Sari la conținut

Ne pregatim de nunta

married ring Asa cum spune si titlul ne pregatim de nunta :P Am tot incercat noi sa o facem la Cercul Militar dar din pacate nu am reusit, adevarul e ca nici nu ne-am zbatut prea mult ;)

So, o sa facem nunta pe 25 septembrie in Bucuresti, la Fleur de Lys. A fost primul local pe care l-am vizitat in acest scop si ne-am decis sa facem nunta acolo. (10x Oana pentru pont)

O sa fie o nunta speciala, pline de surprize si nu foarte clasica. Nu vrem sa respectam toate obiceiurile lumii, traditia si bla bla. O sa facem o nunta frumoasa, asa cum ne dorim noi.

Celor care au facut deja acest pas le adresez rugamintea de a ne da sfaturi, de a ne povesti de ce trebuie sa ne ferim, ce e bine sa facem, ce nu si asa mai departe.

Prima problema pe care o avem, posibil si singura (eu alta nu vad) sunt nasii. Vrem sa ne fie nasi niste prieteni buni, un prieten de-al meu dintotdeauna si prietena lui, Raca cu Ella. (Nu credeam ca o sa-mi doresc vreodata sa-i pup mana lui Raca :D).

Eh, problema e ca ei nu sunt (inca) casatoriti si nu stiu daca este posibil sa ne fie nasi la biserica. Am auzit cazuri in care acest lucru a fost posibil, unii imi zic ca nu este posibil asa ca nu prea stiu ce sa cred. Voi ce parere aveti?

Din cele intelese de mine am dedus ca depinde de preot, ca unii sunt de acord cu asa ceva, altii stramba din nas… eu ii caut pe aia mai “indulgenti” :P

Cam atat pentru moment, vor mai fi probabil posturi despre nunta, o sa va povestesc fiecare pas pentru a fi si voi pregatiti atunci cand o sa fie cazul ;)

P.S. Si acum sa curga comentariile in care mi se va zice ce bine o sa-mi fie dupa :P

Ti-a placut acest articol?
comentarii Facebook
85 comentarii
  1. Andreea 18 Jan 2010 @ 21:06

    M-ati socat! Ce sa spunem… Casa de piatra! Cand m-am logodit eu nasii au fost necasatoriti si ne-au acceptat. Acum la nunta nu stiu exact, urmeaza sa aflu si eu intr-un an sau doi. Din cate chiar am auzit, preotul are ultimul cuvant la asta (desi ar trebui sa fie nuntasii). Pe de o parte il inteleg, nasii mei s-au despartit dupa o relatie foarte lunga si e cam aiurea, poate de asta vor sa fie cu pirostriile puse :)
    Haica m-ati emotionat :x

    Raspunde
  2. Arhi 18 Jan 2010 @ 21:09

    nasii va pun cununiile. trebuie sa fie deja cununati ptr a face asta. daca esti religios si tii la asta, dispensa este moft, mai bine nu o faci.

    Raspunde
  3. Stefy 18 Jan 2010 @ 21:12

    Sunt unii care accepta doar perechi logodite (in biserica), in alte locuri (nu stiu daca si in biserica ortodoxa de la noi) se accepta si perechi necasatorite gen eu prietenu tau, tu prietena nevestei, dar nah la romani nu am auzit.
    Cel mai bine ar fi sa te interesezi de biserica si sa il intrebi pe preot. Evident va trebui sa stii cateva date despre cuplu gen de cat timp is impreuna, daca au ganduri de maritis.
    Ioah si parca am auzit ca se zice ca poarta ghinion ca nasii sa nu fie casatoriti :d superstitii =))
    Acu sincer, doar daca vb cu preotul :D

    Raspunde
  4. oanavio 18 Jan 2010 @ 21:12

    N-am idee cum e treaba cu nasii, dar am sa ma interesez!
    Sa fiti sanatosi, tot ce-i mai bun va doresc! Felicitari :d/

    Raspunde
  5. criserb 18 Jan 2010 @ 21:14

    @Andreea – Multumim mult! cat despre despartirea nasilor ei se pot desparti fie ca sunt casatoriti fie ca nu :)

    @Arhi – Sa zicem ca nu sunt ;)

    @Stefi – la cate superstitii sunt cred ca nu mai trebuie sa facem nunta :P Cat despre prieteni, sunt de 6 impreuna, urmeaza sa faca si ei pasul.

    @Multumim Oana.

    Raspunde
  6. Arhi 18 Jan 2010 @ 21:15

    daca nu esti, de ce te duci acolo, doar ca sa o bifezi? tot zici tu ca o faci non conformist. las-o-n sange de biserica si vezi-ti de treaba

    Raspunde
  7. dana 18 Jan 2010 @ 21:20

    @arhi – nu e vorba ca nu suntem credinciosi sau nu (bine vorbesc in numele meu :P ), dar vreau sa fiu casatorita si in fata lui Dumnezeu.
    Nu inteleg de ce atatea reguli care oricum nu sunt respectate, si exista exceptii la toate. Si vrem nasi care sa ne fie aproape, nu o pereche de nasi pe care sa ii vad la 20 ani, doar ca bine ca sunt casatoriti cand ne cununa ;)

    Raspunde
  8. Vasi 18 Jan 2010 @ 21:23

    @arhi: Poate nu e el, dar e ea.

