat sa am 120 la care trebuia minim sa cobor dar sa nu pot inchide jocul pentru ca nu imi ramanea nicio piesa pe tabla. Cate piese ar fi trebuit sa-mi ramana pe tabla in aceasta situatie? Sau: am 120 pe tabla+ o piesa (nu conteaza care):pot cobori cu 120, apoi sa iau si atu-ul sa-l lipesc si sa inchid cu piesa de pe tabla sau nu? Trebuie neaparat data o piesa jos chiar si atunci cand inchizi?

    Raspunde
  133. eduardo 10 22 Aug 2010 @ 14:37

    @Alex

    1) Canasta de 3 exista, din cate stiu eu. Daca dai jos 3 de negru/albastru, blochezi urmatorul jucator, care va fi nevoit sa ia de sus (decat daca are 6 treiari pe tabla si cu cel dat de tine face 7, deci o canasta).

    2) Pui 3 de rosu/galben jos, langa piesele deja etalate, si apoi tragi 2 piese (una-pentru ca e randul tau sa tragi si a doua pentru treiarul rosu/galben). Daca pui 2 3`ari tragi 3 piese s.a.m.d.

    -Regula asta functioneaza doar daca esti ETALAT.

    3) La canasta NU exista atuu, deci nu ai cum sa il iei si sa il lipesti la anumite formatii ale tale sau sa faci orice altceva cu el. Atuul exista la jocul de rummy.

    4) Indiferent daca trebuie sa cobori la 120 sau la 50, trebuie sa iti mai ramana piese pe tabla pana faci o canasta (nu e o regula care zice cate, dar ca sa mai poti rupe trebuie minimum 2). De exemplu daca te`ai etalat cu 120 si ai posibilitatea sa inchizi, FARA sa ai o canasta, e incorect, deci imposibil.
    – De asemenea, E OBLIGATORIU sa dai jos o piesa cu care sa inchizi (dupa ce ai pus toate celelalte piese). Piesa asta e ultima. Se intoarce cu fata in jos si se asaza peste piesele de sub surpriza (teanc).

    Sper ca ti`am fost de folos :)

    Raspunde
  134. Alex 22 Aug 2010 @ 17:07

    @eduardo 10: multumesc pentru raspunsuri:
    1) da, intr-adevar exista, dar doar daca-i ai pe toti negri si albastri si reusesti sa si inchizi, ca altfel ti se scad alaturi de celelalte piese de pe tabla (-100 fiecare)
    2) ai dreptate partial, fiindca nu trebuie sa fii etalat ca sa schimbi 3-arii de rosu si galben, o poti face inca de la inceputul jocului atunci cand iti vine randul.
    3) fals. cum adica nu exista atu-ul? E cartea cu care faci jocul, de la care imparti pachetele si care se pune cu fata in sus! O poti lua de exemplu daca ai 3 carti pe tabla, atu-ul e sa zicem 5, tu ai etalat deja o formatie, te cobori si cu cele 3 ramase pe tabla iar cu atu-ul inchizi SAU ai ramas cu o carte pe tabla care nu ti se mai potriveste la niciuna din formatiile etalate, dar ti se potriveste atu-ul, il iei, il alipesti la formatia respectiva iar cu cartea aflata pe tabla inchizi.

    Apropo, mi s-a intamplat de multe ori sa pot inchide, dar sa ma tot blocheze un adversar la rand cu 2-uri si sa ma tina asa pana la sfarsitul jocului numai ca sa poata el inchide (chiar daca inseamna ca isi sacrifica valorile/cateva canaste si ca nu le recupereaza apoi din pachetul decartat), dar nu mi se pare corecta treaba asta, adica sa stea tot jocul intr-un singur om, la cheremul lui. Care mai e farmecul jocului atunci daca trebuie sa jucam toti cum ne canta el? E ca si cand eu de ex. as cobori la 120 fara canasta si as ramane cu doar una sau doua piese pe tabla si nici nu pot sa inchid, nici nimic, doar sa iau de sus si sa dau alta piatra jos si nu fac altceva decat sa-i incurc pe ceilalti.

    Raspunde
  135. Cristi 24 Aug 2010 @ 19:15

    unde se poate juca canasta online pe ce siteuri?!

