Sari la conținut

Puteti sa va ascutiti cutitele pe Lizeanu, nr 40

tocilarie-lizeanu-40

De ceva vreme cautam o tocilarie buna, unde sa-mi ascut cutitul primit cadou dar nu prea am avut noroc. N-am avut nici o recomandare si parca nu imi venea sa-mi duc cutitul oriunde la cati bani a fost. Cu cateva zile in urma cautam pe net o recomandare in acest sens si am gasit la Copolovici. Ulterior l-am abordat pe twitter si mi-a spus ca pot sa am incredere deplina si o sa fiu multumit de servicii.

Am cautat adresa, am fost acolo si i-am lasat omului cutitul. Mi-a zis ca dureaza 5 zile si sa-l sun, poate e gata mai repede, depinde cum are si el timp.

L-am sunat, azi, am fost dupa el si vreau sa va spun ca sunt super multumit. Taie cutitul meu ca nou.

Sa nu credeti ca s-a stricat el asa de nebun dupa cateva luni de folosire, vina a fost in totalitate a mea, am incercat sa-l ascut pe o chestie d’asta de mai jos.

disp-ascutit-cutit

Voi sa nu faceti ca mine. Daca vreti sa va ascutiti un cutit bun nu-l treceti prin chestia de mai sus. O sa-i faca mai mult rau decat bine.

Un cutit bun se ascute cu o piatra de apa, special facuta pentru ascutit cutite.

Ma rog, despre tocilariea de pe Lizeanu vroiam sa va povestesc nu despre dispozitivul pe care va rog sa nu-l folositi.

Am fost azi sa iau cutitul de acolo si omul a inceput sa-mi pvesteasca cu o pasiune de neimaginat despre cutitul meu. Ca e foarte bun, ca de mult timp nu a mai vazut asa ceva, m-a intrebat daca e luat din Romania si de unde. I-am explicat, a zis ca trece sa-si ia si el asa ceva ca e o bijuterie.

Apoi mi-a povestit de procedeul de ascutire, cum se ascute el pe niste pietre diferite de la una cu granulatia mare, apoi una cu granulatia mai mica si apoi pe una si mai mica. In ultima faza se ascute cu pasla pentru a fi perfect. Chiar este perfect acum.

M-a certat putin cand a auzit ce i-am facut si mi-a zis sa nu mai fac asa ceva niciodata. Sa-l ascut cu o piatra speciala (dar aia costa o gramada de bani) sau sa folosesc un masat (vezi mai jos) si din cand in cand sa mai trec pe la el pentru a-i da slefuirea perfecta.

piatra-masat

So, daca aveti nevoie de ascutit cutite va recomand cu incredere tocilaria de pe Lizeanu 40 unde cutitele voastre o sa prinda viata. O sa fie ca noi, daca nu cumva mai bune ;)

Am pus mai jos si un film cu cutitul, e facut acum. Nu e foarte vizibil cum taie, ar trebui sa-l tineti in mana ca sa intelegeti. Totusi, daca cineva are cuirozitatea sa se uite…

Ti-a placut acest articol?
comentarii Facebook
42 comentarii
  1. Iulian 6 Oct 2011 @ 23:29

    Si cam cat te-a costat operatiunea?

    Raspunde
  2. Daniela 6 Oct 2011 @ 23:45

    pe mine ma depaseste asa ceva – un cutit care sa coste o caruta de bani!!??!! dar ce face cutitul asta??? face curat prin casa?? spala vasele?? face un singur lucru si anume acela pentru care a fost creat, asemeni tuturor cutitelor: TAIE!!! in cazul in care vorbim de bucataria unui bucatar pasionat, atunci pot sa fiu de acord ca se justifica sa dai o caruta de bani pe un cutit, ca doar e obiectul muncii, dar un om obisnuit poate sa taie rosii si cu un cutit de 2 lei..parerea mea!! dar ce salariu ai tu de cheltuiesti pentru un cutit in jur de 100 de euro..nici nu-mi pasa, doar ma gandeam si eu cu voce tare (si-mi faceam cruci)

    Raspunde
  3. criserb 6 Oct 2011 @ 23:45

    6 lei.

