Sari la conținut

Obligativitatea cauciucurilor de iarna

Lasand la o parte faptul ca unii se vor imbogati in urma acestei legi, (da, ganditi-va ca toate automobilele apartinand statului vor trebui sa fie “incaltate” cu cauciucuri de iarna, cineva o sa participe la o licitatie si na… tre’ sa puna mana unu pe o caruta de bani, logic) sa ne gandim logic, sunt oare bune cauciucurile de iarna sau nu?

Vine legea asta in sprijinul nostru al conducatorilor de autovehicule? (chiar si putin fortat avand in vedere ca este o obligativitate)

Eu cred ca da, ne ajuta. Au fost atatea cazuri in care drumuri nationale au fost blocate din cauza celor care nu erau echipati corespunzator. Din cauza celor care nu erau capabili sa urce o portiune de drum mai inclinata, din lipsa cauciucurilor de iarna.

Mi-am cumparat cauciucuri de iarna acum catva ani si nu au fost o avere. Parca am dat 8 milioane pe toate 4. Eu le-am luat noi, dar se pot lua si SH, pretul e pe la jumatate. Au fost printre putinii bani investiti asa cum trebuie, investiti in siguranta mea si a celor ce-i mai duc cu masina.

Am sesizat diferenta de la primii metrii pe care i-am facut cu masina. Masina se oprea mult mai usor decat atunci cand le foloseam pe cele de vara. La fel, plecarea de pe loc nu mai era o problema. E o mai mare placere sa te plimbi iarna cu cauciucuri de iarna si nu cu cele de vara. Ma rog, nu stau acum sa va povestesc despre diferentele intre cele 2 (chiar 3 tipuri, ca mai sunt si alea all seasons) am mai facut-o in trecut. (folositi campul de cautare din dreapta sus)

In schimb, priviti filmuletele de mai jos, cu exemple clare intre cele 3 tipuri, nu cred ca e ceva de neinteles, ca aceasta lege e buna. Ne protejeaza pe noi toti.

Si mai jos pentru cei care pun cauciucuri de iarna doar pe fata.

Acum as vrea sa aud parerea voastra, dar va rog, fara comentarii de genul, am circulat toata viata cu cauciucuri de vara, la ce mi-as pune acum, d’astea de iarna.

Sau… nu-mi permit. Daca nu-ti permiti stai acasa, e mai sigur, pentru tine in primul rand si apoi pentru ceilalti participanti la trafic.

So, e buna aceasta obligativitate de a purta cauciucuri de iarna atunci cand e cazul?

Ti-a placut acest articol?
comentarii Facebook
31 comentarii
  1. alin 12 Nov 2010 @ 17:58

    Da. Iarna nu-i ca vara :)) Si eu am cauciucuri de iarna. Esta normal sa le ai daca vrei sa circuli pe drumurile publice. Daca nu… corect; stai acasa. Alea all seasons sunt o prostie.

    Raspunde
  2. maddy 12 Nov 2010 @ 17:59

    nimic din ce faci obligat nu`i bun.
    un sofer responsabil are oricum cauciucuri potrivite pentru orice sezon si nu`i ca si cum s`ar fi produs N accidente iarna trecuta din cauza cauciucurilor nepotrivite.

    Raspunde
  3. criserb 12 Nov 2010 @ 18:10

    @maddy – pai daca din proprie initiativa nu se poate, atunci obligat. Din pacate la noi nu exista spiritul civic :(

    Raspunde
  4. alin 12 Nov 2010 @ 18:49

    Cristi, nu de spirit civic e vorba. Trebuie aplicata legea si punct. Crezi ca nemtii au spirit civic? Nu. Ei stiu ca daca arunca o hartie pe jos si ii reclama cineva e grav. Platesc o amenda cat un salariu. Si uite asa s-a implementat spiritul civic. Si de aia cei din vest sunt mai civilizati. Pentru ca la ei legea e lege, politia e politie si guvernul e guvern.