    Raspunde
  136. eduardo 10 26 Aug 2010 @ 17:28

    @Alex

    1) N`am inteles la ce te referi. Repet : canasta de 3 exista, si e singura in care nu ai voie sa ai valoare. Ca sa o faci iti trebuie 8 treiari (adica toti). Orice alta referire la culoare mi se pare de prisos, din moment ce TOTI treiarii trebuie inclusi daca vrei sa faci canasta cu ei.

    Daca ai pe tabla treiari (indiferent de culoare) se scad 100.
    Daca ai canasta de treiari se numara 3000 si atat.
    Daca ai pus jos 3 de galben/rosu (cu care ai mai luat o carte) se numara 100 fiecare.

    2)Nu sunt sigur ca ai dreptate, dar nu bag mana in foc :) Stiu sa joc canasta doar de 2 ani si nu joc foarte des.

    3)Tot ce ai zis la punctul 3) e valabil la rummy (din cate am vazut). Nu stiu daca si la canasta e valabil (si mi se pare aberant). Cum sa iei atuul ? La canasta regula de baza este ca daca cineva ia atuul (deci cartea aia de peste surpriza) ia TOATE cartile de dedesubt.

    4)Este frustrant, dar perfect corect. De ce nu ar avea voie, atata timp cat el singur isi iroseste valorile ? In plus, jocul de canasta este unul de echipa, deci trebuie jucat in 4. Asa ar fi imposibil sa aiba un singur jucator toate valorile. In 4, ele se repartizeaza aproape egal.

    Raspunde
  137. Cris 9 Sep 2010 @ 19:57

    Salutare, iar am nelamuriri :
    1.ma pot etala 22 ;
    2.daca atuul este 1 este joc dublu? ;
    3.daca inchid cu 1 se socoteste dublu (chiar daca m-am etalat)
    4.daca am 33333 din care 4 rosii si unul negru cum se socotesc? (socotesc cei rosii 800pct din care scad 100 cel negru sau 400-100);
    Sper ca nu te superi cu intrebarile mele dar suntem un grup care abia invata acest joc si avem multe nelamuriri…jucam cu regulamentul tau in fata…si ne certam nonstop…
    Scuze…din greseala initial am pus mesajul pe regulamentul de remy

    Raspunde
  138. criserb 9 Sep 2010 @ 20:01

    1. Nu, trebuie minim 3.
    2. da
    3. Da, e dublu.
    4. 800 – 100

    Nu e nici o problema, poti sa ma intrebi de cate ori ai ceva neclar. Sper sa pot sa-ti lamuresc toate problemele :)

    Raspunde
  139. maslina 25 Sep 2010 @ 22:21

    sal eu as fi curios de unde avetzi voi acest regulament:-?

    Raspunde
  140. maslina 25 Sep 2010 @ 22:25

    daca exista acest joc cineva la inventat nu? daca la inventat as dori sa-i cunosc si regulamentul original cum pot sa il cunosc?

    Raspunde
  141. eduardo 10 27 Sep 2010 @ 15:15

    @maslina

    Din pacate daca am cumpara pachet de pietre nu ar scrie decat regulament pentru rummy, nu si pentru canasta. Daca vrei sa gasesti originile jocului si regulamentul primar, atunci cauta pe net sau intereseaza`te. Eu sincer nu te pot ajuta pentru ca am invatat sa joc doar de 2 ani :)

    Raspunde
  142. Alex 7 Nov 2010 @ 10:25

    Apropo de cei patru 3-ari “negri” pe care ii scoti daca ii ai (adica ii pui alaturi de tabla), acestia se scad daca nu inchizi tu? Adica e vreo conditie ca sa ti se adauge la punctaj acele 400p. cat valoreaza ei, sau ti se adauga indiferent daca inchizi sau nu?
    Si o alta nedumerire: daca raman cu doar doua piese pe tabla, din care una este 2, iar un jucator blocheaza gramada cu 2, eu nu pot da jos 2-ul meu, si sunt obligat sa dau jos cealalta piesa intotdeauna- in ideea sa nu ma prinda cu 2 pe tabla, adica -20p.?

    Raspunde
  143. criserb 7 Nov 2010 @ 10:49

    Daca ii ai pe cei patru 3-ari de negru si nu ai facut canasta cu ei, se scad oricum, idiferent cine inchide. Ca sa se puncteze cu plus trebuie sa faci canasta cu ei. Si apropo, daca te prinde sfarsitul jocului cu toti 4 pe tabla se scad 1600 pct, nu doar 400.

