Sari la conținut

Va faceti RCA ieftin sau scump?

19012009755RCA-ul nu va despagubeste pe voi, ii despagupeste pe aia care ii loviti cu masina. Ce rost are sa va faceti un RCA scump atata timp cat voua oricum nu va pasa ce si cat ii da omului?

Chestia asta e aiurea rau, dar eu va povestesc din experienta unui coleg. A fost lovit de doua ori in ultima vreme. Nu grav, dar na, avea unele chestii de reparat la masina.

Primul care l-a lovit era asigurat Astra Asigurari. S-a dus colegul acolo si aia au zis ca nu pot sa-i dea revopsirea barii, ca deh, mai avea o alta zgarietura si au zis ca-i dau vopsirea barii pe jumatate. Voi ati mai pomenit asa ceva? Cum sa vopsesti o piesa la masina pe jumatate?

Al doilea a intrat in el saptamana trecuta, i-a indoit si ala bara din spate. Era asigurat la Carpatica. Inca nu a ajuns la ei, maine se duce, dar a sunat la mai multe serviceuri ca sa ii intrebe cat costa si cat dureaza, si cei de la service i-au zis ca daca RCA-ul e de la Astra, Carpatica sau Euroins nu lucreaza cu ei pentru ca nu platesc, sau daca platesc, platesc in 6 luni/1an.

Si atunci ma intreb, de ce naiba sa dam multi bani la o asigurare cand putem sa luam una ieftina. Ce ne pasa noua daca asiguratorul il despagubeste pe pagubit sau nu? Noi platim suntem asigurati deci ne-am spalat pe maini. Mai departe e treaba fraierului care ajunge la asigurator…

Sa va dau un exemplu: la Carpatica costa 320 ron pe an, iar la BCR, Allianz, Abc Asigurari costa in jur de 5-600 ron pe an.

 

Ti-a placut acest articol?
comentarii Facebook
20 comentarii
  1. Alex 10 Nov 2011 @ 15:58

    fa la un broker de incredere. brokerul deja stie cu ce service sa lucreze.

    carpatica nu da banii. punct.
    nu vrei sa ajungi si tu in aceeasi situatie…

    Raspunde
  2. Iulian 10 Nov 2011 @ 15:59

    Asta e una dintre marele idiotenii din lumea asta pe care eu nu o inteleg. Nu ar fi mai logic ca eu sa-mi repar masina pe RCA-ul meu, si el pe RCA-ul lui? O chestie mai logica de atat nu cred ca exista. Dar nu, de ce sa fie ceva logic si corect cand poate fi exact pe dos?

    Raspunde
  3. criserb 10 Nov 2011 @ 16:11

    @Alex – pai asta zic, ce rost are ca eu sa dau o gramada de bani, cand ala care ma loveste are la Carpatica?

    @Iulian – exact, cum spui tu e logic. Mi-as face un RCA la Carpatica si as incepe sa ma lovesc de masinile senatorilor :)

    Raspunde
  4. ady 10 Nov 2011 @ 16:18

    Iti dau un exemplu: in cazul in care faci RCA la o companie “no name”, si TU esti de vina intr-un accident, iar asiguratorul tau are / creaza probleme cu platile din varii motive, pagubitul te poate da in judecata pe tine direct sau indirect (indirect – prin intermediul politei lui CASCO isi face paguba, iar asiguratorul CASCO te va da pe tine in judecata pt a recupera prejudiciul), si in cazul in care castiga, vei scoate banii din buzunar, pt ca ai ales sa faci un RCA “ieftin”. Indiferent de rezultatul procesului, vei pierde o gramada de timp cu plimbari la proces / declaratii etc. Intr-adevar in Romania e o mizerie, dar am incercat sa iti expun unul din riscurile unui RCA ieftin la noi.

    Raspunde
  5. un Prost 10 Nov 2011 @ 16:52

    Si eu tot cel mai ieftin RCA l-am ales, respectiv la Euroins – 170 de lei pe 6 luni.

    Raspunde
  6. jules 10 Nov 2011 @ 17:16

    Regula numarul UNU, dupa spune un cunoscut:
    Daca vinovatul are rca la Carpatica, se merge DIRECT la politie. Altfel te vor constesta si trebuie sa-i dai in judecata.
    Acu sa fim seriosi, daca ai rca si esti vinovat, cam slabe sansele de a veni dupa tine cineva.

    Raspunde
  7. criserb 10 Nov 2011 @ 17:51

    @jules – reformuleaza ultima fraza ca nu am inteles, pls.