    Raspunde
  5. Cami 12 Nov 2010 @ 21:28

    De acum cativa ani, nu mai sunt doar 8 mil cauciucurile,cele noi sunt in jur de 1200-1600 lei, in functie de firma producatoare. Mi-am luat eu acum, si nu pentru lege, ci pentru ca unele masini sunt facute sa nu plece din parcare cu anvelope de vara:) .Asta e masina mea. Trist e ca deja s-a vehiculat in presa numele unui politician care e in spatele afacerii cu anvelope.:( Nu s-au gandit ei sa faca ceva bun pentru noi, sa nu cumva sa va faceti sperante.

    Raspunde
  6. criserb 12 Nov 2010 @ 22:02

    @Alin – Ai dreptate de data asta :P

    @Cami – e si dupa dimensiunea rotii. O ai mai mare platesti mai mult, eu mi-am luat masina mica ca atata mi-am permis ;)

    Raspunde
  7. Andrea S. 12 Nov 2010 @ 23:02

    @Alin…da nemtii au spirit civic !! Si nu-l au pentru ca ii ustura punga neaparat…si pentru ca asa sint ei de la mama natura. Cauciucurile de iarna sint acum si la noi obligatorii din acest an…dar te asigur ca erau folosite si innainte de obligativitate. Cit despre hirtii mai vorbim …ai sa vezi ca atunci cind nu esti inconjurat de mizerii te deranjeaza sa le vezi…si asta le este in singe!! Nemtilor -nu celor care au emigrat aici( turci-arabi)…Poti sa-ti dau 1000 de exemple in care ar fi putut spune ca romanii “merge si asa”si totusi au facut treaba asa cum se cuvine…te asigur ca in Germania este curatenie din 2 motive- nemtii sint educati in spirtul curateniei- iar dupa jegosii de turci sau arabi string astia platiti!!
    Cit despre cauciucurile de iarna…indiscutabil sint bune…pe mine m-au salvat de citeva ori…stau totusi si ma intreb -N ani in epoca de aur…cum circulam fara ;))

    Raspunde
  8. alin 12 Nov 2010 @ 23:16

    @Andrea S – ai auzit vreodata de popoarele migratoare? Ai deschis vreodata in viata ta o carte de istorie ca sa inveti ceva despre poporul germanic? Ai auzit vreodata in viata ta ca pana sa vina Hitler la putere in orasele germane era gunoiul pe starzi cam cum e acum in Napoli-Italia adica pana pe la etajul 2? Nu cred ca stii nimic despre Germania. Poporul german este un popor barbar care spre fericirea Europei a fost disciplinat prin legi dure si foarte dure. Ei au in constiina banul. Valoarea banului este suprema la ei. Si bineinteles politica statului german. Nu uita ca cei pe care ii aperi tu au inceput doua razboaie mondiale; au omorat milioane de evrei si alte milioane din alte nationalitati. Unde era spiritul civic in acele vremuri? Inainte sa vorbesti te rog frumos sa te documentezi inainte. Germania nu inseamna doar Mercedes si BMW.

    Raspunde
  9. Cami 12 Nov 2010 @ 23:25

    Serb, gresit :d ,e mai repede vorba de calitatea lor :p Sper sa ma tina macar 4 ani asa…

    Raspunde
  10. Cami 12 Nov 2010 @ 23:27

    Mai am o intrebare: cum faci tu pe blogu asta, ca de la o discutie simpla despre cauciucuri de iarna s-a ajuns la discutii despre razboaie, nemti, turci , arabi, mizerie… :-??

    Raspunde
  11. Ghiocel07 13 Nov 2010 @ 00:21

    :d

    Raspunde
  12. GGD 13 Nov 2010 @ 01:42

    Era clar ca e cineva in spatele acestei legi. Sa ne amintim de acum vreo 2 ani de zile cand a fost data legea cu extinctor,trusa,triunghi. Mare nebunie ce era,controale,etc. De ce? Pentru ca un anume politician avea o “mica” afacere cu ele si nu erau vandute – asa ca au dat lege. Care politai mai intreaba acum de ele? Nimeni.
    Asa si cu cauciucirile.
    Pe de alta parte, e un lucru bun – erau multe accidente. Dar totusi, cred ca se mai putea umbla un pic la preturile ridicate ale anvelopelor.
    Pretul lor difera in functie de marca,dimensiune si masina pt care le cumperi.