    Dar pretul difera de la cutit la cutit, banuiesc ca asta e unul din cele mai mari preturi…

    Raspunde
  4. Iulian 7 Oct 2011 @ 00:00

    E lejer atunci, ma gandeam ca te-a ajuns si ascutitul vreo 40-50 ron. Chiar nu aveam nici o idee.

    @Daniela: Sunt cutite care te pot ajuta in bucatarie, sa tai mai repede, mai bine, fara sa te doara mana, sa ai o pozitie corecta asupra manerului.

    Raspunde
  5. criserb 7 Oct 2011 @ 00:13

    @Daniela – cutitul face ceea ce trebuie sa faca un cutit, taie. Daca citeai mai sus am zis ca l-am primit cadou, mi-am dorit prea mult unul dar nu m-am indurat sa dau 100 euro pe el. In plus e pe viata.

    Ma enervau maxim cutitele ce le aveam, cu care ma chinuiam sa tai ceva. Acum am scapat de girja asta. In plus, sunt foarte multe calitati pe care le are un cutit, dar despre asta alta data cand o sa pot vorbi despre ele mai bine.

    Raspunde
  6. Daniela 7 Oct 2011 @ 01:05

    @Iulian: da, sunt de acord cu ce spui tu, dar nu inteleg de ce e nevoie de un super-cutit pentru un om care foloseste cutitul doar ca sa taie niste legume pentru o ciorba/salata etc pentru 2 persoane..daca esti bucatar la restaurant, da, sigur, e de mare ajutor!!

    @Criserb: oricate calitati ar avea un cutit, avand in vedere faptul ca te folosesti de el doar ca sa tai cateva legume, cateva felii de paine etc..desigur, pentru un bucatar profesionist un cutit performant e aur curat, ii face munca mai usoara si mai placuta!!

    eu nu contest calitatile pe care spuneti ca le are acest cutit, doar ca pur si simplu nu il vad sa fie necesar in bucataria unui om obisnuit, atata tot!! asa un cutit ma gandesc eu ca a fost creat pentru a usura munca unui bucatar, dar pentru taiat 2 rosii e pacat de asa un cutit, la valoarea si performantele lui!! cum e si a avea un Ferrari ultimul racnet in Romania!! pai pacat de asa o masina, daca nu te poti bucura cu adevarat de performantele ei..nu credeti??!

    Raspunde
  7. un Prost 7 Oct 2011 @ 01:27

    Danielooo, dute femeie la culcare ca e tarziu!

    Raspunde
  8. criserb 7 Oct 2011 @ 01:39

    @Daniela – crede-ma ca de cand l-am luat gatesc EU mai des. E o placere sa-l tin in mana si sa tai cu el. E foarte posibil sa fie doar o treaba de moment pentru ca e nou, la asta inca nu ma pronunt.

    Uite cateva chestii pentru care merita un astfel de cutit, poate par fleacuri dar:
    – lama subtire si extrem de ascutita permite taierea neinvaziva, iar porii se inchid mai rapid, alimentele pastrandu-si sucurile si aromele in interior.
    – celulele alimentelor nu se rup astfel oxidarea este evitata ;)

    Raspunde
  9. AndreaS 7 Oct 2011 @ 09:10

    @ Daniela, da un cutit trebuie sa taie…aici ai dreptate. Odata am vazut o emisiune la tv in care un macelar zicea ca el nu se poate desparti de cutitul lui. In prima faza am ras. Peste ceva timp mi-am luat un set de cutite care a costat ceva mai mult(si crede-ma cutitul lui Criserb inca nu e scump)si asa am descoperit ca nu-s nebuni cei ce folosesc un cutit pentru legume…unul pentru carne…altul pentru paine si altul pentru branza. Acum pentru ca totusi esti femeie banuiesc ca nu ungi untul pe paine cu cutitul de taiat carne;) iti doresc sa ai o experienta cu cutite adevarate…abia atunci vei intelege.