    Si la cealalta intrebare, daca un jucator da 2 jos poti sa dai si tu tot 2 cand iti vine randul. Gramada este blocata in sensul ca nu poti sa rupi, nu exista nici o restrictie cu privire la piesa pe care o dai tu. In plus, poti sa si rupi daca cel dinaintea ta da jos 2, cu conditia sa ai canasta de 2 pe tabla, adica inca 6 jokeri.

    Raspunde
  144. sandokan 9 Nov 2010 @ 17:07

    Bai nene…cate Marii, atatea palarii:)>- fiecare joaca dupa regulile invatate sau convenite. In cercul meu de prieteni, nu exista canasta de 3 (la 3 le spunem “sute bune” sau rele), daca nu se inchide jocul urmatorul este dublat, nu conteaza ce culoare are canasta toate se puncteaza la fel etc. :d
    oricum, una peste alta mie mi se par ciudate tare regulile voastre, cum probabil vi se par si voua regulile mele :d/

    Raspunde
  145. Lucian 30 Nov 2010 @ 12:31

    E cel mai frumos joc de remy. Cel mai complex si cel mai interesant. Mai ales cand se joaca in 4

    Raspunde
  146. eduardo 10 30 Nov 2010 @ 15:20

    Canasta e un joc de remy ? O variatie? Nu stiam. Omu` invata cat traieste… Eu personal prefer remy canastei :)

    Raspunde
  147. Mihai 3 Dec 2010 @ 12:20

    Astea sunt regulile de joc amator, jocul profesionist e mult mai strict si mai greu, de exemplu piesele care se rup se pun una peste alta fara ca ceilalti jucatori sa le vada, iar daca persoana din dreapta e etalata ii arati doar ei cartea care ai puso jos; 4 de 3 rosii si galbeni = 1000 de puncte, la 50 de puncte e voie cu 2 sau jonny, pana la 2000 de puncte, de la 2000-3000 se etaleaza fara jonny cu 90 de puncte ; daca inchide cineva si alt jucator din joc e prins cu toti 3 negru si albastru se scad 1000 de puncte, iar daca face canasta de 4 carti cu ei primeste 100, nu ai voie sa vorbesti in echipa; canasta rosie de 1 = 1000p, de jonny 1000p, neagra 300, rosie 500, nu ai voie sa inchizi fara canasta; dupa ce se termina cartile se amesteca si se reia jocul; si mai sunt !

    Raspunde
  148. Mihai 3 Dec 2010 @ 12:22

    si exista la pro varianta fara carti pe tabla !

    Raspunde
  149. Tik 77 4 Dec 2010 @ 20:59

    Eu joc de mult timp si cred ca este destul de distractiv, in comparatie cu alte jocuri, carti etc… =))

    Raspunde
  150. Cris 5 Dec 2010 @ 14:28

    Buna, stiu ca te-am mai intrebat o data dar nu m-am exprimat corect, asa ca revin cu o intrebare :
    – ma pot etala chiar si la primul nivel de 50pct cu :
    222 ; sau 22JOLY ???

    Raspunde
  151. Mihai 5 Dec 2010 @ 15:46

    da poti, si poti si cu carti+2 sau jonny !
    de ex: 1 1 2 sau 1 1 jolly, 7 7 2, 7 7 jolly, doar sa faci 50p

    Raspunde
  152. eduardo 10 5 Dec 2010 @ 16:19

    Nu e adevarat. Scuze ca va contrazic, dar din cate stiu eu, la primul nivel trebuie sa faci 50 de puncte, dar exact NU AI VOIE sa te etalezi cu 2 sau jolly :)

    Raspunde
  153. Alex 5 Dec 2010 @ 17:56

    Asa este, scrie si in regulament: la 50 nu ai voie cu valori (adica 2 si joker), ci fara valori! Doar daca cobori direct cu canasta de valori sau canasta neagra, ceea ce e cu totul altceva! Deci mai puneti mana pe regulamentul oficial si nu mai luati din auzite sau din armata!
    Si cum adica nu arati cartea care o dai jos decat celui din dreapta? E o aberatie, pai inseamna ca asa nu mai poate nimeni sa ia pachetul, cum pot sa il iau daca nu vad cartea data jos? Dar daca cel din dreapta nu poate lua pachetul, ci doar al doilea sau al treilea la rand, cum ia pachetul daca nu vede cartea?
    Deci hai sa ne documentam inainte sa vorbim, nu de alta, dar un incepator s-ar putea sa se ia dupa unele reguli de aici spuse dupa ureche, si iti strica tot jocul…