    Raspunde
  13. epep 13 Nov 2010 @ 08:52

    @cami – gresit, la inceputul lumii am cumparat 4 cauciucuri noi si au costat cu service complet la roti 850 lei

    Raspunde
  14. Cami 13 Nov 2010 @ 13:39

    epep: sunt pe 13, si te tin doar iarna asta? :d

    Raspunde
  15. raca 13 Nov 2010 @ 15:10

    Criserb, alin nu are niciodata dreptate, nu-l incuraja :p . Oricum Andreeas stie ca Deutschland Uber Alles si nu trebuie sa asculte teorii “originale”.

    Epep, cum ar fi sa faci pana in fiecare luna si sa dai 500RON/roata? :D

    Raspunde
  16. Andrea S. 13 Nov 2010 @ 15:29

    Da Alin tu ai un spirit foarte dezvoltat de ati cistiga dreptatea dind cu punul in masa;) nu stiu care dintre noi stie mai mult sau mai putin despre germani ca popor…dar cred ca pot sa ma expun cu o parere destul de exacta dat fiind ca traiesc printre ei de 15 ani…si ii cunosc destul de bine…si ca sa-ti raspund la intrebarea cu cartile…dat fiind ca am un copil care a trecut prin 12 ani de scoala germana…si luind cu mine o anumita autoritate cred ca desi nu am urmat o scoala germana in Romania am urmat una germana in Germania …teoriile tale or fi bune de citit in carti…si ca sa-ti raspund si la comentariul acela cu o amenda cit salariul aruncatul unui pachet de tigari pe strada DACA esti prins costa cel mult 20 de euro…deci cum era cu salariul? Vorbim aici de gunoi obisnuit nu de substante nocive;))
    Iti recomand cu caldura sa urmezi un curs unde iti poti lasa frustrarea libera;)) nu de alta dar uneori se expun pareri si dupa commenturi stau si ma intreb cum ai reactiona daca persoana respectiva ti-ar fi in fata:-?
    As putea sa-ti dau zeci de exemple care m-au uimit la vremea lor…dar o las balta…pentru mine subiectul Germania este unul inchis.

    Raspunde
  17. epep 14 Nov 2010 @ 10:27

    @cami – sunt pe 15 (dacia lgan) si fac cu ele 60 – 65000 km, iarna viitoare sigur voi cumpara altele pt ca in aprilie voi avea peste 50000 km cu ele, de ce sa le mai tin?
    @raca – fiecare cu norcul lui

    Raspunde
  18. alin 14 Nov 2010 @ 14:41

    @raca – bine ca esti tu destept :d .
    @Andreeas – o astfel de discutie sau polemica(cum vrei sa-i zici) mi-ar placea sa o avem fata in fata. In general nu imi place sa discut din fata unui monitor. Cat despre nemti, am si eu nitica experienta cu niste cetateni din aceasta minunata tara. Au un spirit civic deosebit:d . Aici in Romania se poarta cam ca noi. La fel si cetatenii francezi; o alta natie cu un inalt spirit civic. In generat popoarele vestice au legi perfecte care se aplica perfect. Despre asta cred ca e vorba. Nu cred ca vei putea vreodata sa mituiesti un politai de circulatie in Germania sau in orice alta tara din vest pentru ca ei cu ajutorul legilor au un spirit civic debordant. Te taxeaza si gata. Si cu asta inchei si eu subiectul:d