    Raspunde
  10. criserb 7 Oct 2011 @ 09:43

    @AndreaS – exact. Multa lume mi-a tot zis ca e scump, ca ce face in plus, dupa ce au pus mana pe el au inteles.

    Tu ce cutite ai? :) Ca ma gandesc si eu la inca unul mai mic, pentru decojit…

    Raspunde
  11. Daniela 7 Oct 2011 @ 21:58

    @un Prost – ce as putea sa iti spun eu tie mai mult decat iti spui tu singur cand te prezinti celorlallti (ma refer aici la numele pe care il folosesti)??!! si niste lectii de gramatica daca ai lua ar fi grozav, nu ai mai macelari limba romana

    @AndreaS – uite, eu nu as rade daca as auzi un macelar spunand ca nu se poate desparti de cutitul sau! asta se intelege si din parerile pe care mi le-am exprimat anterior. Cred ca puteai sa te exprimi mai frumos la adresa mea, fara sa ma jignesti..dar probabil ca nu te-ai putut abtine..avand in vedere toate comentariile facute de tine de-a lungul timpului, te inteleg si te scuz caci asta-ti este firea!! sa stii ca eu chiar folosesc cutite diferite pentru carne, paine, legume etc., dar din punct de vedere al pretului sunt obisnuite, ca doar si salariul e unul de pe Pamant (in criza!!) si nu de pe Luna..!!

    @Criserb – apropo, simpatica AndreaS mi-a dat ideea sa te intreb: acest cutit fantastic il folosesti ca sa tai ce?? sper ca nu tai carne si el si apoi ungi unt pe paine!!?!!

    eu sunt un om obisnuit si chiar sunt multumita sa folosesc cutite normale, fara fite!! si chiar daca sunt pasionata de gatit, niciodata nu m-am gandit ca mi-ar fi de folos un super cutit, eu sunt atrasa de tavi de copt si alte asemenea..

    Raspunde
  12. criserb 7 Oct 2011 @ 23:52

    @Daniela – eu il folosesc pentru tocat, maruntit, feliat carne si legume. Nu-l folosesc sa-mi pun unt pe maine ca e prea mare si ar fi incomod. In plus pentru asa ceva nu cred ca merge un cutit cu varul ascutit ;)

    Raspunde
  13. pantera mov 7 Oct 2011 @ 23:59

    daniela, daca toata lumea s-ar exprima pe un ton mereu ratoit ca al tau, cu o mie de ? si !, internetul ar fi un loc trist si stresant. ia o gura de aer.

    Raspunde
  14. AndreaS 8 Oct 2011 @ 00:49

    @Daniela…din cate citesc eu destul de des pe aici…tu ai o problema cu ce-si permite sau nu altcineva. Nu as vrea sa scriu ca stai pe picior de razbel cu cam multi aici …DAR iti recomand sa expui opinii cand esti in cunostinta de cauza. Atata timp cat tu nu ai folosit un cutit mai “destept” nu imi poti argumenta mie care am cateva ca nu exista o diferenta intre ele.Eu sau Cristi ne putem expune punctul de vedere pentru ca putem compara.
    Nu am avut nici o secunda intentia de a te jigni. Unele faze le rastalmacesti dupa buna ta dispozitie care inclin sa cred nu e mereu pozitiva.
    Daca nu esti dispusa sa investesti intr-un cutit bun…nu se supara nimeni. E alegerea ta…dar nu poti reprosa cuiva ca a facut-o. Iti recomand insa -si asta chiar te rog sa nu o interpretezi iar altfel o carte. Citeste cartea lui Dirk Müller-Crashcurs-costa la voi in jur de 25 de lei. Te va face cu siguranta sa intelegi ceva mai bine lumea in care traiesti.Cand o vei termina pe asta…iti recomand si urmatoarea lui carte ( inca netradusa la voi) -Cashcurs.
    este o investitie crede-ma…care sper sa te faca sa gandesti ceva mai eficient.