    @Criserb: Eu am facut nunta in vara si la noi stiu ca ni s-a spus ca cel putin o pereche de nasi trebuie sa fie casatoriti.

    Cat despre sfaturi… nu va stresati f tare, ca trece repede si numai cand vezi dvd-ul iti amintesti de multe din momentele din acea seara. Totusi, nici chiar sa iasa cum da Domnu’. Un stres moderat, ca sa stii ca te insori :D.

    Raspunde
  9. Arhi 18 Jan 2010 @ 21:23

    dana, eu sunt ateu, deci ce spun nu are nici o urma de patima. daca vrei sa fii casatorita in fata acelui dumnezeu, inseamna ca vrei sa ii respecti si regulile, nu sa respecti doar ce iti convine. iar regula este ca doar 2 oameni cununati pot cununa la randul lor. faptul ca tu ai vrea altfel, dar sa fii si impacata cu ăl de sus nu are relevanţă in context. ori crezi si faci cum spune religia ta, ori nu si atunci inseamna ca o faci degeaba.

    Raspunde
  10. Ghiocel07 18 Jan 2010 @ 21:23

    Ce sa zic? Sa fie intr-un ceas bun. In primul rand cred ca trebuie ca unul din voi sa aiba mutatie in Bucuresti. Trebuie sa va interesati. Vreti nu vreti, probleme tot vor aparea pe masura ce trece timpul. Va doresc calm, intelegere si puterea de a trece cu bine peste organizarea acestui eveniment foarte important in viata oricarui om. Bafta:*

    Raspunde
  11. Arhi 18 Jan 2010 @ 21:25

    da, in rromania casatoria nu poate fi incheiata decat in localitatea de domiciliu a unuia dintre soti.

    Raspunde
  12. daniel 18 Jan 2010 @ 21:27

    Casa de piatra si sa fiti fericiti!:d/

    Raspunde
  13. dana 18 Jan 2010 @ 21:27

    da asta stiam :) unu din noi trebuie sa aiba mutatie aici daca vrem sa facem cununia civila aici, daca nu putem sa o facem in Petrosani respectiv Focsani.
    Pentru cununia civila stiam ca ar conta, nu si pentru cea religioasa, nu ?:D
    @arhi- ai dreptate cum le spui tu asa…ce sa zic :-<

    Raspunde
  14. criserb 18 Jan 2010 @ 21:28

    eh, uite ca a mai aparut o problema… Nici unul nu avem buletin de capitala

    Raspunde
  15. Arhi 18 Jan 2010 @ 21:29

    buletinul se face in 7 zile si e relativ simplu. contractul casei si proprietarul, daca stai cu chirie, plus nush ce rahat de timbru fiscal

    Raspunde
  16. Ghiocel07 18 Jan 2010 @ 21:30

    Si pentru cea religioasa, trebuie sa fi in parohia respectiva, dupa cate stiu eu.

    Raspunde
  17. Arhi 18 Jan 2010 @ 21:32

    n-are treaba, altfel aia care se insoara numai la domnita balasa, ca e cu staif, ar trebui sa umple un oras, nu o parohie.

    Raspunde
  18. Ghiocel07 18 Jan 2010 @ 21:33
    Raspunde
  19. nina 18 Jan 2010 @ 21:35

    Sa va fie intr-un ceas bun hotararea asta!
    Daca voi chiar ii vreti pe ei nasi si va vor pe voi n-au ei timp pana atunci sa se casatoreasca? Gata, am rezolvat-o. /:)

    Raspunde
  20. Arhi 18 Jan 2010 @ 21:36

    Biserica acorda o deosebita importanta nasilor pe care-i priveste ca pe niste parinti spirituali. Nasii trebuie sa ghideze mirii pe calea credintei si ar trebui sa fie constienti ca isi asuma o mare raspundere.

    Nasii trebuie sa fie botezati si cununati in cadrul Bisericii Ortodoxe

    Spicuiri din linkul ghiocelului

    Raspunde
  21. dana 18 Jan 2010 @ 21:37

    @ghiocel – eu cunosc niste prieteni care au facut cununia civila in Focsani, iar cununia religioasa au facut-o la manastire la munte la Lepsa. Bine in acelasi judet, dar nu in acelasi oras, si eu zic la fel ca nu tre sa faci cununia religioasa unde ai domiciliul.

    Raspunde
  22. dana 18 Jan 2010 @ 21:38

    @nina – foarte tare :))

    Raspunde
  23. octavian 18 Jan 2010 @ 21:42

    1. tocmai m-am intors de la o intalnire cu fanele tale de pe blog si sunt in stare de shock, nu le vine sa creada ca te pierd… 8-x
    2. sa cante lautarii http://www.youtube.com/watch?v=cP14yHRPrtY&feature=related :D
    3. sa fie intr-un ceas bun! Doamne ajuta! [-O< 4. cand o sa te vezi cu raca tb sa ii zici sarumana nashu! de fiecare data! ;))