    Raspunde
  19. alin 14 Nov 2010 @ 22:03

    @Andreeas – citez:”ai un spirit foarte dezvoltat de ati cistiga dreptatea dind cu punul”. Se vede ca ai facut scoala germana. In limba romana se scrie cu totul altfel cea ce ai vrut tu sa evoci aici. “ati” in contextul asta se scrie “a-ti”. “dind” se scrie “dand” iar “punul” ti-l iert ca poate din graba ai mancat o litera. Mie cand mi se intampla sa nu stiu o anumita legatura in scris, incerc sa scriu cu alte cuvinte. Iarasi “luind” se scrie “luand”. Astept acele zeci de exemple de spirit civic care caracterizeaza “de la mama natura” popoarele din vest si neaparat vreau sa aud de la cineva care locuieste acolo ce este cu acele capete rase care au zvastica ca emblema in acest secol. Si ca un PS. vreau sa stii ca pentru mine Germania este cea mai grozava tara de pe glob. Dar nu ca spirit civic.

    Raspunde
  20. Andrea S. 14 Nov 2010 @ 23:55

    @Alin- intr-o anumita ordine de idei…sincer nu ma intereseaza cum scriu…si imi permit asta ;) drept dovada ca mesajul a ajuns la tine si scriindu-l asa. Generatia mea nu scria cu A ci cu I …si sincer nici nu ma intereseaza sa fiu atenta la acest aspect. Nu am uitat dupa 15 ani sa scriu romana- alti romani uita dupa 2 saptamini de la plecarea din tara…iar ca o paranteza daca tot ai observat atitea greseli ale mele …puteai fi atent si la faptul ca numele meu se scrie cu un singur E ;)
    Viata mea este poate prea scurta sa stau pe net sa ma uit si cert cu cititorii unui blog…am invatat ca oamenii nu ii poti schimba…nu simpatizez cu nici o grupare politica deoarece nici una nu reprezinta idealurile mele…iar din putinele mele cunostinte de istorie dobindite intr-o alta epoca…romanii erau un popor viteaz…istet…cu sete de dreptate…acum mediteaza tu cel care stii ceva mai multa istorie ca mine si traiesti in prisma ei…cite din trasaturile alea care le-ai invatat la scoala despre poporul roman…se potrivesc cu poporul roman de azi…eu nu traiesc cu idei despre o tara de care am invatat poate cindva ceva la istorie…eu imi formez parerile singura…imi pare rau daca nu cad in grupa aceea careia media ii serveste ceva pe tava…iti recomand sa incepi sa traiesti clipa de acum…nu se stie daca o vei prinde pe cea de miine…gindindu-te daca germanii de azi mai au sau nu o gena barbara;)
    Viata ta pare destul de monotona daca nu iti permiti sa vi sa te convingi singur ce este cu acei tineri…inca o dovada pentru mine ca apartii grupei care isi formeaza pareri citind carti absurde scrise pentru cei ca tine…si incercind sa aflii opinii de la altii. O parere reala vei avea mereu…numai traind in mijlocul unui eveniment…si nu citind despre acel eveniment…iar cind nu stii sau stii doar din auzite -citite- e mai bine sa nu expui teze care s-ar putea sa nu fie reale.
    In profesia mea am invatat prima si prima data – sa nu ma arunc cu o opinie pina nu am adunat destule informatii si am inteles problematica…
    @cristi sint sau nu obligatorii cauciucurile alea…ca am facut ore de istorie si gramatica…si am pierdut deja firul problemei
    :-w

    Raspunde
  21. criserb 15 Nov 2010 @ 00:07

    @Andrea – Cica nu mai sunt :) Anul asta legea nu intra in vigoare. Doar de anul urmator o sa fie. Deci au mai scaldat-o un an. Chestie tipic romaneasca.

    @Alin – ma, tu nu esti baiat prost, intotdeauna ai fost un cult, dar mai lasa si tu convingerile alea si deschide-te catre nou. Nu inteleg de ce te contrazici cu o persoana care chiar traieste in Germania iar viata a ajutat-o sa isi faca propriile pareri despre nemti… Istoria a fost, e ceva la trecut, nu mai e :) Normal ca are unele influente, dar atat.