    Raspunde
  15. un Prost 8 Oct 2011 @ 01:20

    Nu stiu care dintre noi are nevoie de ore suplimentare de romana. :-@

    Raspunde
  16. Daniela 8 Oct 2011 @ 01:21

    @pantera mov – esti o fata cu multa imaginatie! unu la mana: “tonul” celor scrise nu este cum iti imaginezi tu “ratoit”, etse adevarat ca atunci cand citesti ceva ai libertatea de a citi cum consideri de cuviinta, punand accentul unde/cum doresti..nu vorbesc numai de tine, ci in general; doi la mana: iar iti imaginezi mai multe puncte de exclamatie/interogare decat vezi ca am scris eu!! daca 2=1000, asta e alta matematica decat am invatat eu la scoala

    @AndreaS – imi repet parerea, ca vad ca nu ai inteles inca: “eu nu contest calitatile pe care spuneti ca le are acest cutit, doar ca pur si simplu nu il vad sa fie necesar in bucataria unui om obisnuit, atata tot!! asa un cutit ma gandesc eu ca a fost creat pentru a usura munca unui bucatar, dar pentru taiat 2 rosii e pacat de asa un cutit, la valoarea si performantele lui!!” deci, inca o data, nu am spus ca nu are calitati acest cutit, sper ca de data asta ai priceput..daca nu, nu-i bai!! uite de ce m-am simtit eu jignita – mi-ai spus: “pentru ca totusi esti femeie banuiesc ca nu ungi untul pe paine cu cutitul de taiat carne” – consider ca am fost indreptatita sa o iau ca pe un afront..poate tu nu sesizezi ca esti foarte acida (si nu ma refer doar la cazul asta, ci asa, in general)
    daca eu gandesc eficient sau nu – nu esti tu in masura sa judeci!! cat despre lumea in care traiesc – in mod cert este diferita de lumea in care traiesti tu! iar asta nu e nici de bine nici de rau, ci este pura realitate.

    Raspunde
  17. Daniela 8 Oct 2011 @ 01:24

    @un Prost – ai identificat vreo greseala in scrierea mea?? cat despre faptul ca nu stii, nici nu ma mir, cum spuneam..

    Raspunde
  18. Daniela 8 Oct 2011 @ 01:34

    @AndreaS – tu spui: “mi-am luat un set de cutite care a costat ceva mai mult si am descoperit ca nu-s nebuni cei ce folosesc un cutit pentru legume…unul pentru carne…altul pentru paine si altul pentru branza”
    dar Cristi spune ca foloseste acest cutit destept “pentru tocat, maruntit, feliat carne si legume”
    Deci, tu spui ca ar fi necesar de folosit cutite diferite pentru carne si legume, dar uite ca prietenul Cristi foloseste acelasi cutit si pentru carne si pentru legume!!
    $-)

    Raspunde
  19. criserb 8 Oct 2011 @ 01:43

    @Daniela – problema e simpla, te aprinzi prea tare cand vorbim de anumite sume pe care le cheltuim pe ceva. Ce importanata are cat costa cutitul atata timp cat eu sunt multumit? Ca e 100 de euro sau 50 de lei nu are importanta. Sunt banii munciti de fiecare si fiecare face ce vrea cu ei.

    Pe mine tata m-a invatat un lucru “suntem prea saraci pentru lucruri ieftine” si cu timpul i-am dat dreptate. Decat sa iau ceva ieftin facand un compromis mai bine strang niste bani si iau ceva bun care sa imi foloseasca mai mult timp si de care sa ma bucur. De fiecare data cand pun mana pe acel ceva, in cazul de fata un cutit, sa fiu mandru de investitia facuta.

    Asta e parerea mea. Nu e totusi o haina care se demodeaza/strica. E un cutit care o sa-l am o viata intreaga.

    Sunt atatea lucruri pe care dam 100 euro si ne tin un an, poate doi. Dau 500 lei pe tigari pe luna, un lucru care imi face rau, si atunci sa nu dau 450 lei pe o chestie care ma tine o viata?