    @un Prost – si atunci de ce ii mai zice “amiabila”?

    @ady – tu ai dreptate, dar cate persone se duc in proces pentru o paguba de 5 mil?

    Raspunde
  8. marius 10 Nov 2011 @ 17:54

    @iulian: rca-ul acela ala se numeste casco :)

    Parerea mea e ca si din cauza firmelor de genul carpatica,euroins (fac alergie la numele asta) merita sa faci casco (nu la ei)
    Eu am ales casco la allianz si rca tot la ei deoarece ofera reduceri la ambele daca le ai la ei, in plus ai casco international pe toata perioada si e mult mai ieftin asa, daca ai nevoie de el, decat sa faci extindere de teritoriu pe perioade scurte.

    Raspunde
  9. criserb 10 Nov 2011 @ 18:49

    @marius – asa am si eu Casco si RCA la Allianz si sunt foarte incantat de ei. Mi-am rezolvat toate problemele pe casco, fara nici o problema. Fara batai de cap, fara nervi, civilizat. Dar problema apare in care da unu peste tine si are un cacat de asigurare… la ce naiba mai e asigurarea obligatorie daca noi ne reparam masina pe casco?

    Si cum fac cei fara casco?

    Sa te judeci cu ei nu prea merita cand e vorba de o paguba de 500 lei. Timpul pe care il pierzi prin tribunale, banii aruncati… nu prea merita. Cel putin eu nu m-as judeca cu ei pentru un fleac dar nici asta nu e o solutie sa lasam de la noi de fiecare data.

    Zicea @jules mai sus ca solutia ar fi sa mergem la politie in cazul in care cel cu care avem incident are asigurare la un d’asta de 2 bani, dar nu stiu ce sa zic. Politia o sa faca constatarea, o sa-ti dea sa-ti repari masina… dar cum o repari cand nici un service nu lucreaza cu astia? Majoritatea refuza…

    Raspunde
  10. jules 10 Nov 2011 @ 19:56

    Eu ziceam in felul urmator. Merg la politie pentru constatare in cazul in care vinovatul e cu rca la carpatica sau vreo alta firma care e renumita pentru neplata. Pentru ca ei contesta constatul amiabil pe diverse motive ( gen accident aranjat ). Insa un proces verbal nu-l pot contesta. De asta e bine de mers la politie. Asiguratorul iti poate respinge amiabilul la propria discretie. Un proces verbal de la politie e cu totul alta mincare de peste. Pe ala nu-l poate lua decit de bun. Uneori te salveaza de multi nervi treaba asta.
    Si totusi daca cineva are probleme cu asiguratorul in sensul ca nu vrea sa il despagubeasca sau dauna e subevaluata, primul lucru pe care pagubitul il face e sa dea asiguratorul in judecata. Foarte rar se ajunge la recuperat restul de bani de la vinovat.
    Alea sint situatii speciale. De ex: dauna totala unde rca despagubeste 60% din valoarea masinii si casco 90%. Si asiguratorul cu rca e acoperit de legislatie si asiguratorul de casco nu are de ales decit sa recupereze diferenta de la pagubit. Cifrele sint din burta, insa ar trebui sa stiti ca rca-ul are un plafon maxim de despagubire mult mai mic decit plafonul de casco. Si primele de asigurare reflecta acest lucru. Puteti verifica la orice asigurator. Au cataloage diferite de estimari.

    E mai clar acum ? :)

    ps: nu lucrez in domeniu, doar ca am vazut si eu niste calcule cu citeva ocazii.

    Raspunde
  11. SuZy 10 Nov 2011 @ 22:50

    Astra sunt niste nesimtiti si jumatate, am avut si noi de furca cu ei pe la inceputul anului. Ne-a mancat undeva sa facem amiabila si am fost chemati de cei de la Astra pentru “reconstituirea accidentului” :)) am frecat o jumatate de zi pe chestia asta.
    Iar Carpatica.. well.. e in faliment :) Am aflat si eu acuma 2 saptamani cand ne-a “pupacit” unul in bara. Mi-am sunat un prieten broker la AON care mi-a zis ca daca totusi vreau sa-mi fac masina si sa-i oblig pe cei de la Carpatica sa ma despagubeasca, sa ma duc sa fac constatare la politie si nu amiabila. Si uite asa, am masina ca noua :D
    Singurii de incredere si foarte prompti mi se par cei de la Alliantz.

    Raspunde
  12. daniel 11 Nov 2011 @ 01:27

    eu la allianz tiriac am dat 322 ron, 1.4 toyo. deci se poate.