    Raspunde
  154. vanessa 6 Dec 2010 @ 21:51

    buna!am si eu o intrebare :cat se puncteaza la remy daca inchizi pe tabla fara sa anunti?lamuriti-ma si pe mn pls!:d

    Raspunde
  155. eduardo 10 7 Dec 2010 @ 16:12

    Buna, Vanessa! La remy nu ai voie sa inchizi (normal sau pe tabla) fara sa anunti. Nu e corect si in plus e ilogic. Cum sa nu anunti? Sa nu anunti ce ? Inchiderea jocului sau ca joci pe tabla? Fii mai explicita, te rog :)

    Raspunde
  156. cipi 12 Dec 2010 @ 19:21

    Daca se inchide cu joker la canasta ce se intampla?

    Raspunde
  157. criserb 13 Dec 2010 @ 09:36

    Nu se intampla nimic, nu e ca la rummy unde se dubleaza tot :)

    Raspunde
  158. Alex 13 Dec 2010 @ 12:09

    Se intampla ca NU POTI inchide cu jokerul sau cu 2, aia se intampla! Cititi mai fratilor regulamentul inainte sa puneti intrebari din astea, e chiar asa greu?
    De asemenea, nici jokerul si nici 2 nu pot fi atu-ul, daca iti cade piatra aceea ca si atu, o bagi undeva in sir si tragi alta carte care va fi atu. La fel si cu 3.

    Raspunde
  159. bogdan211972 2 Jan 2011 @ 22:17

    e normal,ca la nivel de etalare al adversarului,cu canasta ,adica cand acesta a ajuns la,peste 5000 de puncte,el sa etaleze,trei zecari,plus patru valori,si sa zica ca ceea ce a etalat este canasta?pentru ca asta a etalat in canasta aia.10,10,10,2,2,2,joly?

    Raspunde
  160. eduardo 10 3 Jan 2011 @ 19:41

    @ bogdan211972

    O canasta are minimum 7 piese. Dintre ele, minimum 4 trebuie sa fie naturale (in cazul tau, decari) => nu se pot etala 10 10 10 2 2 2 jolly.

    Raspunde
  161. Alecsandra 11 Jan 2011 @ 16:39

    daca ai atu-ul cat este valoarea lui?

    Raspunde
  162. adryy 21 Jan 2011 @ 21:15

    buna…am citit regulamentul si am cateva nelamuriri..1:canasta de 3…din cati treieri trebuie facuta?..ma refer dca se pot amesteca 3-ierii negrii cu cei rosii…
    2: canasta de valori cate puncte are… multumim

    Raspunde
  163. criserb 22 Jan 2011 @ 00:55

    1. 7 treiari (amestecati, negrii si rosii)
    2. 2000 puncte.

    Raspunde
  164. rares 23 Jan 2011 @ 20:08

    Poti sa pui jos 2 patrari + 2 jockeri ?

    Raspunde
  165. criserb 23 Jan 2011 @ 23:50

    Nu. Mimim 3 carti + joker.

    Raspunde
  166. merca remus 23 Feb 2011 @ 17:13

    daca cel din echipa adversa are joly iar eu am valoarea ce i-o trebuie lui pot sa il arat si sa folosesc eu ca joly intro formatie ms

    Raspunde
  167. Popic 28 Feb 2011 @ 00:39

    Bai baiatule… ce de-a reguli pe aici… Fiecare cu ale lui… Din chestia de mai sus (ca nu poate fi numit regulament), fiecare intelege ce vrea. Unu’ spune ca sub “surpriza” se afla atatea piese cate indica Atu-ul; cea care a postat spune ca sunt 7; altu’ spune ca sunt de fapt 5… Se vede si din poza aia cate raman -> adica 6. Dar asta e vina “regulamentului” de mai sus si a limbii romane. Daca pui virgula cand schimbi canalele la TV, atunci nimeni nu va intelege ce ai scris. Dintr-o singura propozitie, 2 persoane au 3 pareri… WTF ???? Aaaa… si am mai vazut pe unu’ pe aici @Criserb, cica poti sa joci fara piese pe tabla. Cu alte cuvinte, poti sa il rogi pe unul din cei de la masa, sa traga ei o carte pt. tine si sa o puna jos (pt. ca e singura), cat pleci tu la o tigara. Tare, nu? Sau poate Criserb, joaca CANASTA singur acasa si de aici si regulile lui… Acum, lasand la o parte toate astea, fiecare isi stabileste regulile cans se apuca de jucat. Eu personal am auzit de CANASTA de “3” pt. prima oara, in acest “regulament”. Aici nu cert pe nimeni, doar ca mi se pare ciudat. Spor la joaca.