    Asta e problema care te-a deranjat din cate am vazut si eu, banii. Muncim pentru ei ca sa ce? Sa-i ducem cu noi in groapa? Nu cred. Atunci hai sa ne bucuram atata timp cat putem si cat suntem sanatosi.

    Viata e scurta si nu trebuie sa o luam asa in serios, oricum nu iesim vii din ea. Iar banii da-i incolo, ei ne fac pe noi sau noi pe ei?

    Normal, e parerea mea…

    Raspunde
  20. Daniela 8 Oct 2011 @ 01:45

    @Criserb: am vazut si filmuletul cu dedicatie! da, se vede clar ca e o mare diferenta intre cele 2 cutite, era si firesc sa fie, nu?? ca doar si intre preturi e mare diferenta!! sunt convinsa ca cutitul asta destept e mai usor de manevrat, dar rezultatul este acelasi!! bucatelele de rosie, indiferent cu ce cutit au fost taiate, arata exact la fel..!! a, bun, ca ai taiat mai repede si mai comod cu ala fitos..dar altfel nu vad nici o smecherie, nu face ceva ce un cutit de 2 lei nu poate face..

    Raspunde
  21. criserb 8 Oct 2011 @ 01:46

    @Daniela – vezi ca nu stii? Folosesc acest cutie pentru ceea ce este el facut, uite, citeste specificatiile lui aici.

    Si apropo, ce reprezinta pentru tine doua semne de excamare, nu de alta dar sa intelegem si noi, sa nu mai avem impresia ca tipi la noi :)

    Raspunde
  22. Daniela 8 Oct 2011 @ 01:49

    @Criserb – nu sunt chiar 100% de acord cu ce ai scris, dar mi-a placut!! Multumesc!!

    Raspunde
  23. AndreaS 8 Oct 2011 @ 12:36

    @Daniela…odata si odata vei intelege si tu ca un pret este doar un sir de cifre…fiecare este liber sa aleaga categoria in care se incadreaza. Tu te simti bine cu cutitul tau care zici ca este ieftin. Ok nici o problema. Noi ne simtim bine cu cutite pe care am dat ceva mai mult. Nici asta nu este nici o problema. Ce nu inteleg este de ce sari in sus daca altcineva iti impartaseste o alta experienta.E treaba mea…si chiar numai a mea daca eu imi cheluiiesc banii pe ceea ce pentru mine are valoare.
    Daca citeai propozitia scrisa de mine cu atentie …descopereai la sf ei un semn…si daca nu ai fi mereu pe 101 iti dadeai seama ca este o gluma. Nu-i nimic ca nu suntem pe aceeasi lungime de unda. Uneori am impresia ca ai vrea ca toata lumea sa fie la unison cu gandurile tale. Hai sa-ti impartasesc o chestie. In viata ies in fata cei care au curajul sa infrunte multimea. Tu ai o problema cu Octavian ca-si cere un pret pe garsoniera, una cu Cristi ca are canapea de X lei, cu un prost si cu pantera mov ca au avut curajul sa scrie ceva care tie nu-ti intra in schema, cu mine ca il sustin pe Cristi si in cunostinta de cauza imi expun un punct de vedere. E bine in viata ca sunt si oameni ca tine.
    Citeste totusi cartea recomandata. E scrisa de cineva care a stie ce afirma si nu ti-o recomand numai tie ;) Hartia aia care o ti in mana la casa de la Kaufland s-ar putea sa nu mai aiba maine dimineata nici o valoare. Vei constata cu mirare ca in viata iti raman doar micile placeri pe care azi ti le poti satisface sau nu.
    In acest sens iti doresc un weekend placut!

