Sari la conținut

Ma gandesc sa-mi iau un Mac

apple-logoDe o vreme tot imi pun intrebarea daca un Mac ar fi mai bun pentru mine. N-am avut niciodata si nici nu am pus vreodata mana pe el dar… asa am zis si de iPhone, un produs Apple de care nu m-as mai desparti pentru nimic in lume. Eram reticent cand am luat iPhone-ul, acum nu mai am nici un dubiu.

La fel si cu Mac-ul, sunt putin reticent pentru ca este o chestie noua cu care o sa-mi ia un timp sa ma obisnuiesc. Problema e… cat de indelungat este acest timp, o sa pot oare sa ma obisnuiesc cu el? Din prezentarile video pe care le-am vazut la ei pe site e putin (sau mai mult) diferit de clasicul PC cu care m-am obisnuit de vreo 12 ani cred….

Ma gandesc sa-l iau direct din state, am niste cunoscuti care o sa vina de acolo, asa ca cea mai iefitna varianta ar fi asta, sa mi-l aduca cineva. La noi este foarte scump…

Sunt cativa prin blogosfera care am inteles ca au trecut pe Mac si as vrea sa-i intreb pe ei, din experienta personala daca e mai bine sau nu, daca te poti obisnui cu el relativ repede si care este diferenta intre PC si Mac. Eventual si experientele neplacute pe care le-au avut odata cu aceasta schimbare.

Ma gandesc sa-mi iau un laptop, pe care sa-l folosesc pe post de desktop in general si sa-l pot lua cu mine daca e cazul.

Pentru ca m-am obisnuit de foarte mult timp sa lucrez cu 2 monitoare, intrebarea ar fi daca pot sa leg monitorul meu clasic la Mac, sa-l folosesc ca monitor suplimentar? Dar tastatura?

Pentru cei care inca nu stiu, eu sunt designer, deci folosesc programe dedicate meseriei mele. Toate aceste programe cum se comporta pe Mac?

O sa-mi fie greu sa lucrez acasa pe Mac si la birou pe PC? Ma refer la sursele care le fac in Flash/Photoshop/Illustrator sunt ele compatibile cu cele 2 sisteme de operare?

Fonturile la fel… am inteles ca sunt fonturi speciale de Mac si fonturi speciale de  PC… nu sunt compatibile deloc fonturile de pe PC pe Mac?

Daca o sa mai am intrebari o sa le pun prin comentarii, pe moment nu-mi vin in minte.

Ti-a placut acest articol?
comentarii Facebook
48 comentarii
  1. Ovi 9 Apr 2010 @ 14:50

    Deci sa o luam incet. Stiind cu ce te ocupi tu, sfatul meu e GO FOR IT. E ideal pentru ce ai tu nevoie. Photoshop, AI, etc au fost create nativ pentru MAC apoi portate pentru Win, deci clar castigi viteza de procesare net superioara PC.
    Ce trebuie sa te hotarasti e ce anume vrei sa iti iei. Portabil sau fix. Eu am ales varianta de mijloc, adica Mac Mini. E mic, il legi la monitorul/tv tau fara nici o problema, pui o tastatura (ti-as recomanda sa iti iei o tastatura Apple) si un mouse. Daca HDD cu care vine t-i se pare mic, se poate schimba fara probleme, avand un HDD de laptop, la fel si cu memoriile. Are WLaN built in deci ai scapat si de cabluri. Ah si ca cireasa de pe tort vine cu o telecomanda inclusa. De ce sunt asa extaziat de asta? Pentru ca de multe ori folosesc Mac Mini pe post de Media Center la TV LCD.
    Sunetul iese digital.
    Acuma reantorcandu-ne la “problema” nu tre sa iti faci griji de compatibilitate. Merge ca uns totul. Eu nu am nici o problema. SI ca sa intelegi cat e de ok, sotia mea lucreaza la el din prima clipa (dupa 5 min de quick training) fara nici o problema, si ea e utilizator doar de Win, nu a vazut niciodata Mac sau Linux. Deci mai stai si te gandesti inca? ACT!

    Raspunde
  2. NightOn 9 Apr 2010 @ 14:52

    Nu ti-as recomanda Mac decat daca te ocupi de foto/video/sunet.

    Raspunde
  3. criserb 9 Apr 2010 @ 16:38

    @Ovi – Merci pentru detalii, bine ca stiu acum ca ai, am sa te bat la cap :P

    @NightOn – Am zis, sunt designer, ma ocup non-stop cu foto, din cand in cand cu video… sunet mai rar.. Tocmai asta e motivul pentru care vreau sa trec, pentru a-mi oprimiza munca. Am auzit ca se misca mult, mult mai bine un Mac :)

    Raspunde
  4. Geo 9 Apr 2010 @ 16:56

    Eu am trecut pe Mac in toamna anului trecut, nu m-as intoarce pentru nimic in lume. Background info:
    – programez
    – toate trebile de la job is super optimizate pt Win, la mine pana configurez ceva din comun ne smulgem vreo 2-3 parul din cap
    – cand merge, MERGE, nu se joaca
    – la usurinta acomodarii, iti garantez ca e de-a dreptul simplu; plus de asta, cand revii pe un comp “normal” te minunezi neincetat cat de greu a devenit totul
    – incearca sa ai la indemana ceva de genul http://www.amazon.com/Switching-Mac-Missing-Manual-Leopard/dp/0596514123/ref=pd_sim_b_4 pentru cazurile cand nu poti folosi metoda “suna un prieten”