    Raspunde
  13. Alex 11 Nov 2011 @ 07:59

    Eu sunt patit din pacate cu un taximetrist care avea asigurare la carpatica…
    Acum vreo 2 ani, in intersectia dintre Bd.Dacia si Calea Victoriei, am trecut pe verde, dinspre Bd.Dacia… Pana cand am ajuns in intersectie unde, un taximetrist a venit din dreapta fara frana, fara nimic… M-am trezit cu el in portiera … Dauna : Portiera dreapta fata, portiera dreapta spate, stalp , aripa dreapta fata … si multe altele pe la interior – dupa evaluare – dauna totala = 4800 eur… Am sunat la politie, uimitor au venit in mai putin de 10 minute, au facut constatarea – el vinovat pt ca a trecut pe rosu. Toate bune si frumoase pana am ajuns la asigurator . Mi-au zis ca ei nu pot sa plateasca toata dauna, pentru ca polita pe care o avea respectivul expira peste o luna . Am ramas masca :O Deci eu merg civilizat, si tot eu mi-o iau.
    Mi-am facut masina pe casco (Allianz) si l-am dat in judecata si pe el si pe asigurator. Dupa doi ani prin tribunale, mult timp pierdut si bani cheltuiti pe avocati si altele , am castigat … Despagubiri totale – 9500 eur + cheltuieli de judecata + revocarea licentei de taxi a respectivului + revocarea permisului .
    Desi faza e veche, procesul a durat destul, dar banii mi i-am recuperat. Dupa 2 ani …

    Raspunde
  14. octavian 11 Nov 2011 @ 11:01

    deci ma duc la politie, da? stiti cat e amenda ca nu m-am dus in 24 de ore?

    Raspunde
  15. ipo 11 Nov 2011 @ 14:37

    Ieftin, dar fara euroins. Mi-e rusine sa fac RCA la teparii aia.

    Raspunde
  16. maddy 11 Nov 2011 @ 19:43

    intitdeauna cel mai ieftin RCA posibil. euroins, carpatica, ce vine la rand.

    Raspunde
  17. Rares 11 Nov 2011 @ 20:17

    Acum cateva luni am avut accident cu masina, nu a fost vina mea.
    Persoana care “m-a lovit” avea RCA de la Generali. Am avut masina reparata in maxim o saptamana dupa accident. In plus, cei de la Service-ul cu care lucreaza asiguratorul, mi-au oferit cadou un voucher de 1000 de lei ( cu okazia asta mi-am schimbat parbrizul care era crapat de ceva vreme ).

    In concluzie, am avut noroc ca am fost lovit de o persoana cu un RCA “serios”.

    Raspunde
  18. Ciprian 25 Feb 2013 @ 21:22

    Deci mă pot considera “norocos” fiindcă am 25 de ani, sunt tânăr şi nefericit la volanul unei maşini la bordul căreia i-am asigurat RCA-ul 1400 de ron pe un an fiindcă aşa consideră văcarii de la putere că e bine că fraierii ca mine să plătească până la os asigurarea asta doar pt faptul că n-avem o anumită vârstă şi chipure suntem mai predispuşi accidentelor, oare pe ce criterii or fi ajuns la acest rezultat ?? sau femeile să plătească mai mult din acelaşi motiv ??? ele măi mult bulesc masina în parcări nu în intersecţii sau în contextul traficului. La suma asta pot să dorm liniştit şi să iau bicicleta lăsând masina în parcare linistită….ţară de căca*

    Raspunde
  19. Claudiu 21 Mar 2013 @ 16:09

    Ai dreptate Ciprian! Sunt in aceeasi situatie…trebuie sa-mi fac asigurare acum in aprilie si cea mai ieftina pe jumate de an e 6 mil. Cum dracu sa dau vreo 11 mil pe 1 an cand am o masina normala cu motor 1.6 ….mi se pare exagerat de mult! Nu am avut accident niciodata , si am 25 de ani! Daca pun pe numele lu tata el plateste vreo 4 milioane pe 1 an , si nu a avut niciodata asigurare pe numele lui sa zici ca are clasa mai mare la B-uri…plateste asa numai pentru ca are 50 de ani! Nu mi se pare normal nu cred ca un om la 50 de ani are reflexe si vedere mai bune ca unu de 25 de ani!

    Raspunde
Comentează și tu

Sfat: Inainte de a apasa butonul de mai jos asigura-te ca ai folosit un limbaj decent si ca nu te cheama “masina de spalat”, daca nu vrei ca vorbele tale sa ajunga in spam ;)