    Raspunde
  168. gaby 6 Apr 2011 @ 01:17

    daca jucatorul #1 blocheaza cu 2 , #2 pune o alta carte , #3 blocheaza si el cu 2 , #4 poate rupe daca are sase de 2 ? .. si se anuleaza efectul tuturor de 2 ?

    Raspunde
  169. criserb 6 Apr 2011 @ 09:30

    gaby » da, cu 6 de 2 se poate rupe pentru ca asa faca canasta.

    Raspunde
  170. Ana 24 Jul 2011 @ 13:27

    Buna!Am si eu 2 nelamuriri:

    1.Nu prea am inteles cum se etaleaza
    2.Cum adica rupere?

    Raspunde
  171. Anonim 2 Jan 2012 @ 16:38

    nu prea am inteles ce e acea “surpriza”

    Raspunde
  172. Lucian 6 Jan 2012 @ 23:53

    Salut.Dca am pe tabala 555522 si atu este 5 am voie sa l iau si sa fac canasta,tinand cont ca tre sa ma etalez la 5000,adica la canasta? Se ia surpriza si tot ce s a dat jos?

    Raspunde
  173. Stefan 23 Jan 2012 @ 15:25

    “3-ul este singura carte la care nu se poate face canastă. 3-ul de roșu și de galben(în cazul jocului de remi)se schimbă cu o altă carte, dar totuși jucătorul îl pastreaza și pe acela deoarece îi dă puncte in plus,fără însă a-l juca.3-ul de negru și de albastru se joacă, dar la fel, nu se poate folosi în canastă. ” http://ro.wikipedia.org/wiki/Canast%C4%83

    asa joc si eu de mult timp … n-am auzit in viata mea de canasta de 3-ari…

    Raspunde
  174. criserb 23 Jan 2012 @ 16:28

    @Stefan – noi jucam de f mult timp cu canasta de 3. Exista foarte multe regulamente in lumea asta, in general e bine sa fie agreat de toti cei care joaca… Sunt grupuri care joaca cu alte exceptii, fiecare cum a fost invatat pana la urma. Mai nasol e cand se intalneste un grup care joaca dupa niste reguli cu un alt grup care joaca cu alte reguli :)

    Raspunde
  175. criserb 23 Jan 2012 @ 16:29

    @Stefan – si inca ceva, ce te face sa crezi ca ala de pe wikipedia e un regulament mai oficial?

    Raspunde
  176. Astro 28 Jan 2012 @ 18:06

    Nici eu nu am auzit de canasta de 3, macar ca cei negri fac ceva, iar cei rosii – cu totul altceva. Chiar si canasta e valori e foarte controversata. Eu am fost un aprig luptator impotriva canastei de valori, pana mi-am dat seama ca e asa de rara, ca mai mult ne legam la cap fara sa ne doara. Sunt in mare de acord cu regulile lui Saw. Cateva dintre alea sunt variatii si conventii acceptate sau nu, in functie de jucatori.

    Iar la canasta pachetului la care viseaza toata lumea i se spune, intr-adevar, pot, iar scopul este de a lua potul, nu de ‘a rupe teancul”. Asta daca nu se joaca rummy, ci canasta. Joc canasta de peste 20 de ani, am jucat cu zeci, de n-or fi fost sute de parteneri si n-am auzit pe nimeni sa ii spuna altfel decat “pot”.

    La Saw am de argumentat punctajul Asului si al valorii 2. Eu stiu ca sunt invers si ar fi logic ca valoarea sa aiba punctaj mai mare decat Asul (sau 1, cum doriti) – macar daca ii luam numele de ‘valoare’, si tot ar trebui sa fie mai ‘valoros’ decat celelalte carti.