    Raspunde
  5. iulisir 9 Apr 2010 @ 17:18

    2 sugestii:
    -daca esti Windows-addicted, nu te gandi ca pui Windows pe el: pierzi si din performanta si foarte mult din baterie (ma refer la laptop)
    -daca te hotarasti sa faci switch-ul, mai asteapta pana in vara. Iunie-iulie este perioada in care Apple schimba gama de iphone/mac

    Raspunde
  6. DAD 9 Apr 2010 @ 17:42

    Nu stiam ca esti designer cu toate ca te citesc de mult.Ai un mod placut de a povesti/descrie ceva.Daca ai placere si timp liber poate faci un mini tutorial cum se fac bannere in flash.Ma chinui de ceva vreme si nu am reusit pt ca nu are cine sa ma invete…
    ps:da sunt fata,dar nu blonda :-b

    Raspunde
  7. Pan 9 Apr 2010 @ 18:37

    Am lucrat si eu pe Mac mini si iMac(21,5 inchi, cu rezoluţia de 1920 x 1080, se vedea incredibil, dar aveau ceva probleme lcd-urile, se incalzeau prea mult). Daca ai mai lucrat pe Linux nu ai nicio problema,in schimb e mult mai usor de utilizat, chiar prea simplu si este recomandat pentru un designer.
    Mai multe vezi aici:
    http://www.macuser.ro/

    Raspunde
  8. Alexei Ciprian 9 Apr 2010 @ 19:20

    @NightOn afirmatia ta e bazata pe …. (completeaza tu spatiile punctate)

    @Criserb eMAG are programul ala cu extragarantia vietii. ia unul si ai timp sa-ti dai seama in 30 de zile daca te ajuta sau nu. nu-ti face probleme ca-l cumperi de la emag si nu direct de la dealerii autorizati/specializati ca service-ul/garantia nu-ti sunt asigurate de ei si n-ai batai de cap in caz de ceva

    Raspunde
  9. Florin M. 9 Apr 2010 @ 19:48

    Eu lucrez pe 3 tipuri de MAC, un sistem, un desktop si un laptop pe care fac flayere, afise A3, editez video si foto.Nu-ti spun cat de multumit sunt de ele, cand ajung acasa si ma pun la laptop-ul meu incep sa rad cat de fragil mi se pare.
    Daca iti permiti cumparati unu fara nicio ezitare, pentru webdesign merge super si nu cred ca mai ai nevoie de un al2lea monitor, aici ma refer la sistemele deskotp care au monitoare de 22″ si poti lucra in libertate.
    De obisnuit, te vei obisnui repede deoarece nu-i asa mare diferenta. E mai navigabil si totul tie dat mana-n gura. singura dilema ar fi butoanele de inchidere si minimizare situate in partea stanga, nu in partea dreapta ca la windows.
    In concluzie, nu ezita si cumparati unul cat mai repede :D

    Raspunde
  10. Florin M. 9 Apr 2010 @ 19:49

    si inca ceva, Adobe lucreaza excelent cu Mac-ul, chiar mai bine ca pc-urile obisnuite :)

    Raspunde
  11. Alina 9 Apr 2010 @ 20:22

    Ca sa echilibrez discutia :)
    Eu incerc sa stau cat mai departe de Mac cu putinta. Tocmai am scapat de unul. Mi se pare gandit pe invers, toate lucrurile sunt anapoda si fata de un Linux se misca super incet.
    In plus, sa faci development pentru Mac e tortura curata. El ar trebui sa fie “compatibil”, dar e compatibil dupa regulile lor.

    Dar nu l-am folosit pentru foto/design, deci din acest punct de vedere nu-mi pot da cu parerea.

    Raspunde
  12. alin 9 Apr 2010 @ 21:15

    Deci ai tastat “I want to buy a performant computer” pe Google ca sa inteleg:) Ajuta si asta la ceva:)

    Raspunde
  13. Pyuric 9 Apr 2010 @ 21:29

    Eu am testat ceva timp, cam vreun an, fiindca aveam un desktop la sediul eOk.ro, si si-a cumparat si Florin G. un MacBook… Mi se pare ok, m-am obisnuit rapid cu el si e chiar misto.

    Nu mi-as cumpara insa in perioada urmatoare fiindca nu consider ca am nevoie momentan, nu e o prioritate (eventual dupa ce imi cedeaza Lenovo-ul, dar deocamdata inca se descurca bine bine).

    Avand in vedere jobul tau, eu cred ca te-ai intelege ft bine cu un Mac. :)

    Era putin dubios insa ca orice site si orice design arata ft misto pe Mac, se vedeau culorile genial, insa pe un PC normal nu erau cine stie ce… Ma rog, nu e chiar specialitatea mea, deci nevermind me. :))

    Raspunde
  14. Mihai Stanescu 9 Apr 2010 @ 23:33

    nefiind un specialist in IT/design sau orice alt domeniu de genul asta, pot sa iti spun doar 2 lucruri:

    1. fiind eu de cam 3 ani “Mac addict”, am lucrat saptamana trecuta pe un (alt) laptop, sub windows. sincer, mi s-a parut ca ma intorc in trecut, cu 10-15 ani. toate comenzile erau greoaie, timpii de raspuns …imensi, etc.