    Raspunde
  24. Anca Radulescu 18 Jan 2010 @ 21:47

    Felicitari! n-am citit toate comentariile, poate v-a mai spus cineva acelasi lucru, eu va spun ca parintii mei cand s-au casatorit au avut nasi necasatoriti (bine, “nasii” au planificat si jurat in fata preotului ca si cand o sa se casatoreasca :)) si s-a putut :D

    sa aveti o viata lunga si frumoasa impreuna! Dana, miresici.ro scrie pe tine :)

    Raspunde
  25. dana 18 Jan 2010 @ 21:52

    @Anca Radulescu – mersi de sfat ;)
    Am gasit unele rochii faine, dar foarte scumpe, la Bien Savvy.
    Asa ca daca aveti vreun sfat despre rochie, ascult cu mare drag,si nu vreau sa dau 1000 euro sau mai mult pe ea :P

    Raspunde
  26. octavian 18 Jan 2010 @ 21:55

    recomand mutatie in sectorul 2, au o primarie super! (cea mai frumoasa mai exact)

    Raspunde
  27. dana 18 Jan 2010 @ 21:57

    @octavian – ne iei tu pe unul din noi in spatiu ? :))

    Raspunde
  28. Andra 18 Jan 2010 @ 22:00

    Felicitari si casa de piatra! Eu nu sunt adepta casatoriei, insa ma bucura cand vad cupluri dispuse sa faca pasul asta (in deplina cunostinta de cauza). :) Si iata ca am mai dat de un focsanean. Care dintre voi imi e concetatean? :)

    Raspunde
  29. dana 18 Jan 2010 @ 22:07

    @andra- eu sunt din Focsani :) da din poza asta mica nu imi dau seama daca te cunosc :)

    Raspunde
  30. stan georgian 18 Jan 2010 @ 22:08

    :d de ceva timp astept asta,ma bucur pt voi.

    Raspunde
  31. Andreea 18 Jan 2010 @ 22:08

    ma bag si eu in discutia cu nasii, cu ceva precizari din punct de vedere ortodox. Ideea e ca ei va devin parinti spirituali. Parintii vostri v-au nascut, v-au crescut si v-au condus pana in acel loc (in fata altarului), dar de-acolo fac un pas in spate si ii lasa pe nasi, parintii spirituali, sa va conduca pe drumul pe care-l veti face impreuna.

    Din punctul de vedere al Bisericii, rolul nasilor este sa se asigure ca va indreptati spre mantuire si sa va ajute pe drum, cand va impotmoliti, cand aveti probleme, cand sunteti intr-un impas. Ei, si cine sa stie mai care-s problemele intr-o casnicie si cum se poate trece peste ele decat un cuplu care a trecut prin aceleasi probleme la un moment dat? Tocmai de aceea Biserica impune cumva acest lucru. E firesc oarecum.

    Acum o sa-mi ziceti ca si cei pe care ii doriti ca nasi cunosc problemele de cuplu, sunt ca doi oameni casatoriti, si va pot ajuta in acest sens. Ei da, dar atunci, de ce nu fac pasul? Nefiind casatoriti, nu prea sunt acceptati de Biserica pentru ca par a nesocoti tocmai poruncile pe care crestinii trebuie sa le respecte. Or, daca nu au aceasta dorinta (si poate nici vointa), de a fi crestini, ce cauta acolo, avand pretentia sa participe la o Sfanta Taina? Pentru ei toata ceremonia e egala cu zero, n-are nicio insemnatate, e facut totul de fatada, ca sa fie facuta si nunta la biserica (ca deh, aduce ghinion, sau “e bine”, sau “asa trebuie” sau pur si simplu nu pot scapa de gura parintilor).

    iar arhi le zice bine. Treaba cu religia (indraznesc sa zic ortodoxia, banuind ca sunteti botezati) este totul sau nimic, alb sau negru. Nu poti fi cu fundul in doua luntre, nici sa muncesti la doi stapani, nu? Deci treaba cu nasii nu e doar o chestie ca “asa e obiceiul” sau “asa e bine”, sau nu e impusa de preoti ca sa va faca viata amara (motiv pentru care, voi incercati sa-i fentati si sa-i gasiti pe cei “indulgenti”). Nu, e o chestie care mai presus de Biserica si preoti, tine de relatia voastra cu Dumnezeu.

    Nasii sunt cei care ar trebui sa va duca spre mantuire. Stiu ca nu prea pricepeti sensul si importanta frazei asteia, dar cred ca puteti intelege ca pentru un crestin mantuirea este obiectivul final al vietii. Si atunci are sens si rolul perechii de nasi, casatoriti, in conditiile in care si ei sunt buni crestini si tot la mantuire (a lor si a voastra) se gandesc. Tot in conceptie crestina, sa stiti ca nasii sunt cei care la Judecata de apoi vor da socoteala pentru sufletele voastre, pentru ca lor le-au fost incredintate in cadrul Tainei Sfintei Cununii.

    Acum, ca sa-l completez pe arhi, daca voi nu credeti sau nu intelegeti lucrurile de mai sus, adica daca in general, nu aderati la valorile crestine, ori o lasati balta, ori faceti un efort si va puneti la punct cu lucrurile pe care nu le intelegeti. O discutie cu un preot nu ar strica deloc (din acest punct de vedere, poate ne-ar trebui si noua acel obicei de la catolici, in care preotul nu face nunta pana nu le face o scurta cateheza tinerilor, tocmai pentru a intelege sensul tainei la care vor participa). Credinta vine din auz, asa ca cu cat va veti apropia mai mult de Biserica si de oamenii care-l iubesc pe Dumnezeu, e posibil sa intelegeti adevaratul sens al tainelor, mai presus de banalul “asa se face”.