    Raspunde
  24. Daniela 8 Oct 2011 @ 12:56

    @AndreaS – glumele tae sunt prea acide ca sa fie hazoase! Tu ai ceva cu mine de imi atribui si fapte care nu imi apartin!!? arata-mi si mie unde am comentat eu in legatura cu pretul pe care il cere Octavian pe garsoniera!!!?? la tine nu ma deranjeaza faptu ca il susti pe Cristi, ci simpul fapt ca iti exprimi opiniile intr-o maniera foarte acida, luandu-ma peste picior si normal ca si raspunsul meu catre tine e in acelasi registru (ca doar nu o sa ma las calcata in picioare de unii care se considera superiori); altfel, confunzi obraznicia cu “curajul”, dar nici asta nu ma mira, venind din partea unei curajoase cum esti tu. NU inteleg faza cu Kaufland – despre ce vorbesti?? Lasa-ma pe mine sa stabilesc placerie vietii si tu vezi-ti de ale tale. Hai Auf Wiedersehen! ca mi s-a acrit de tine!!!!!

    Raspunde
  25. AndreaS 8 Oct 2011 @ 14:55

    @ Daniela – imi pare sincer rau de tine .Orice opinie o treci prin filtrul unui pret.
    Uite ca sa vezi ce inseamna un cutit profesional. http://www.kuechenmesser.de/shop/index.php/cat/c230_MAC-Damast-Messer.html/XTCsid/4012840ce817e4d9e258a20b00df6c7d
    so sa nu mai afirmi ca daca cineva are un cutit care nu se incadreaza in pretul tau -este neaparat un cutit de “fitze”.
    Poti sta linistita ca eu voi ramane pe pagina asta ca-ti face sau nu placere;)Nu fac parte din categoria “subordonatilor ” -si mai putin ai tai.Exista pe lumea asta oameni care sunt mereu dispusi sa invete. Eu as invata de la tine ceva daca as avea ce ;)
    iti recomanda inca odata cartea lui Dirk Müller ;) ai sa intelegi poate totusi si tu odata si odata ca banii nu au decat valoarea unei hartii si valoarea lor nu ai sa o stabilesti nici tu nici eu. La momentul acesta poti lua o hotarare…in ce sa-i investesti. Poti sa te straduiesti sa-ti faci viata mai frumoasa inconjurandu-te de lucruri care-ti plac…sau poti sa te chinuiesti mereu cautand lucruri ieftine. Intelege odata ca nu pentru fiecare om pretul este masura lucrurilor. Exista oameni care pun pret pe functionalitate, design, sau mai stiu eu ce alt detaliu.Lasa-l pe fiecare sa traiasca asa cum vrea .
    Tu scrii sa te las in pace sa iti stabilesti placerile vietii tale. De ce nu il lasi si tu pe Cristi in pace sa isi foloseasca in liniste cutitul ales? vezi faci foc si dupa aceea te intrebi de ce iese fum;) Stai linistita ca sa-ti cumperi un cutit de 25 sau 100 de euro nu este un lux sau o fita. Luxul incepe intr-o alta categorie de preturi.
    Nu ai comentat de pret la Octavian…mea culpa…dar nu te-ai abtinut sa nu-l impungi la distante. Ce te deranja pe tine cat e pana la x sau y? Omul voia sa -si vanda garsoniera.
    Cu tot accidul aferent iti doresc totusi un weekend placut !

    Raspunde
  26. Dana 8 Oct 2011 @ 15:35

    @Daniela – tot citesc comentariile tale, la absolut toate posturile tu ai ceva de comentat si ceva ce nu iti convine? Chiar esti o femeie asa de greu de multumit? Incearca sa intelegi ca fiecare face ce vrea cu banii lui (munciti) si chiar nu e nevoie sa critici pe toata lumea.
    Asa cum lumea iti accepta punctul tau de vedere, incearca sa il accepti si tu pe al altora. Inteleg ca fiecare are alte perceptii in ceea ce priveste subiectul “bani”, dar fiecare se respecta in felul lui, cum considera ca merita si isi permite.
    Si ca idee: toate cutitele pe care le avem in casa (cutite normale la un pret decent) au fost ascutite de curand. Vrei sa iti spun ca din pacate pe absolut tot ceea ce tai raman firisoare de metal (pentru ca lama este foarte proasta, si dupa ce a fost ascutita se vede ca si cum ar fi ciobita). Si mie, la fel ca si tie, acest cutit mi s-a parut un moft scump, dar dupa ce am inteles ce proprietati are, m-am linistit si il apreciez la adevarata lui valoare.
    Un weekend placut si linistit sa ai!