    2. Mac-ul e o declaratie de stil, dincolo de performantele lui. Steve Jobs a reusit, de multishor, sa construiasca un “trib” usor recongoscibil: cafenele, gari, aeroporturi. cum se reflecta asta la mine? in cazul in care ma duc la o intalnire de business, daca vad (inca) un Mac pe masa, ma relaxez. sunt intre oameni buni. si niciodata pana acum nu mi-a fost infirmata aceasta senzatie.

    Raspunde
  15. Mihai 10 Apr 2010 @ 00:31

    Cred ca ai nevoie de un ecran de cel putin 15′ care inseamna minim 1700$ in US. Pt. un Mac mai zdravan ajungi la 2000$ si cu banii aia cumperi o scula PC mult mai performanta. Sunt totusi 6000 de lei.
    Poti incerca un sistem de operare de la Mac pe PC.
    Eu am decis sa iau iPhone dupa 5 secunde de test. Am testat un macbook pro 5 zile si nu m-am indragostit asa tare ca sa merite $$.

    Raspunde
  16. raca 10 Apr 2010 @ 01:48

    Criserb,
    care 12 ani de PC/windows prietene? Ai uitat ca faceam schimb de dischete cu jocuri in generala sau nu stii cate decenii au trecut de cand te-a adus barza?

    Raspunde
  17. stan georgian 10 Apr 2010 @ 10:44
    Raspunde
  18. sip 10 Apr 2010 @ 11:22

    Trebuie sa trec si eu ?:( Ca nu vreu sa ma las la tine !:(

    Raspunde
  19. Valy & Deima COFARU 10 Apr 2010 @ 14:13

    Buna Cristi ! In primul rand nu sunt specialist in Mac , asa ca parerea mea poate ca este una subiectiva.
    Am cunostinte in LA care lucreaza pe Mac si care ” ma cearta ” ca sunt ” preistoric ” pe WIN.
    Am incercat odata si m-am lecuit.
    Un exemplu: Un LCD Sony BRAVIA de 52 de inch care il am conectat la unul din desktop-urile de acasa. incerc sa ma initiez in video si foto editing si am nevoie de un lcd sa imi arate calitate, acest LCD l-am cumparat cu 1800 $ , cam cat m-ar costa DOAR sa imi schimb calculatorul , nu mai mentionez toate softurile si toata reteaua din casa pe care am acumulat-o in timp. Cu alte cuvinte , ca sa ajung la rezultatele care le obtin cu ceea ce am acuma cu WIN , m-ar costa mii de dolari.
    Nu consider ca merita efortul financiar ! I can be Wrong.
    In cazul in care treci pe MAC asteptam cu nerabdare detalii si pareri de la tine.

    Raspunde
  20. Marius Moga 10 Apr 2010 @ 14:41

    Chiar sunt curios de schimbare. Te-ai hotarat daca o sa treci pe Mac? Si eu as vrea in vara sa imi iau unul, dar nu sunt sigur daca ma pot adapta… Dar ca performante sunt sigur ca e mult mai bun Mac-ul.

    Raspunde
  21. criserb 10 Apr 2010 @ 15:58

    @iulisir – nici prin cap nu imi trece fac chestia asta, sa-mi iau Mac si sa pun Win pe el :) Am sa astept cam pana in vara/toamna, atunci imi vin niste amici din state.

    @DAD – cu tutorialele de a face un banner nu e chiar asa simplu… dar poate intr-o zi am sa fac si un astfel de tutorial :)

    @Pan – n-am lucrat nici pe Linux :( Ala chiar nu m-a tentat, era prea mult ecran negru :P

    @Alexei Ciprian – Nu stiam de programul celor de la eMag, 10x :)

    @Florin M. – Merci pentru sfat :)

    @Alina – Sa speram ca pe partea de design se misca mai bine, din cate am inteles eu pentru asta a fost facut.

    @Alin – Pe google gasesti multe, de aia vroiam parerea celor care au trecut de la Win la Mac.

    @Pyuric – Tu chiar le-ai incercat pe toate? :)

    @Mihai Stanescu – Interesant punctul de vedere, dar totusi nu-mi iau Mac pentru asta :) Il iau ca sa produc pe el, sa produc mai “repede”. Interesant ca toata lumea zice de aceasta diferenta intre ele… de 10 – 15 ani, daca e chiar asa de bun, de ce nu e asa raspandit si la noi? Sa fie doar problema costului?

    @Mihai – Mda, stiu ca e scump, dar poate chiar face aceasta diferenta…

    @Raca – Asa mult a trecut de atunci? Nu mai stiu man, stiu ca aveam calculator la 1 – 2 ani de la revolutie :) Deci ai dreptate, a trecut ceva timp de atunci…

    @george – stiu, tie iti place mouse-ul :)

    @Valy – Sa incelg ca ar trebui sa schimb si routerul wireless? Nici ala nu e compatibil cu Mac-ul? Monitorul pe care il ai nu-l poti atasa la Mac? Cat despre softuri asta e problema la care ma gandesc si eu, dar banuiesc ca incet, incet se poate rezolva…

    @Marius Moga – si eu sunt curios, dar mai astept cateva luni, acum nu am banii necesari, dar l-a lua pe loc sa fac cateva teste.