    Stii care e treaba, in Germania nici eu nu aruncam tigarile pe jos si nu pentru ca imi era frica de amenda, habar nu aveam cat e, ci pentru ca nu iti vine sa arunci o tigare intr-un loc in care alta nu mai vezi… Curatenia iti impune un anumit respect, sau cel putin mie mi-a impus.

    La noi mai arunc (da stiu, sa-mi fie rusine) dar tara asta parca e toata o scrumiera…

    Raspunde
  22. alin 15 Nov 2010 @ 10:19

    Dragii mei Cristi si Andrea; nu am nicio problema cu nimeni. Doar ca imi plac astfel de subiecte si imi place sa le dezbat. Chiar daca am sau nu dreaptate, prin discutie invat cate ceva. Intr-adevar ma inflacarez mai tare cateodata dar asta nu inseamna ca eu detin adevarul suprem. Nu va fie cu suparare dar chiar imi era dor de o discutie despre istorie si popoare. Imi place sa dezbat astfel de subiecte. E adevarat ca aici era vorba de cauciucuri, dar daca cineva mi-a dat ocazia sa vorbesc si despre alt subiect, de ce nu? Asa ca zambiti pentru ca azi e luni si incepem o noua saptamana de lucru:)

    Raspunde
  23. simona 15 Nov 2010 @ 12:30

    @ AndreaS Am citit posturile despre spiritul civic al nemtilor iar din cate am vazut problema nu era dc Alin isi zice parerea din carti sau din experienta. Problema dezbatuta era cu spiritul civic innascut al nemtilor, lucru care intr-adevar e greu de crezut. Spiritul civic e un lucru care se cultiva, se educa, prin legi si sanctiuni. Iar faptul ca AndreaS sta in Germania si n-a venit cu nici un exemplu de spirit civic innascut nu arata nimic. De unde stii AndreaS ca spiritul civic al nemtilor este “in sange” si nu a fost dobandit pe parcurs? Ai vreun exemplu de spirit civic al nemtilor dinaintea legilor si sanctiunilor? Doar asta ar fi un argument plauzibil. Mie imi place psihologia si filozofia si iti zic din ce am mai citit ca omul, fiind un “animal social”, majoritatea aptitudinilor si inclinatiilor le dobandeste in timpul vietii prin contact social, prin educatie, nu se naste cu ele.
    E ca si cum ai zice ca suporterii de fotbal din Anglia, care in urma cu cativa ani erau cei mai mari huligani, iar prin sanctiuni si amenzi s-au civilizat, au spirit civic din nascare. Au acu, da asta nu inseamna ca s-au nascut cu el.
    Cam asta am avut de spus.

    Raspunde
  24. Andrea S. 15 Nov 2010 @ 12:42

    @Alin- tie si tuturor celor care au avut rabdarea sa citeasca tot tacimul…o saptamina sanatoasa si de succes !!
    @ Cristi – ai notat ce subiecte ai de dezbatut …noi sintem pe lista celor care le dezbat \:d/

    Raspunde
  25. Andrea S. 15 Nov 2010 @ 12:52

    da se implica mai peste tot unde este de ajutat…si asta fara sa ii oblige vreo lege. Exempul simplu care imi trece la prima secunda in cap…tsunami- dintre clientii firmei la care sint angajata…au sarit cu sume de peste 5000 de euro mai multe firme. Tinar patron de 25 de ani-doneaza 5000 de euro…fara valuri in presa ci doar pentru ca el asa a simtit ! Nu l-a obligat nimeni…a facut-o pur si simplu !!Michael Schumacher a facut-o la fel cu o suma impresionanta…lista poate continua!
    Treci asa pe strazi…peste tot in curtile oamenilor este ORDINE ! Oare de ce ? Nu ii obliga legea…sa isi tina curtea in ordine…si totusi o fac.
    Raporteaza acum cind se fac acte caritative in Romania cum urla Libertatea sau treci granita dupa Arad sa vezi cum arata curtile romanilor…
    Nu contest ca exista legi care reglemnteaza mult prea multe lucruri aici…dar si fara ele – nemtii isi vad de treaba :)

    Raspunde
  26. alin 15 Nov 2010 @ 13:05

    :)) Andrea, pai cu noi si cu astfel de subiecte nu termina niciodata:))
    Trebuie sa faca alt blog.Ca daca mai gasim cativa asa ca noi e durere mare:) .