    Raspunde
  27. AndreaS 8 Oct 2011 @ 16:27

    @ Daniela . Si pentru ca nu ai inteles faza cu “hartia in mana in fata casei de la Kaufland…cu dedicatie speciala pentru tine:
    http://www.agentiadecarte.ro/2011/02/%E2%80%9Ccrashkurs-manual-de-criza%E2%80%9D-de-dirk-muller-tradus-pentru-prima-data-in-romania
    sunt dispusa sa-ti returnez pretul cartii cu conditia sa nu mai stresezi lumea cu cuvantele- pret si ieftin;)

    Raspunde
  28. Daniela 10 Oct 2011 @ 21:39

    @Criserb: avand in vedere faptul ca parerile exprimate aici mi-au fost interpretate si rastalmacite cu rea-credinta, eu vad de cuviinta sa nu mai vizitez blogul tau. Chiar nu am nevoie sa mi se adreseze asemenea cuvinte urate si sa fiu judecata pentru ca mi-am exprimat o parere referitoare la un obiect; unii au impresia ca imi cunosc firea sau ce lucruri imi aduc bucurie in viata – cu siguranta nu isi dau seama ca au depasit o limita si continua sa faca aprecieri in legatura cu persoana mea de parca ne cunoastem personal; am primit prea multe caracterizari care nu au nici un fundament si refuz sa ma mai confrunt cu asemenea situatii, care nu fac altceva decat sa ma amarasca. Eu iti doresc sincer toate cele bune!!!

    Raspunde
  29. criserb 10 Oct 2011 @ 21:43

    @Daniela – e a doua oara cand spui asta ;)

    Raspunde
  30. Daniela 11 Oct 2011 @ 17:58

    @Criserb – vad ca esti foarte “amabil”, te consideram mai simpatic dar se pare ca te “citisem” gresit :(|)

    Raspunde
  31. criserb 11 Oct 2011 @ 19:01

    @Daniela – nu are legatura cu amabilitatea, e dorinta ta si eu ti-o respect. In general apreciez oamenii care se tin de cuvant. Asta mie imi spune multe despre ei. E a doua oara cand imi spui ca nu mai treci pe aici si totusi ai facut-o. Ce sa inteleg? Uite aici.

    Parerile sunt pareri, fiecare are parerea lui aici dar daca tu consideri ca tre’ sa iti iei jucariile si sa pleci e alegerea ta.

    P.S. Asa tragi tu concluzia ca un om nu e “amabil” cand iti aduce aminte ca ai zis o data ceva? :)

    Raspunde
  32. liviu 27 Oct 2011 @ 16:46

    salut! multumesc pentru recomandare…am vreo cateva cutite pe care le voi duce sa vadem daca le mai scoate la capat. eu folosesc o piatra si masatul. chestia aia pe care ai ilustrat-o intr-adevar e o mare prostie pentru ca iti strica cutitul.
    acum daniela sa stii ca in bucatarie (mai ales in cele profesionale) cutitele sun printre cele mai importante si dupa parerea mea cel mai important. cu el faci 70% din treaba si daca nu e bun sau nu taie e naspa. daca nu taie iti faci mai greu treaba, te chinui si poti risca mari accidente pentru ca pui presiune mare pe cutit si daca iti scapa in mana…nasol. plus ca trebuie sa fie usor sa fie din otel bun ca sa nu se toceasca si sa fi nevoit sa il ascuti dupa fiecare folosire, mai ales daca il folosesti intens. tocmai de asta iti trebuie un cutiit scump! e facut sa nu se toceasca repede si sa iti faca viata mai usoara in bucatarie.