    Raspunde
  22. Alexei Ciprian 10 Apr 2010 @ 16:23

    modul de functionare al unei retele nu are legatura cu os-ul folosit pe calculator. nu exista protocoale diferite pt toate sistemele de operare. routerul wireless probabil ca-l vei vinde deoarece Mac-urile stiu default sa dea net la alte calculatoare prin toate porturile: usb, wireless, firewire. desktopul meu ofera internet wireless la toate laptopurile si telefoanele din casa fara a-si diminua din performante

    daca ai licenta pt aplicatiile pe care le folosesti in mediul MS, probabil ca pe baza lor le vei putea folosi si versiunile pt OS X. difera de la caz la caz, in functie de politica producatorilor. nu cunosc ce apps folosesti in activitatea ta. vezi pe siteurile productorilor daca au versiune portate si pe OS X si daca poti folosi licenta.

    nu toate apps folosite in win au fost portate de catre producatori si pe os x dar poti cauta alternative. daca nici alternative nu gasesti, nu e nici o problema sa-ti instalezi win nativ sau virtualizat. exista si solutia numita http://www.codeweavers.com/products/cxmac/ prin care poti instala doar aplicatiile de win pe mac fara sa instalezi win propriu-zis.

    solutii exista pt orice. trebuie doar putina bunavointa si deschidere catre ceva nou, diferit.

    Raspunde
  23. dan 10 Apr 2010 @ 18:17

    Lucrez cu mac-uri:

    – daca vrei sa pui windows pe el nu merita banii ( la 50 mil. cat costa cel mai ieftin macbook pro, iti iei un sony vaio serios) (inteleg ca ai zis ca nu vrei sa pui win pe el)
    – chiar acum nu e momentul sa iei, versiunile curente o sa fie upgradate soon, cel putin laptopurile la core i5 / i7 ( http://www.macrumors.com acolo mai gasesti informatii) (dar pana in vara cand zici ca iti vin prietenii sigur o sa fie versiunile noi, care trebuiau sa apara in aprilie dar au amanat din cauza unor probleme de productie la intel)

    – garantie nu ai la ele daca le iei din sua, dar e ok din cauza asta ia-ti un model mai ieftin si il desfaci si-i faci tu upgrade: chiar si unibody se desface usor, e cu suruburi.
    Upgrade-ul sau configuratiile mai tari la ei sunt f scumpe: iei minim, cu un hdd de 160 si 2 gb ram si iti iei un hdd de 500 si 4 gb ram si e ok.

    – e posibil sa zici ca nu ai nevoie de spatiu mare pe disk dar la photo video chiar ai, vorba aia: Disk space, the final frontier…”

    Macurile merg ok pe wifi normal 108g/g, eu am dlink, merge pt mac si pc, toate merg. Nu doar ca e wifi normal, sau eventual stie si n, dar stie si versiunile anterioare, dar ai si bluetooth. Chiar si mac mini are wifi si bluetooth.

    Daca vrei performanta ia-ti macbook, macu mini e mai slabut desi e dual core.

    Mufa pt monitor nu e ca la pc (zic de laptop) dar sunt adaptoare, e vreo 85 lei adaptorul.

    M-am jucat cu un macbook pro unibody de 13 inch, cel mai iefin, se misca mai bine ca mini-urile la 2ghz, ai 6 ore autonomie la baterie. La aia daca ii pui hdd mai mare si mai mult ram cred ca iti faci treaba ok cu el. Si acasa il tii la monitor normal mai mare.

    Si in plus o kestie f utila e un Drobo. Fotografii il folosesc, pana acum aveau device doar firefire, acum au NAS, adica se leaga la reteaua locala. Costa in jur de 600$ si ii bagi in el hard disk-uri normale. Poti baga mai multe si ti le vede ca un singur hdd. Daca nu mai ai capacitate poti scoate unul si sa pui in locul lui unul mai mare.

    E ca un fel de RAID doar ca poti adauga altele in timp si nu trebe sa formatezi tot device-ul. In caz ca unul din harduri crapa, datele nu le pierzi, pur si simplu scoti hardu si bagi altu si iti reface matricea cu toate datele. Totul se face automat, iti indica prin led-uri, apar cu rosu cand sistemul se umple. http://www.drobo.com/ neaparat cu retea, nu pe firewire.

    Raspunde
  24. Alina 10 Apr 2010 @ 18:40

    Exact, solutie exista pentru orice.

    Ia incearca mataluta un Ubuntu cu un wine care ruleaza aplicatii de Win ;)

    La banii pe care ii dai pe Mac iei super hardware de la o firma decenta. Apropo, din experienta de testing de hardware Apple de vreo 4 ani, crede-ma, sunt in urma fata de restul. Si primim harware de ultima generatie pentru ca avem colaborare cu ei. Aceeasi colaborare avem cu HP si nu se compara calitativ.

    Poate aplicatiile iti dau impresia ca merg mai smooth, dar in realitate hardwareul e destul de prost.

    Raspunde
  25. dan 10 Apr 2010 @ 19:26

    Trebuie sa te contrazic alina, se compara, iti zic ca pers. ce a lucrat destul de mult si pe Apple si pe HP. Cat ma tine bateria la hp? 2 ore daca nu folosesc aplicatii cpu intensive. La cel mai amarat macbook, de ala alb, in varianta veche ma tine 3ore orice as face. Si la HP fix 1 an si 2 luni m-a tinut acumulatorul, putin peste garantia laptopului. Nu mai vreau HP never-ever.

    Si la build quality, HP-ul mi se pare tare “subred”, cand il tin in mana si nu zic de un anumit model, am vazut problema asta si la modele mai scumpe.