    Raspunde
  27. simona 15 Nov 2010 @ 14:30

    @alin Si asta e foarte bine! Doar e democratie, dreptul la libera exprimare, la opinie, nu tb sa fim toti de aceeasi parere. Singura chestie e ca atunci cand faci o afirmatie sa o si argumentezi, ca sa fie credibila;)

    Raspunde
  28. simona 15 Nov 2010 @ 14:31

    si nu m-am referit la alin cand am zis faza cu argumentatul, am vb la modul general.

    Raspunde
  29. Andrea S. 15 Nov 2010 @ 17:02

    Primele doua exemple au fost pur si simplu impuls de moment…acum dupa ce pauza de masa a trecut…am avut timp sa meditez asupra unui exemplu ceva mai elocvent.In Germania se percepe un impozit pentru biserica. 8-9% din venitul lunar…bani pe care din start nu-i mai vezi decit pe fisa de plata. Germania are circa 50 de milioane de enoriasi catolici si evanghelici. 8-9% sa ii ai sau nu in conditiile in care cam 40-45-50 % din salariu oricum iti zboara pe asigurare de sanatate, ingrijire medicala, somaj ,pensie si restul de impozit…nu mi se pare chiar putin. Ei ca sa nu platesti acest impozit pentru biserica…trebuie sa faci o cerere la judecatoria unde locuiesti ( costuri ca 25 €) si poti scapa de cei 8-9% din salariu. La o populatie de ca 82 milioane- cu ca 50 mil. de enoriasi care din cauza costurilor nu renunta ca conditia de credincios …imi pun intrebarea oare de ce?
    Simona crezi ca ar fi mai putin credinciosi daca nu ar plati acest impozit? Eu cred ca mai degraba “interiorul” lor le spune sa o faca avind incredere ca banii sint folositi in scopuri caritabile.
    In afara acestui impozit la fiecare slujba la catolici pentru de acolo pot sa ma pronunt…se aduna tot o suma nu modica care o dau tot din bunavointa si nu constrinsi de lege.
    Un alt mic exemplu -3 familii -string bani si construiesc o scoala in Ghana…si asta dintr-un orasel cu 15.000 de locuitori…mai mult decit atit ofera unuor tineri sanse sa invete…cu banii si timpul investit puteau face si orice altceva…
    http://www.nima-ev.de/index.php?option=com_content&view=article&id=47&Itemid=56
    sau hai sa-ti mai dau un ultim exemplu.
    http://www.hilfe-fuer-kinder.de/- si asta de 20 de ani !!
    din pacate timpul nu imi permite sa-ti si traduc…
    dar sper sa intelegi ca nu tot ceea ce faci faci pentru ca exista legi care sa ti-o impuna. Impulsul trebuie sa vina din fiecare dintre noi-

    Raspunde
  30. simona 15 Nov 2010 @ 23:20

    Da, deci e clar ca nemtii sunt educati de mici in sensul spiritului civic, sunt inconjurati de spirit civic si automat asa se dezvolta.
    Si intr-adevar, pe peste tot, indiferent de tara, exista persoane care sunt inclinate mai mult decat altele spre spiritul civic, iar cu cat esti mai mult inconjurat de astfel de pers, cu atat ai tendinta sa fii si tu la fel.
    Caz inchis:p

    Raspunde
  31. simona 15 Nov 2010 @ 23:22

    Ah si apropos, nu am zis ca in prezent sau de ceva vreme, nemtii nu ar avea spirit civic. Am zis doar ca acest spirit s-a dezvoltat in timp, in urma educarii in acest sens.

    Raspunde
Comentează și tu

Sfat: Inainte de a apasa butonul de mai jos asigura-te ca ai folosit un limbaj decent si ca nu te cheama “masina de spalat”, daca nu vrei ca vorbele tale sa ajunga in spam ;)