    Raspunde
  33. Thomas 24 Sep 2013 @ 09:51

    Ai cumva si un nr de telefon, ceva ? Sa stiu daca are deschis, sa nu bat jumatate de oras degeaba.

    De cand cautam un profesionist tocilar si nu gaseam…

    Raspunde
  34. Thomas 24 Sep 2013 @ 09:58

    By the power of internet am sapat mai bine si i-am gasit. Locatia e aceeasi, telefoanele sunt acestea: 0745.046.313; 0722.598.184 .

    Raspunde
  35. criserb 24 Sep 2013 @ 10:21

    @Thomas – vezi ca am mai gasit un tocilar ok, undeva pe 13 Septembrie. Am fost si de el foarte multumit, poate mai mult ca de cel de pe Lizeanu. Uite aici ;)

    Raspunde
  36. Thomas 24 Sep 2013 @ 10:34

    Uite vezi ce-mi faci ? :) Acum eu unde sa ma duc ? Sau sa duc 2 la unul si 2 la celalalt si sa compar dupa ? :)

    Raspunde
  37. criserb 24 Sep 2013 @ 10:46

    @Thomas – vezi care iti este mai aproape ;) Sau poti sa incerci sa mergi la amandoi si faci si tu o comparatie :)

    Raspunde
  38. Thomas 24 Sep 2013 @ 13:09

    Ok, SPA e cel mai aproape, asa ca incerc intai acolo :)

    Raspunde
  39. Thomas 25 Sep 2013 @ 20:13

    Mbooon, si feedback, nu ? :)

    Om meserias care pune pasiune in ceea ce face si se bucura cand vede ustensile care au nevoie de priceperea lui. Pret decent, calitate f buna la prima vedere.
    http://imgur.com/a/LPGjK

    Raspunde
  40. Paul 2 Apr 2015 @ 20:59

    Evitati Lizeanu 40 daca aveti de ascutit cutite japoneze. Pe ale mele (din pacate le-am trimis prin cineva care nu se pricepe) le-a bagat la polizor si le-a facut zob – evitati cu orice pret!!!

    Raspunde
  41. pocoava 15 Sep 2017 @ 01:36

    pt.Daniela
    greseala: nu stii
    corect: nu sti.

    Raspunde
  42. Adi M. 12 Jun 2018 @ 20:39

    @Daniela – Draga mea, poti sa nu fii un bucatar pasionat sau sa nu fii bucatar deloc pentru a avea lucruri de calitate, mai precis un cutit bun. Asa cum spui si tu; ce face altceva decat sa taie… Ei bine aici e toata filosofia unui cutit bun; cum anume taie si cat anume taie inainte sa aiba nevoie de atentie. Cand pui mana pe un cutit exista o singura regula pentru propria securitate: Sa feresti degetele din calea cutitului; in rest poti sa faci ce vrei tu cu el (sa nu-l folosesti ca arma!!!). Un cutit care nu este perfect ascutit (in permanenta perfect ascutit) este foarte periculos si implicit mai periculos decat un cutit super-ascutit; el poate aluneca de pe locul inciziei si se poate infige direct acolo unde nu avem voie, adica in dedet. Un cutit de “doi lei” cum spui tu, se va toci din cateva taieturi (sigur, conteaza si fundul pe care tai si ce anume tai cu el), in vreme ce un cutit de calitate va rezista chiar si cateva luni fara sa vada un atelier, dar numai daca a fosty intretinut cu fierul de masat care la randul sau trebuie sa fie dedicat cutitului. In ideea ca mai citeste si altcineva scrierea mea, fac precizarea ca nu putem masa un cutit german cu un masator japonez si nici invers nu merge; este vorba de diferenta de duritate a otelului japonez de o duritate 60 pe scara Rockwell si 56-58 pentru otelul otelul german de Solingen. Multa bucurie la folosit cutite!

    Raspunde
Comentează și tu

Sfat: Inainte de a apasa butonul de mai jos asigura-te ca ai folosit un limbaj decent si ca nu te cheama “masina de spalat”, daca nu vrei ca vorbele tale sa ajunga in spam ;)