    Dana, ce incerc sa zic e ca nu e suficient sa fii tu cu sufletul impacat ca ai facut nunta in fata lui Dumnezeu. Tocmai, pentru ca vei merge in fata lui Dumnezeu, ar trebui sa fii foarte nelinistita. Impacarea sufletului vine atunci cand Ii faci voia, in totalitate. Nu e chiar usor (din pacate, a fi crestin in zilele noastre te stigmatizeaza rau de tot, te transforma din normal in anormal, in fata societatii, desi ar trebui sa fie exact invers), dar daca vrei sa fii intr-adevar linitita, pune-ti familia si viitorul in mainile lui Dumnezeu si ai sa vezi ca are El grija de tot si de toate.

    Raspunde
  32. mako 18 Jan 2010 @ 22:14

    cristi ma bucur mult pentru voi!dumnezeu sa va ajute sa fie totul ok!

    Raspunde
  33. ama 18 Jan 2010 @ 22:15

    Felicitari!!!! Si casa de piatra sau de ce va doriti voi!!!

    Raspunde
  34. Dana 18 Jan 2010 @ 22:29

    @andreea- ai perfecta dreptate in tot ceea ce ai scris mai sus, si in fata lui Dumnezeu ar trebui sa fii impacata si linistita. Si din pacate nu cred ca ma incadrez in aceasta categorie, pentru ca traiesc in concubinaj, deci cum as putea sa ridic ochii din pamant si sa fiu cu inima impacata in fata lui Dumnuezeu?
    Te intreb, cine e impacat din acest punct de vedere? Mai exista femei care sa intre in biserica meritand rochia si voalul alb? Cred ca aceasta convietuire in doi, care nu e permisa de Dumnezeu, este cel mai mare pacat. Si acesta cu nasii ar fi unul infim, parerea mea, nu vreau sa jignesc credintele nimanui:)
    Nu zic ca daca facem pacatul cel mai mare, ar trebui sa o tinem langa asa in pacate, dar ca idee …Asta e cel mai mic amanunt ;)
    Si ar mai fi multe de spus, dar nu are rost sa ne abatem de la subiect:)
    Oricum multumim frumos de tainele si sfaturile date ;)

    Raspunde
  35. Arhi 18 Jan 2010 @ 22:31

    cris, stii nu, ca pentru ca ai preacurvit cu doamna inainte de casatorie, ori trebuie sa o omori cu pietre, ori sa ii dai tatalui 50 de sicli si sa juri ca nu divortezi.
    bine, nu stiu daca nu cumva confund cu violul, dar tot aia e, nu?:))

    Raspunde
  36. criserb 18 Jan 2010 @ 22:58

    Arhi – dau man, ce sa fac? daca asa o sa intru mai “curat” in biserica, dau chiar cu placere ;)

    Raspunde
  37. cristi 18 Jan 2010 @ 22:58

    @arhi, tare ultimul post..

    @serb.. felicitari.. un pas “important” :)

    nimic nu o sa se schimbe.. e chiar bine pt. ca ai dreptu’ legal sa-i aplici o corectie daca nu spala bine.. daca nu face mancare.. daca nu.. etc.. (just kidding.. astea le stiu de la octa) :D

    anyway.. :) don’t worry be happy!.. si .. sa fie intr-un ceas bun.. cand o sa fie!

    cu privire la nasi.. faceti ce simtiti/va doriti amandoi :)..

    /hugs

    Raspunde
  38. Andrea 18 Jan 2010 @ 22:58

    CASA DE PIATRA !! si cit mai mare ;)) ma bucur pentru voi ! sa fie intr-un ceas bun !! Sa faceti o nunta asa cum va doriti voi…pentru ca este ceva unic care va apartine numai voua. Eu am cununat acum 2 ani ( catolica fiind ) la ortodox. A fost ok. Uneori ma gindesc ca credinta este ceva frumos…religia mi-as dori-o insa ceva mai aproape de nevoile secolului in care traim.Se anunta posturi interesante ramin pe unda;)) Despre luna de miere?? Ceva in plan? Tot binele din lume pentru doi tineri deoasebiti !

    Raspunde
  39. Andreea 18 Jan 2010 @ 23:01

    Ei, dar esenta crestinismului este ca tocmai cei pacatosi sunt “valorosi”, in sensul ca intoarcerea lor la credinta este o bucurie enorma. Se spune ca atunci cand un om vine la spovedanie dupa muuuulti ani in care a stat departe, mare bucurie e in ceruri. Dumnezeu, sfintii, ingerii, toti se bucura pentru ca cel pierdut a revenit (stii povestea fiului risipitor si invidia fratelui acestuia, un om drept, de altfel, ce putin la suprafata, care nu reusea sa inteleaga cum de acela care gresise atat de mult primea o rasplata atat de mare…cum de merita un astfel de tratament?)