    Iar legat de faptul ca apple are tehnologii invechite e discutabila. La multe tehnologii ei au fost primii care le-au introdus. Puteti gasi multe informatii despre asta pe net.

    Daca iei si compari un mabook pro care a fost updatat acum 8-9 luni si il compari cu un model de HP scos saptamana trecuta, desigur ca e mai tare tehnologic vorbind, dar apple e cunoscut ca isi updateaza produsele odata la un an, ceea ce e ok.

    Oricum tineti cont ca toate sunt facute in China. Dar macar la laptopurile apple de aluminiu si cu sticla la ecran nu cred ca for fi probleme fizice-mecanice. M-am uitat in detaliu la multe laptopuri, din orice nu a fost apple nu cred ca exista vre-unul care sa zic ca imi place si ca e rezistent.

    Si apple a avut problema cu carcasa la cel de plastic la inceput, in timp se ingalbenea si apareau crapaturi. Asta pt ca sunt ca si celelalte MADE in CHINA.

    Iar dintre astea de firma, dupa ce am avut Acer Aspire One (da, netbook) cred ca daca ar fi sa-mi iau un laptop PC, nu mi-as lua nici HP, nici Toshiba sau altele de firma decat un Sony. Si daca n-as avea bani de sony cred ca mi-as lua Acer, am vazut modele la 700 euro cu 8 ore baterie, ecran cu LED si configuratie ok.

    La ce am spus ma refer strict la tehnologii. Nu la capacitati de memorie/hdd.

    Iar legat de ubuntu, nu cred ca e alegerea buna in cazul lui, pt aplicatii audio/video.
    Am si folosesc si ubuntu, am incercat sa rulez Photoshop in wine si nu prea merge. Singura versiune care poate fi facuta sa mearga partial e CS2.

    Linuxu ca desktop e bun pt navigare, editare de texte si chiar dezvoltare de aplicatii. E de preferat XP-ului pt ca e mai stabil. Dar pt audio/video, softurile mai serioase nu merg pe linux. Oricat mi-ar place sa-ti recomand linux pt ca e open source, free, degeaba ti-as recomanda sa te chinui apoi sa cauti aplicatii audio/video ce merg. Nu zic ca nu sunt doar ca nu-s la nivelul celor comerciale de Windows/OSX.

    Mai e un punct forte la apple: se devalorizeaza mai greu in timp. Si cele second costa destul de multa. Un PC dupa 12 luni nu prea mai valoreaza nimic.

    Partea mai nasoala sta la pret dar daca ti-l aduci din sua e ok, preturile acolo sunt decente.

    Raspunde
  26. Alexei Ciprian 10 Apr 2010 @ 19:39

    Dan, ti-ai luat un Mac din SUA sau din orice alta tara de pe planeta asta si te-ai dus cu chitanta/factura la service-urile autorizate din RO si te-au trimis la plimbare?

    Daca da, ma bucur. Ineptii mai mari decat cele emanate de tine si de Alina nu mi-a fost dat sa citesc prea des.

    Raspunde
  27. NightOn 10 Apr 2010 @ 20:13

    @Alexei Ciprian: pe faptul ca am Mac. Si daca il iei doar asa de fite nu are sens investitia. Daca il iei pentru foto/video/sunet…ceva mai profesional, este investitia ideala. Sper ca e ok raspunsul pentru tine :)

    Raspunde
  28. dan 10 Apr 2010 @ 20:40

    @Alexei:

    Nu, nu am patit personal, @criserb stie ca daca vrea sa afle exact cum e cu garantia intreaba la Apple Romania.

    In general orice produs achizitionat (la orice firma mare sau mai putin cunoscuta) din alta parte (sua/asia) face treaba mai complicata si uneori clientul e pus sa trimita produsul inapoi in tara respectiva. Stiu o faza de-asta cu cineva caruia i-a crapat alimentatorul la macbook si cei de la apple.ro spuneau ca acel tip de defect n-au cum sa-l rezolve ei, acuma nu stiu, poate s-au mai schimbat lucrurile intre timp, treaba era de prin 2005.

    Si chiar asa daca intrebi la apple romania si iti zic ca asigura garantia global nu bag mana in foc ca daca @criserb va avea o problema cu el va fi totul rezolvat rapid/imediat si ca nu va fi nici o problema.

    Ganditi-va ca pretul de vanzare din SUA e in dolari, exact acelasi pret e la noi in euro si se mai adauga taxe (asa zic ei) asa ca aici e mult mai scump un produs apple. Si atunci Apple care isi pune preturile in euro ce interes ar avea ca noi europenii sa cumparam din SUA? Nici una. Pe acelasi motiv sunt sigur ca pot apare probleme, de genu “trebuie sa il trimiteti in sua”.

    Nu zic ca asa stau lucrurile ci ca e posibil sa pateasca asa ceva. Dar daca apple romania iti zice ca e ok daca si-l ia din sua si nu o sa fie nici o problema cu garantia atunci e super.

    Iar legat de ineptiile ce le spun, e urat din partea ta sa arunci cu mizerie tu cel destept care le stii pe toate ( si mai si faci reclama la un site mac related).

    Cum inteleg eu critica in domeniul asta e asa: zici ca nu am dreptata la kestia x si y si apoi zici care e parerea ta, cum vezi tu lucrurile, ca sa invatam toti din asta.