    Raspunde
  177. rosca robert 12 Feb 2012 @ 23:16

    as avea si eu o intrebare…inteleg ca la remmy-ul etalat, daca inchizi cu joly, punctele pe care le ai ti se dubleaza.
    Intrebarea e urmatoarea: ce se intampla daca ramai cu el (cu jolly) pe tabla si inchide cineva inainte sa inchizi tu? cate puncte ti se scad?

    Raspunde
  178. noname 8 Apr 2012 @ 20:40

    Eu am invatat jocul acesta de la mosnegii din fata blocului ( in zona Sibiului), si e cu totul diferit de cum este descris aici…. A devenit telefonul fara fir, fiecare il joaca dupa regulile lui ;))

    Raspunde
  179. Iulian 2 Jan 2013 @ 00:39

    Super tare jocul!Am jucat jocul online si nu avea regulament,am fost nevoit sa invat sa joc de la ceilalti jucatori!Fiind un joc care mi-a placut am vrut sa invati si pe alti dar nu stiam punctajul si toate regulile!Cu ajutorul tau am reusit sa le gasesc!Multumesc ca ai avut timpul necasar sa poti scriie toate regulile si punctajul! :-bd =D>

    Raspunde
  180. costy 11 Jan 2013 @ 17:31

    cel mai bine regulile se stabilesc inainte de inceperea jocului, sunt foarte multe variatiuni, de exemplu eu joc cu prietenii fara canasta de 3 aici am citit pentru prima oara, la noi 3 de rosu si galben +100 daca este schimbat 1000 daca reusesti sa ii strangi pe toti… treiarii de negru si albastru blocheaza urmatorul jucator sa “rupa” gramada iar dca tu singur reusesti sa ii strangi pe toti 4 pe tabla si ii pui jos ai 1000 de pcte+ daca te prinde cu iei pe tabla -100 de pcte fiecare :)

    Raspunde
  181. costy 11 Jan 2013 @ 17:33

    aaa btw. la noi se joaca si canasta de valori de rosu adica 2 curat 5000 de pcte iar daca contine jokeri 2500 :D

    Raspunde
  182. Silviu 29 Jan 2013 @ 11:14

    1. Surpriza conform regulamentului postat mai sus ar trebui sa contina cate cartu are atuul + acesta. Ulterior tot autoarea regulamentului vine si sustine ca are 6 carti + atuul. Dana te rog sa alegi una dintre ele si sa faci corectura de rigoare in regulament (daca e cazul); sincer si eu jucam tot cu 6 carti + atuul.
    2. canasta de 3 este cel mai controversat punct al acestei dezbateri, precum si punctajul acestora, felul in care jucam cu ai mei era urmatorul: toti 3 de galben si rosu se dau jos imediat dupa ce se aranjeaza cartile pe tabla, pana sa dea jos primul jucator si fiecare isi ia din teanc nr echivalent inordinea de joc, dupa care se da drumul la joc prin punerea celei de-a 15 carti jos. Punctajul lor este de +100 puncte si se dubleaza daca echipa ii are pe toti pentru cei rosii + galbeni, iar pentru cei negrii+albastrii de -100 de puncte, se dubleaza si fac -100 daca echipa ii are pe toti pe tabla cand se inchide jocul, si se premiaza cu + 800de puncte daca 1 jucator ii are pe toti 4 si ii anunta punandu-i langa tabla cu maxim 3 ture inainte de a se termina jocul.
    3. cand se termina jocul in afara inchiderii de catre un jucator? Noi jucam in felul urmator: cartile date jos se aduna intro gramada separata de surpriza, iar cand cartile de jos se termina se intoarce si se amesteca gramada, exceptand surpriza, precum si ultima carte data jos, sau cartile date jos de la 2 sau joly, daca a fost dat in tura curenta ( adica de unul din jucatorii dinaintea ta la ultima mana :-) )
    4. Cand te etalezi poti sa iei si cartea de jos? Ce se ia, numai cartea sau toata gramada? Noi jucam in felul urmator: se ia numai ca sa faci canasta si atunci ridici toata gramada, iar cartile din surpriza trebuie aratate partenerilor, normal ca intai sa pui jos celelalte carti si dupa se ridici gramada. Iar dupa etalare abia dupa o tura cu conditia sa pui mai intai doua carti jos de acelasi fel cu ultima carte. In cazul in care jos era doi sau joly numai cu cansta poti lua.