    Ce incerc sa-ti zic este ca tocmai faptul ca vei face acest pas, casatoria, va sterge cumva “vina” concubinajului. Si da, impacata si curata poti sa fii in ziua nuntii. Eu cunosc pe cineva care inca din adolescenta a facut parte din MISA, aia a lui Bivolaru, si povesteste ca facea sex in draci + multe alte lucruri care se intamplau pe acolo, despre care stiti si voi probabil. Ei bine, omul asta s-a convertit la un moment dat, a lasat la o parte yoga si MISA si sexul, in schimb s-a apropiat de biserica si de tainele sale (spovedania, impartasania, Sf Maslu etc) a ajuns sa-si intemeieze o familie si el insusi marturiseste ca in ziua nuntii, in fata altarului, el a fost fecior pentru sotia sa, cu toate pacatele pe care le savarsise (si de care tu si multi altii sunteti foooarte departe). Ideea e ca le spalase si da, printr-o astfel de spalare (al doilea botez = spovedania) era la fel de curat ca atunci cand a fost botezat, prunc fiind.

    Vezi, asta-i frumusetea ortodoxiei. Ca cel care e cel mai pacatos e primit cu cea mai mare bucurie, ca tot el poate deveni sfant, ca tot ce-ai facut, dar absolut tot ce-ai facut, poate fi sters intr-o clipa. Desigur, acum nu vreau sa promovez ideea de Biserica-fast food, dar cam asta-i realitatea: totul depinde de noi – intr-o clipa putem sa ne mantuim (ca talharul de pe cruce, care toata viata a fost un pacatos, nu?) dar tot intr-o clipa putem pierde mantuirea.

    Asa ca eu zic sa nu ai nicio retinere in a te apropia de Dumnezeu si a-I face voia. Daca tu consideri ca ceea ce faci e pacat, atunci scapa de el. Biserica iti pune la dispozitie numeroase instrumente ca sa te ajute. Oricum, deja primul pas e facut. Casatoria care va urma va sterge ce-a fost inainte si ai face bine sa lasi si tu mustrarile de constiinta in trecut. Odata ce indrepti greseala, ce sens mai are sa nu dormi noaptea gandindu-te cat de mult ai gresit? Daca prin spovedanie ti-au fost iertate toate pacatele, atunci nu reveni la ele, caci pentru Dumnezeu sunt un capitol incheiat. Conteaza ce vei face de atunci incolo.

    PS. arhi, a preacurvi inseamna a face sex cu cineva casatorit (tu fiind casatorit sau nu). Nu cred ca e cazul aici…

    Cat despre acele obiceiuri, nu sunt mai degraba evreiesti? Asa stiu, ca femeile care faceau sex inainte de casatorie erau ucise cu pietre. N-am auzit insa ca acesta sa fie un obicei crestin.

    Raspunde
  40. cristi 18 Jan 2010 @ 23:12

    @andreea stii blogul asta? http://credinciosii-intreaba.blogspot.com/

    sunt de acord cu tot ce ai zis .. mai putin partea cu sexul.. :)

    mai stiu cativa care subscriu la asta… dar se abtin sa comenteze :)

    ontopic,

    daca nu tine treaba cu raca, @octa e maritat de aproape 10ani ^_^

    Raspunde
  41. mariana 18 Jan 2010 @ 23:12

    Sa fie intr-un ceas bun ! Faceti-va un cadou de nunta cautandu-va grabnic un duhovnic. Nu veti regreta iar indemnul meu, considerati-l tot un cadou !

    Raspunde
  42. Andra 18 Jan 2010 @ 23:14

    @Dana Nici eu nu-mi dau seama, dar sansele sunt destul de mari, avand in vedere ca toata lumea stie pe aproape toata lumea in Focsani. Poate te ajuta cu ceva Facebook: http://www.facebook.com/andra.zaharia. Seara frumoasa!

    Raspunde
  43. octavian 18 Jan 2010 @ 23:14

    naspha daca nasii devin parintii spirituali, asta insemna ca raca ar devenii parintele lui spiritual =))

    @Andreea ce reprezinta avatarul tau?

    Raspunde
  44. alin 18 Jan 2010 @ 23:29

    Mai viitori Serbi,
    Faceti cum vreti voi. Important e ca la sfarsitul acelei zile sa fiti sot si sotie. Faza cu nasi casatoriti sau nu o vedeti la biserica cu popa. Cu primaria e nasol ca nu aveti mutatie deci nu puteti face cununia in Bucuresti. Dar in rest nu conteaza. Voi sa fiti fericiti. A; un sfat totusi: ganditiva ca o sa aveti invitati din toate categoriile. Asa ca incercati ca restaurantul sa nu fie prea scump. Am trecut si eu prin asta si a fost misto:). A doua zi aveam nevasta. Interesanta zi :x
    Casa de Piatra si sa traiti fericiti toata viata !!!:o)

    Raspunde
  45. Cami 18 Jan 2010 @ 23:32

    Postu asta o sa imi bata mie “audienta” la celelalte :d .
    Felicitari, ati intrat pe domeniul meu. Deci v-a fost frica de luna mai, a? :) Tot sprijinul din partea mea, chiar o sa va dau 2 invitatii la targul din martie.
    Dana: incearca sa mergi la targuri, acolo se dau rochitele mai ieftin, ai reduceri. Gasesti rochii de la 1200 lei, pana la …. cat duce imaginatia.