    Ce ti-am scris am scris cum vad eu lucrurile ca utilizator de sisteme Apple, Windows si Linux. Asa vede un user apple, poate pt tine sunt ineptii totusi incercam sa fim realisti aici, nu-i apple buricu pamanatului.

    Am prieten care si-a luat macbook alb si i s-a ingalbenit nasol, am alt prieten tot cu macbook si i-a crapat, am si eu un bacbook alb crapat (nu in asa hal ca la priet. meu).

    Deci nimic nu-i perfect pe pamantu asta. OSX si el se mai intepeneste uneori. Snow Leopard merge mult mai bine ca predecesorul, la care de multe ori mi se intepeneau aplicatiile.

    Cu 5000 lei ce iti iei? 160 gb hdd, dual core la 2.2 si 2 gb de ram. Cam subtire.
    Astea is ineptii?

    Intreab-o pe Alina ce HP iti iei cu 5000 lei si sigur nu iti iei cu hdd de 160 care e f mic in mom. asta.

    @Criserb: oricum daca ajungi la concluzia ca e mult mai convenabil (si e) sa iti iei versiunea cea mai ieftina si sa ii faci tu upgrade, atunci garantia nu conteaza, ca oricum il desfaci.

    Raspunde
  29. Alina 10 Apr 2010 @ 21:29

    @Alexei
    Postul tau mi-a adus aminte de urmatorul filmulet:
    http://www.youtube.com/watch?v=OD8OcPGScRU

    Singura problema majora de hardware pe care am avut-o eu cu MacBook Pro a fost ca mi-a murit bateria in mai putin de un an, fara a-l folosi intensiv. In rest, ma calca pe nervi cam orice la el. Dar, din pacate, produsul la care lucram trebuie sa aiba si suport de MacOs(bleah, tocmai ne-au fost raportate probleme pe Snow Leopard)

    Eu am acum un HP EliteBook 8539w cu un SSD in el. Personal mi se pare ca se misca super bine, excelent. Sunt foarte multumita de el.

    Stiu ca Linux nu este o optiune pentru cei care sunt in foto/video, dar as vrea ca lumea sa incerce inainte sa dea cu piciorul in el. Mie mi se pare la fel de usor de folosit ca un Win sau un MacOs.

    Raspunde
  30. Alina 10 Apr 2010 @ 21:30

    Vroiam sa zic HP EliteBook 8530.

    Raspunde
  31. Alexei Ciprian 10 Apr 2010 @ 21:31

    @NightOn
    Hai sa terminam cu prostiile foto/video/sunet. E un calculator ca oricare altul. Modelele acopera toate nevoile: consumer, semi si pro. Atata timp cat mie-mi satisface nevoile si ma face mai productiv, indiferent ca e vorba de foto/video/sunet sau solitaire, inseamna ca “merita investitia”.
    Daca nevoile lui X sunt satisfacute de produsul Y iar ale mele de produsul Z, ambele produse sunt bune.

    @Dan
    In general lucrurile sunt putin diferite in cazul companiei, produselor si customer service-ul Apple.

    1. Nu exista Apple Romania. Exista un singur distribuitor de produse apple in RO, Apcom fosta I.R.I.S. S.A., Authorised Apple Distributor
    2. Exista 2 firme in RO care asigura service si garantie, indiferent daca-l cumperi de la ei, eMAG sau orice alt magazin din RO sau din afara: iStyle si Noumax. In functie de “meseriasul” de care ai norocul sa dai atunci cand te duci la ei cu o problema, aceasta se rezolva rapid sau deloc.
    3. Cele mai multe probleme se rezolva prin inlocuirea pieselor si nu e valabil numai la Apple Inc aceasta practica.
    4. Nu au nici un interes ca europenii sa-si cumpere Mac-uri din SUA si din cauza asta nu poti comanda online de pe siteul lor. Despre cum se formeaza preturile Mac-urilor in RO, de ce sunt mai scumpe la noi decat in alte tari din EU sau de ce sunt mai scumpe in EU fata de USA sau Japonia, vei gasi informatii oficiale pe siteul caruia “ii fac reclama”.
    5. Pentru 5000 lei eu cumpar un calculator. Un laptop sau un desktop. Eu nu cumpar hardware sau soft. Nu ma intereseaza ce are “sub capota” atata timp cat imi satisface nevoile. Win spre deosebire de distributiile de Linux si OS X, manageriaza mult mai prost resursele hardware. Suntem orbiti de un marketing de rahat cu jdemii de megapixeli, cu sute de GHz, munti de GB si tone de RAM. De asemenea, de cei 5000 de lei cumpar si customer service pe care nici o alta companie nu-l ofera atat de bine.
    6. Nu e mai urat sa “arunc cu mizerie” daca asta il ajuta pe Criserb sa-si faca o opinie corecta decat sa dau sfaturi intr-un mod autoritar si grav despre lucruri pe care nu le cunosc. Spui prostii si cand vorbesti despre desfacutul si upgrade-ul unui Mac. Doar iMac-ul si Mini-ul sunt mai dificil de desfacut si mai bine te duci la unul dintre cele 2 service-uri care te vor ajuta fara nici o problema. Memoriile le poti schimba si singur atat la portabile cat si la iMac sau MacPro si fara sa pierzi garantia. Hdd e mai dificil de schimbat la iMac si MacMini.