    Raspunde
  183. Silviu 29 Jan 2013 @ 11:18

    la punctul 2 corectie fac -800 daca echipa ii are pe toti 4 pe tabla
    la punctul 3 se intorc de maxim 3 ori si daca nimeni nu inchide urmatorul joc se dubla

    Raspunde
  184. Robert T. 12 Feb 2013 @ 14:00

    Salutare. Si noi in cartier jucam canasta, dar are alte reguli :-) …:
    Sistemul de punctaj:
    1 – 25 puncte ;
    2 (valori) – 20 p.
    3 (sute, rosii si galbene) – 100 p.
    3 (nonsensuri, albastre si negre) – 0 p.
    4,5,6 – 5 p.
    7,8,9,10,11,12,13 – 10 p.
    Joker (valoare)– 50 p.
    Etalarea (in toate cazurile este permisa folosirea valorilor):
    50 puncte intre 0 – 2995 puncte;
    90 p. intre 3000 – 3995 p.
    120 p. intre 4000 – 4995 p.
    Canasta pentru puncte peste 5000;
    3-ieri de rosu si galben (4buc.) = 1000 p.
    Canasta cu valori (maxim 3 valori)300 p. si fara valori (curata) 500 p.
    Canasta de valori 1600 p.
    Toate punctele se baga la minus pentru echipa care nu a realizat minim o canasta, in cazul in care cealalta echipa a facut o canasta si a inchis. (-1000 p daca avem per echipa 3-ieri de rosu si galben).
    Ruperea se poate face in orice moment al jocului, de catre oricare dintre participanti cu urmatoarele exceptii: 1-la inceputul jocului prima tura nu se poate rupe; 2-poti rupe numai in cazul in care ai o pereche pe tabla din acelasi numar dat de adversar; 3-poti rupe la valori in cazul in care ai minim 5 valori pe tabla; 4- nu poti rupe la 3ierii de albastru si negru (nonsensuri); 5-nu poti rupe cand tura este blocata de adversari cu valori sau sute (3ierii de rosu sau galben);
    Obs.1: Numarul la care vei rupe (implicit formatia) nu-l vei mai putea adauga la canasta, in cazul in care jos ai etalat acest numar (ex: a etalat partenerul tau 10 10 10 + alta formatie si tu ai pe tabla 10 10 si ulterior vei fi nevoit sa rupi la un 10 dat de adversar, acea formatie va fi pusa separata, nu adaugata la cealalta formatie de 10 existenta jos).
    Obs.2: Cand rupi, iei toate cartile de jos.
    Daca nu rupe nimeni pana la ultima carte, inclusiv cea decartata ultima jos, cartile se intorc se amesteca si se refac, reluandu-se jocul, pana nu mai raman carti de luat (in cazul unei ruperi masive), in cazul in care raman carti neutilizabile de la canaste (ex: a 8-a carte de la o canasta curate facuta) sau nonsensurile, sau in cazul in care se inchide jocul mai repede.
    Punctele obtinute se numara astfel: 1-se insumeaza mai in canastele obtinute + 3-ierii (sutele) care sunt 100/buc daca nu ii avem pe toti 4, daca da, + 1000 p. ; 2-se numara cartile (puntele) ce formeaza canastele sau nu etalate jos care se aduna la punctele obtinute pana acuma; 3- se scad punctele de pe tabla. Obs.: Totul intra la minus daca nu este realizata o canasta.
    Castiga echipa care ajunge la 10000 de puncte si inchide. Inchisul valoreaza 100 p.

    Raspunde
  185. Robert T. 12 Feb 2013 @ 14:34

    Mai am cateva lucruri de completat:1- care a ramas cu 3 carti pe tabla trebuie sa anunte acest lucru. 2 – cu 3 carti pe tabla nu mai ai voie sa rupi. 3 – inchisul se poate realiza si cu suta (3ierul de rosu/galben) de jos, pe care-l ai.

    Raspunde
  186. BUGHY 25 Jan 2014 @ 00:51

    Am voie sa cobor doi treiari ( negru si verde si jonny ) si sa inchid ???!@!!!!

    Raspunde
Comentează și tu

Sfat: Inainte de a apasa butonul de mai jos asigura-te ca ai folosit un limbaj decent si ca nu te cheama “masina de spalat”, daca nu vrei ca vorbele tale sa ajunga in spam ;)