    Raspunde
  46. boo 19 Jan 2010 @ 04:25

    Noi facem tortul si mancarea….itzi dau poze intr-o sapt ca trebe sa imi faci site-ul la noul restauran
    :))))

    Raspunde
  47. Andrian 19 Jan 2010 @ 05:15

    – La biserica sa vorbiti cu popa sa n-o lungeasca mult.
    – La petrecere, tot ce va trece prin cap, formalitatea ucide distractia, din cate imi amintesc eu de aproape 20 de ani.
    – Casa de piatra!

    Raspunde
  48. elaul 19 Jan 2010 @ 08:08

    Sa fie intr-un ceas bun!
    Observ ca avem trei asemanari: am avut si noi aceeasi problema ca voi, in sensul ca prietenii cei mai apropiati erau necasatoriti, am ales restaurantul “din prima” si.. nunta in septembrie anul trecut:)Eu zic ca lucrurile se vor rezolva, doar ca nu trebuie sa va agitati.Un sfat..nu luati lectii de dans inainte pentru primul vals, ca stresul e asigurat:-)

    Raspunde
  49. criserb 19 Jan 2010 @ 08:13

    Multumim tuturor pentru urari :*

    @cristi – Mi-a placut mult asta cu “@octa e maritat de aproape 10ani”

    @mariana – cautam, cautam.

    @Cami – Nu are cum sa aiba mai Cami audienta postului tau dar incercam. Cat despre sprijin stai tu linisitia ca erai pe lista celor “cunoscatori” de la inceput, domeniile in care “activezi” se pare ca sunt vitale, le-ai ales foarte bine. Ar mai fi unul dar ai zis ca nu te bagi peste “colorati” :P

    @boo – Trimiti tu tortul din state? Ok, deci de tort am scapat ;) il consider cadou de nunta.

    @elaul – si cum a fost pana la urma cu nasii? au fost casatoriti sau nu?

    Raspunde
  50. elaul 19 Jan 2010 @ 08:21

    au fost, au fost:)..si tineri cum am vrut, din acelasi motiv: sa avem cu cine juca un tabinet iarna, la gura sobei:)
    Acum ca sa fiu carcotasa, cunosc un cuplu casatorit avand ca nasi un apropiat de-al lor si mama acestuia, dar mariajul lor scartaie..

    Raspunde
  51. ionut_d 19 Jan 2010 @ 09:14

    Felicitari!

    1. Dintr-o mica-mare experienta ortodoxa iti spun ca in Tipic si in Molitfelnic scrie clar ca prima conditie a nasilor este sa fie casatoriti apoi sa fie cununati in ortodoxie. In Bucuresti se poarta “pochii” care accepta orice pentru o anume suma de bani. Ganditi-va ca e vorba de viata voastra in definitiv si ca nu poti sta la tocmeala cu Dumnezeu. Iti recomand cu caldura un popa calugar de la oricare din manastirile din Bucuresti.

    2. Fleur De Lys. Acolo am facut noi ;). Poti sta fara grija, totul o sa fie ok :). O sa aveti o petrecere de degustare cu toate perechile ce au nunta anul acest, in urma careia va veti face meniul.

    Raspunde
  52. SIP 19 Jan 2010 @ 09:55

    In sfarsit, era si cazul !
    Inca putin si se nastea copilul … la pensie :d
    Vorba mea : “Tot ce e mai bun pe lume” copiilor mei ! De ceva timp am doi.
    Multumesc si eu tuturor celor care le-au facut urari, le dau sfaturi, sugestii, le-au impartasit din experientele lor.
    Sa auzim numai de bine !

    Raspunde
  53. Katrina 19 Jan 2010 @ 10:09

    Ce frumos si emotionant! Felicitari!

    Daca aveti nevoie de info legate de Fleur de Lys, sau orice altceva eu si Ionut va ajutam cu mare drag.

    Raspunde
  54. Valy & Deima 19 Jan 2010 @ 10:41

    Felicitari si sa fie intr-un ceas bun !
    Sfaturi? Nu stiu daca se pot da multe sfaturi, un singur sfat : ” Lasati-va sufletul sa aleaga tot ceea ce e bun pentru aceasta minunata zi, un suflet indragostit si fericit va va sugera numai ceea ce va fi potrivit pentru voi si nu uitati planuiti cat mai multe modalitati de inregistrat aceste momente speciale , video si foto, pe viitor o sa va doriti sa va amintiti si cel mai mic detaliu din aceasta minunata zi.
    Oops , am zis ca numai un sfat dar cred ca asta este altul foarte important, planuiti o nunta de vis dar mai mult decat asta planuiti o luna de miere ca in vis. Pentru voi luna de miere va fi mult mai importanta deoarece in ziua nuntii veti fi stresati sa iasa totul bine si numai cand veti fi in luna de miere aveti intradevar timp sa va bucurati de noul vostru univers.
    Inca odata felicitari si tot ceea ce va doriti sa vi-i se implineasca.