    Da, MacBook-ul este cel mai nasol produs al lor si asta doar din cauza carcasei. Sunt la al 2-lea dar nu recomand nimanui decat ca ultima solutie. Alaturi de multi altii, m-am bucurat mult cand au reintrodus modelul de 13” in gama de portabile PRO

    Raspunde
  32. Alexei Ciprian 10 Apr 2010 @ 21:41

    @Alina
    Prin 2006 am avut si eu o problema cu o bterie de la MB si am scris un mail la iStyle in care am explicat ce se intampla, mi-au raspuns in aceeasi zi, a doua zi am trimis DOAR bateria la ei iar dupa 2 zile aveam bateria noua acasa.

    Poate parea putin ciudat sa te descurci bine in distributii linux dar sa nu poti lucra bine in OS X care e tot un os unix based dar asta tine de fiecare dintre noi, de modul de lucru si de puterea de adaptare. Asta nu face cu nimic mai prost un OS fata de altul. Iti dai seama ca si unul care s-a nascut cu OS X, Fedora sau BSD in momentul in care-l pui la un PC cu Win e posibil sa-l gaseasca anapoda si prost si sa nu-l poata folosi.

    Raspunde
  33. dan 10 Apr 2010 @ 21:57

    @Alexei

    Ok, deacord cu ce spui, treaba oricum e relativa, cel mai corect e cum zici tu, sa nu se faca upgrade, asta voiam de la tine sa zici mai multe, ca sa stiu la ce te referi.

    Eu personal am facut upgrade la un mac mini, schimbat memorie si hard (pus hard de 500), se face f. usor, sunt si o groaza de tutoriale pe net, cu poze si pasi, eu am facut o prostioara si am uitat sa reconectez un senzor si nu se mai oprea ventilatorul, deci bine de stiut inainte).

    Am schimbat ecranul la macbook-ul alb al unui prieten. Daduse cu cotul din greseala si l-a stricat. Era inca in garantie dar fiind vina lui cei de la I.R.I.S. i-au cerut 500 euro pt un ecran nou+montare. Adica jumatate din pretul ce il daduse. A comandat frumos un ecran nou, de pe net, de la o firma ce vinde componente pt laptopuri, l-a costat 100$ cu tot cu transport din Canada si l-am montat. A fost destul de aiurea ca a trebuit desfacut bucati, dar a mers ok si baiatul se bucura ca ecranul cel nou era Samsung fatza de cel vechi LG.

    Deci in unele cazuri merita sa pierzi o dupamasa ca sa nu dai 500Euro ci doar 100$.

    Pe de alta parte cand ai banu si nu ai timp de pierdut, iti faci totu la ei.

    Raspunde
  34. octavian 10 Apr 2010 @ 22:05

    O singura intrebare: de ce insistati cu garantia? este mac-ul atat de prost si cereaza repede si implicit ai nevoie de garantie sa il repari?

    Raspunde
  35. Alexei Ciprian 10 Apr 2010 @ 22:14

    @Octavian

    Cei in situatia lui criserb adica posibil viitor switcher, vin cu niste tare la pachet obtinute in timpul utilizarii pc-urilor. Unele dintre ele sunt legate de probleme de garantie/service. Cum multe magazine de la noi procedeaza total neprofesionist si in momentul in care le-ai dat banu te trateaza cu curul, oamenii se gandesc serios la acest aspect atunci cand scot 5.000 de lei din buzunar pt un laptop.

    Mac-urile se strica la fel de repede ca orice calculator produs de om. Poate functiona ani intregi fara nici o problema, poate muri dupa 2 zile sau in ultima zi de garantie.

    Raspunde
  36. Alina 10 Apr 2010 @ 23:13

    @Alexei
    Macul meu era de anul trecut.
    Tocmai am primit unul nou, cu noul animal instalat pe el, sa vedem ce poate.

    Eu imi pastrez parerea, MacOs este un produs supraapreciat, nu mi se pare cu nimic mai util decat un Ubuntu. In plus, pentru orice nimic trebuie sa scoti banul din buzunar.

    Dar, traiesc intr-un mediu cu fani Apple de cand lumea :) (adica de cand au aparut computatoarele). Stiu cum e cu fanatismul Apple. Ce sa zis, respect pentru marketing.

    Dar intr-un final stii ce solutie au gasit respectivii pentru a-si rezolva problemele? Au pus o masina virtuala cu Linux :).

    Raspunde
  37. Alina 10 Apr 2010 @ 23:40

    @Cristi STIU! Solutia ideala:)
    Cumperi cel mai tare laptop hardware din cei 5000.
    Pui pe el Windows sau Linux si in plus o masina virtuala de la Sun care mai nou poate hosta si MacOs. Si poti avea pe acelasi sistem Win, Linux si MacOs.

    Raspunde
  38. Alex Dima 11 Apr 2010 @ 10:18

    Eu MAC nu am insa am intrat recent in posesia unui PocketPC de la Acer, N30. In spirit de gluma spun ca nu e bine sa iei o scula prea desteapta pentru ca eu nu prea i`am dat de cap nici acum :)). AM reusit sa instalez WLANUL si alte chestii dar tot nu ma pot uita la filme, si nu am aflat de nicaieri cum pot face asta :)

    Raspunde
  39. ovidiu 11 Apr 2010 @ 12:31

    Salutare.