    Raspunde
  55. Sabina Cornovac 19 Jan 2010 @ 10:47

    Hei :) Felicitari!!! Eu m-am logodit la biserica. Si mi-a zis preotul ca la nunta pot sa fie doar logoditi ca noi la biserica nasii. La Sf Constantin si Elena era 30 de lei taxa de logodna acum 3 ani si am dat 1 mil la preot. Deci poate or face si nasii vostri asta daca e mai usor.

    In rest, pls sa imi zici si mie cat te costa restaurantul inainte. Cat e un meniu decent si ce alte preturi sunt :) Succes!!!

    Raspunde
  56. simona 19 Jan 2010 @ 11:40

    Nu trebuie facuta cununia religioasa in orasul in care ai mutatie. La biserica trebuie prezentat certificatul de casatorie de la starea civila si atat. Deci nu va faceti griji! iar cununia civila o faceti ori in Petrosani ori in Focsani, dc nu isi face unul din voi mutatie in Bucuresti.
    CASA DE PIATRA cu multa iubire, intelegere si armonie!
    Si nu va speriati de perioada asta dinaintea nuntii ca nu e asa grea cum zic unii. Va zic din proprie experienta ca nu sunt asa multe de facut si majoritatea se fac pe la inceput, una dupa alta.
    Mult spor la pregatiri!

    Raspunde
  57. ceci 19 Jan 2010 @ 11:58

    Sa fie intr-un ceas bun.Asa cum am vb si cu Dana,noi cand ne-am dus sa vb cu preotul pentru a stabili ora,una dintre conditiile pe care ne-a pus-o a fost ca nasii sa fie casatoriti.(preotul care ne-a cununat pe noi este foarte exigent)Poate ca exista si preoti care accepta ca nasii sa nu fie casatoriti.
    P.S. Sa luati lucrurile ca atare,stresul o sa fie mare in ultima saptamana:d , dar ce urmeaza dupa…e foarte frumoss:* :* :p

    Raspunde
  58. Oana 19 Jan 2010 @ 12:13

    Cu placere, si la noi a fost tot primul restaurant pe care l-am vazut, si crede-ma ca dupa ce am fost la D-na Adriana nu mi-am mai dorit sa vad nicio locatie. Cat despre mancare….cine a fost pe la nunti acolo stie. Daca mai vrei un pont, faceti-va nunta religioasa la Biserica Icoanei, aveti avantajul ca este pe aceeasi strada si nu trebuie s aplimbati oamenii prea mult prin Bucuresti, si in plus corul este EXCEPTIINAL. Sa veniti sa va arat inregistrarea de la noi…n-o sa va para rau :D
    Bafta !

    Raspunde
  59. mo 19 Jan 2010 @ 12:14

    serb si dana,
    din ce cunosc eu, exista posibilitatea ca preotul sa “citeasca” inainte nasilor si sa le dea voie sa va cunune…

    Raspunde
  60. criserb 19 Jan 2010 @ 12:18

    @mo – asa cunoastem si noi, dar cazuri concrete si preoti nu stim :(

    Raspunde
  61. Katrina 19 Jan 2010 @ 12:21

    Oana are dreptate cu Biserica Icoanei. Acolo am facut si noi. Preotii sunt foarte intelegatori si blanzi, corul este fenomenal, plus ca va fac aranjamente cu flori, covor rosu etc :)

    Raspunde
  62. ionut_d 19 Jan 2010 @ 12:46

    Un preot bun este cel care te invata sa faci ce si cum trebuie, nu cel care iti spune sau face ce vrei tu sa auzi sau sa se faca.

    @Mo – exista o rugaciune ce se citeste doar nasei daca nu poate intra in biserica in acea zi. Nu exista in Molitfelnic rugaciune care sa treaca peste faptul ca nasii nu sunt cununati cum nu exista in nici o carte ortodoxa acest lucru. Repet, este pacat mare impartit intre preot, miri si pretinsii nasi si este si mai mare daca se ascunde acest lucru. Nici un preot cuminte si cu minte nu va ingadui acest lucru. Daca cineva spune mai sus sau se afla de acest lucru, acel preot va fi caterisit, adica scos in afara Bisericii.

    Cristi, am acasa Molitfelnicul (cartea din care se face aceasta sluja si scrie clar cu rosu inainte de toate ca acest lucru este obligatoriu). Nu gasesc din pacate online, dar daca vrei iti pot scana.

    http://www.parohiamacin4.org/cununie.htm

    http://www.radiolumina.ro/stiri-religioase/na-ii-p-rin-i-in-dumnezeu.htm

    http://www.crestinortodox.ro/nunta/96455-nasii-parinti-spirituali

    http://vestitorul.blogspot.com/2009/11/taina-aceasta-mare-este-iar-eu-zic-in.html

    Raspunde
  63. Marius. 19 Jan 2010 @ 14:29

    Felicitari, felicitari :).

    Raspunde
  64. epep 19 Jan 2010 @ 15:03

    OLEEEEEEEE! De cand astept…M-ati facut un om tare fericit.
    Sa fie intr-un ceas bun!!!

    Raspunde
  65. Adi 19 Jan 2010 @ 15:05

    Se poate sa ai nasi necasatoriti/nelogoditi. Cunosc cazuri, tot ce trebuie sa faci este sa vorbesti cu preotul dinainte.