    Personal am contact cu Mac-ul inca de la os9 si g3 (iBook daca mai stie cineva).. :)

    Acum lucrez pe un MacBookPro , cel cu doua placi grafice si core 2 duo, top of the line in momentul achizitiei. Din cand in cand acasa mai deschid un iMac, dar nu mai stiu configuratie, tot core 2 duo in orice caz…

    Pro: OS-ul net superior la tot ce am vazut eu, Aici discutiile cu Linux sint greu de dus la capat. ca poate linux-ul merge mai rpd, dar ce sa fac cu el? NU exista Adobe pe linux. Pentru mine punct aici :) si sint convins ca si pt tine. Restul, totul este superior. De la durata bateriei, 3 ore jumatate la mine cu totul pornit la max si cel putin 3 adobe deschise, pana la build quality. Eu personal nu am mai vazut laptop construit din metal :) Alt pro mare rau de tot: nu am nevoie de antivurus. ever.

    Cons: Costuri f mari.

    Eu sint in principal AS developer. Nu intru in detalii, dar in windows poti sa bagi mult mi multa sarma si sa hacuiesti muuult mai usor decat in Mac OS.

    Tot legat de flash, in mac osx daca faci un text field, este aliniat cum trebuie. Acelasi fisier deschis in win, se afiseaza ca si cum fontul s-a realiniat pe verticala vreo 5 pixeli… E cam deranjant sa stii :)

    Dureaza ceva pana te obisnuiesti cu lipsa tastelor gen END, Del, etc.

    Daca folosesti tot felul de programele de care nu a auzit nimeni, pe langa cele de design… well, mac will suck ca nu o sa le gasesti. Daca insa folosesti mainly design products,o sa fii uimit. Si nu exagerez cu nimic.

    Sper sa-ti iei :)
    Ovidiu.

    BTW: Oricand ai che da o tura si ti-l arat, si poti sa incerci ce vrei tu.

    Raspunde
  40. Alina 11 Apr 2010 @ 12:36

    Ehe, incearca sa faci sa mearga un Mac cu un wireless dat de un modem ADSL criptat cu WPA… Eu am ramas la sarma intr-un final.

    Raspunde
  41. dan 11 Apr 2010 @ 13:04

    http://www.engadget.com/2010/04/10/macbook-pro-updates-almost-upon-us-screenshot-of-new-model-numb/

    Daca te-ai decis la mac, cred ca MacBook Pro e alegerea buna, pt ca mac-ul mini nu e f. rapid, iar iMac-ul nu e asa practic, avand inclus in el monitorul.

    Raspunde
  42. criserb 11 Apr 2010 @ 15:50

    @Alexei Ciprian – Uite chiar nu stiam ca Mac-urile stiu sa dea net singure si nu au nevoie de un router wireless pentru asta, multumesc de informatie.

    @dan – acum lucrez pe un Sony Vaio. Nu e el “foarte serios” dar eu sunt super incantat de el, merge brici. Dupa cateva luni de la instalarea Windowsului merge mai greu dar pana atunci e ok. Stii cum e, cand e curat merge dupa aia… incepi sa simti ca ai nevoie de altceva, d’aia ma gandeam la un Mac :)

    Despre garantie, ca sa fiu sincer nu ma prea intereseza, mi-am luat multe chestii din state si nu am avut niciodata nevoie de garantie. Sper sa nu am nici de acum inainte :)

    @Alina – Ubuntu asta ce mai e? Nu e tot un Linux? Eu din cate stiu nu pot sa pun Adobe pe Linux, d’aia pentru mine cade aceasta varianta.

    @NightOn – Am zis de la inceput, nu-l iau de fite, il iau ca sa produc cu el. De fite mi-as lua un mertzan :P Lucrea multa grafica, 10 ore pe zi cam 6 zile din 7.

    Raspunde
  43. Alina 11 Apr 2010 @ 18:31

    @Cristi Ce jignire!!! Sa nu stii ce e Ubuntu :P.

    Am gasit ceva pe net de Photoshop pe Ubuntu. La prima vedere pare complicat, dar sunt doar niste comenzi la care faci copy paste.

    http://www.junauza.com/2010/02/how-to-install-adobe-photoshop-on.html
    Asta daca ai vreodata chef sa pui un Ubuntu sa vezi cum arata.

    Un demo de Ubuntu(si multe altele gasesti pe youtube)
    http://www.youtube.com/watch?v=pR0qTFc6Lso

    Raspunde
  44. criserb 11 Apr 2010 @ 19:08

    @Ovidiu – acum am vazut comentariul tau, era undeva ascuns in spam :) Cred ca nici wordpresu’ nu iubeste Mac-ul :)

    Intr-o zi cand o sa ai si tu niste timp o sa trec pe la tine sa-l vad cu ochii mei si sa vad cum se misca. Multam mult de explicatii.

    @Alina – pai nu stiu ce-i Ubuntu :P daca nu l-am folosit niciodata de unde sa stiu? :) In plus ti-am zis ca am fugit intotdeauna de liniile de comanda.

    Oricum interesant filmuletul, nu stiam. O sa ma uit la mai multe astfel de filmulete, par interesante ;)

    Raspunde
  45. dan 13 Apr 2010 @ 16:38
    Raspunde
  46. dan 13 Apr 2010 @ 21:56
    Raspunde
Comentează și tu

Sfat: Inainte de a apasa butonul de mai jos asigura-te ca ai folosit un limbaj decent si ca nu te cheama “masina de spalat”, daca nu vrei ca vorbele tale sa ajunga in spam ;)