    Raspunde
  66. criserb 19 Jan 2010 @ 15:09

    Va multumesc :)

    Am sa merg sa vorbesc de biserica acolo unde mi-ati zis, daca toata lumea vorbeste Biserica Icoanei numai de bine atunci de ce sa nu incerc? :) 10x again

    Raspunde
  67. sorin 19 Jan 2010 @ 15:28

    Traditionalul “Casa de piatra” multa sanatate, noroc si bucurii. Hai ca suntem mari si restul le faceti singurei.

    Raspunde
  68. Itmadness 19 Jan 2010 @ 16:56

    Felicitari , casa de piatra si multa sanatate .

    Raspunde
  69. dana 19 Jan 2010 @ 21:05

    va multumim tuturor pentru toate sfaturile date, si intr-adevar sa fie intr-un ceas bun :*

    Raspunde
  70. raca 19 Jan 2010 @ 23:42

    Prietene Criserb, vazand toate speculatiile legate de relatia mea cu Ella, m-am hotarat sa sparg tacerea!

    1. Casa de piatra uratilor!
    2. Bazeaza-te pe Boo pentru tort, o sa ai o surpriza foarte placuta ;)
    3. Ati observat ca pe SIP nu-l intereseaza de fapt nunta, ci altceva (mic si galagios)?
    4. Nu va faceti mari griji legate de nasi. Noi oricum o sa va fim tot nasi chiar daca biserica ortodoxa va ramane in opozitie :P. Adica oricum va tragem de urechi daca va abateti de la calea dreapta, iar tu… poti sa-mi pupi mana cand doresti :))
    5.M-au cam enervat comentariile alea gen “va bate dumnezeu”, sau “n-or sa va poata sfatui ca buni nasi daca sunt necasatoriti”… mai ca ma mananca sa intru in dezbateri. Dar mai bine le multumesc si eu din suflet (nu glumesc) – m-au pregatit psihic pentru discutia cu preotul :D.
    6. Relatia mea cu ella ar face invidios orice om (inclusiv intregul cler al bisericii ortodoxe), sunt sigur ca va fi dragoste la prima vedere cand ne va vedea preotul :))

    Raspunde
  71. SIP 20 Jan 2010 @ 08:39

    @raca- BRAVO nasu !:d/

    Raspunde
  72. epep 20 Jan 2010 @ 11:44

    @raca ce-ar fi sa va casatoriti voi inaintea lor si “problema” e rezolvata!?

    Raspunde
  73. Anca 20 Jan 2010 @ 13:50

    Casa de piatra!

    Raspunde
  74. cristina ioana 22 Jan 2010 @ 13:08

    :))))))…da, da…sa se casatoreasca mai intai Ella cu Raca…eu vreau s-o vad pe asta neaparat…Ella, fara suparare, dar mami tau cand m-a sunat de ziua mea, iar mi-a batut apropouri legate de maritis si am decis ca mie imi place concubinajul si ca tu , mai mare fiind, trebuie sa te mariti prima :D :)))))))))…plus ca tu si Raca sunteti de mai mult timp impreuna, so….astept invitatia…plus ca rolul de dra de onoare mi-e deja cunoscut…deci, cand :D???

    Raspunde
  75. Pingback: 25 septembrie 2010

  76. sip 24 Jan 2010 @ 09:50

    Si iata cum au ajuns nasii la “mijloc” ! ce zici Raca ?

    Raspunde
  77. Ghiocel07 24 Jan 2010 @ 10:44

    Complicata treaba. Ce se fac daca-i vor nasi pe Cristi si Dana:d Eu zic sa faca amandoi nunta o data[-(

    Raspunde
  78. epep 24 Jan 2010 @ 15:57

    Nu ar fi prima data cand se inampla ca nasii si finii sa faca nunta deodata, am cunostinte care au facut asa. Bineinteles prima data s-au casatorit nasii. E foarte important ca nasii sa puna nasi o pereche casatorita, altfel…:)

    Raspunde
  79. criserb 24 Jan 2010 @ 15:59

    @epep – poate nu ai fost nas de mult si ti-ai dori ;)

    Raspunde
  80. Radu 24 Jan 2010 @ 16:27

    Va rog mult, daca gasiti o biserica unde accepta nasi necasatoriti, lasati aici un comentariu pentru ca si noi suntem in acceasi situatie si avem nunta peste 3 luni… suntem cu nervii la pamant, am cautat la peste 35 de biserici din Bucuresti. Multumim anticipat ! Casa de piatra !

    Raspunde
  81. ionut_d 25 Jan 2010 @ 17:17

    Si nici nu o sa accepte vreouna. E un risc mare pentru preot in primul rand si apoi “fiecare pentru sine croitor de paine”, dar e putin nelalocul lui sa te cunune niste oameni necununati.

    Raspunde
  82. eugen 1 Jul 2016 @ 09:37

    bun…si cum ai rezolvat pana la urma,ai gasit biserica?

    Raspunde
Comentează și tu

Sfat: Inainte de a apasa butonul de mai jos asigura-te ca ai folosit un limbaj decent si ca nu te cheama “masina de spalat”, daca nu vrei ca vorbele tale sa ajunga in spam ;)